Gjest Gjest_silje_* Skrevet 1. januar 2006 #1 Skrevet 1. januar 2006 Jeg er en jente på 23år det siste halve året har jeg oftere og oftere hatt en slags unormal redsel, det kan være alt fra når jeg sitter på buss til når jeg er på jobben..det begynner med at jeg blir så nervøs og redd at det gjør vondt, kjennes ut som om hjerte hopper utav brystet, svetter og blir svimmel..Er ikke noe spesielt jeg er redd for heller, bare blir redd!. Har et kjempeflott liv og ingen ting som skulle kunne føre til noe sånt...Kan dette være en slags form for angst? hva kommer angst av? begynner å bli ubehagelig:(
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #2 Skrevet 1. januar 2006 Det høres ut som angst. Jeg har diagnosen angst og har det ofte på samme måte, men jeg har lært meg å leve med det uten medisiner. Angst kan komme av tidligere ubearbeide følelser etter hendelser du kanskje ikke engang husker. Det kan også komme av at du gjør ting du egentlig ikke vil, f.eks. at du alltid sier ja og er velvillig selv om du ville sagt nei. Det kan også komme av feil ved stoffskiftet. Det får du enkelt sjekket hos legen som tar en blodprøve. Eller det kan være at du ikke opptar b-vitaminer i tarmen og dermed er i underskudd. Da må du få b-vitaminsprøyte. Snakk med legen din. Du kan også prøve et naturprodukt som heter Depridix. Har du angst, er det viktig å leve regelmessig, trene, spise sunt og unngå kaffe, for mye alkohol og du må ikke isolere deg. Ring Mental Helses hjelpetelefon. De kan fortelle deg mer om angst, men de gir ingen råd om medisinering. Du bør gå til legen og få henvisning til en psykolog. Kognitiv terapi kan hjelpe deg, dvs. at du gjør de tingene du ikke tør, men det høres ut som du mestrer jobben og hverdagen. Det er mange som sliter med angst dessverre. Noen har det bare i en kort periode mens andre har det mer kronisk, med gode og dårlige perioder. Det er ikke noe å være flau for, og det hjalp meg å være åpen overfor venner og familie, slik at de visste hvorfor jeg noen gang meldte pass.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå