Gå til innhold

Har du opplevd tillitsbrudd eller lignende, som ikke er utroskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne høre andres erfaringer med tillitsbrudd i forhold som ikke har vært utroskap, da jeg sliter med dette nå. 

Tok samboer i å drikke alkohol bak ryggen min, store mengder til store summer selv om vi sliter økonomisk. 

I et tidligere forhold dro kjæresten min fra meg i flere uker selv om jeg nettopp hadde mistet mamma i en ulykke 

Anonymkode: f41eb...539

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oh yes.

Jeg måtte ha en medisinsk abort og (daværende) kjæreste hadde lovet å være hele dagen med meg men plutselig måtte han innom jobb noen timer.

Besvimte av smerter alene og han var lite forståelsfull da han kom tilbake.

Min eksmann tok opp forbrukslån uten å fortelle meg.
Han valgte å fortelle dette da vi hadde vår første barnefrie helg på mange måneder.

Anonymkode: 68e79...38e

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oh yes.

Jeg måtte ha en medisinsk abort og (daværende) kjæreste hadde lovet å være hele dagen med meg men plutselig måtte han innom jobb noen timer.

Besvimte av smerter alene og han var lite forståelsfull da han kom tilbake.

Min eksmann tok opp forbrukslån uten å fortelle meg.
Han valgte å fortelle dette da vi hadde vår første barnefrie helg på mange måneder.

Uff, noe så sårt. Jeg hadde overhode ikke taklet en abort uten partner tilstede, hvert fall ikke en så smertefull en 

AnonymBruker
Skrevet

Ja alkoholmisbruk og kriminelt dobbeltliv. Jeg prøvde lenge å forandre han når det kom frem men alt ave forgjeves. Ble brudd tre år for sent fra min side 

Anonymkode: dcc0c...997

AnonymBruker
Skrevet

Han hadde forhøyet lånerammen på boliglånet uten at jeg var klar over det. Vet ikke hvordan han fikk det til.

En annen har fortalt fortrolige ting om meg til andre, uten min viten. En jævla Judas. Det ble slutt på dagen.

Anonymkode: bbf27...72c

AnonymBruker
Skrevet

Det har vi alle opplevd. Det skjer hele tiden, med alle. Noe får vi vite om, det meste ikke. Mennesker er sånn, svake og svikefulle. Aldri sett din lit til ett menneske, de er svake skapninger. 

Anonymkode: 7ce5d...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Gjentatt utroskap og etterhvert ble det også avdekket at han hadde gjort seg skyldig i alvorlige kriminelle handlinger (nedlastning av overgrepsmateriell). Det resulterte i separasjon og at han etterhvert tok sitt eget liv. 

Anonymkode: a0e9f...f3a

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Pillemisbruk

Anonymkode: 99e8f...46e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, alvorlig alkoholmisbruk - i det skjulte først, deretter uendelig mange lovnader om å ta tak i dette, og at det ikke var er problem lengre med fortsatt misbruk han forsøkte å skjule for meg. Endte i skilsmisse, og tillitsbruddene fortsetter i form av null respekt for inngått foreldresamarbeidsavtale. Et menneske det er totalt umulig å samarbeide og ha tillit til, og tilsynelatende har han ingen forståelse for at jeg føler det slik. 

Anonymkode: 208ba...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Blitt kjeftet skikkelig på da jeg ble gravid etter at eksen tok initiativ til sex mens jeg sov. Brukte heller ikke tiden sin med meg under medisinsk abort hjemme. 

Anonymkode: a484f...7e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Brukte heller ikke tiden sin med meg under medisinsk abort hjemme. 

Anonymkode: a484f...7e0

Fyfader😣

Et vilkårene for å kunne gjøre det hjemme er at man har et voksent menneske der for støtte og hjelp om noe skulle skje.

Beklager at du også måtte oppleve dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 23.57):

Vil gjerne høre andres erfaringer med tillitsbrudd i forhold som ikke har vært utroskap, da jeg sliter med dette nå. 

Tok samboer i å drikke alkohol bak ryggen min, store mengder til store summer selv om vi sliter økonomisk. 

I et tidligere forhold dro kjæresten min fra meg i flere uker selv om jeg nettopp hadde mistet mamma i en ulykke 

Anonymkode: f41eb...539

Jeg syns dette var et tillitsbrudd.

Daværende samboer levde mye på meg for å ordne opp i gammel gjeld. Det virket som om han fikk orden på saker og ting med tiden. Etter et fattig år kunne vi endelig begynne å leve. Han hadde vært på dagpenger i ca 6 mnd på grunn av depresjon, men kom seg tilslutt ut i jobb igjen. 

Jeg hadde brukt mye tid på hans personlige økonomi og hadde fått tillatelse av han til å ringe kreditorer og slikt. 

Vi planla et barn da økonomien var bedre, jeg var på vei og vi kunne oppgradere til større bolig. Leid via min familie + vi brukte tid på oppussing. Alt så fint ut lenge. 

Helt til han ga beskjed om at han skulle inn til soning 8 uker før termin. Han hadde fortsatt med dagpenger selv om han jobbet fullt og mer enn det. Han skyldte godt over 100 000 igjen! 

Så der sto jeg, høygravid og syk, alene i 1 måned, alene om økonomien igjen. Han måtte betale tilbake og jeg måtte betale alt annet. 

Det syns jeg var et kjempe tillitsbrudd. 

Anonymkode: 207b1...e75

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns dette var et tillitsbrudd.

Daværende samboer levde mye på meg for å ordne opp i gammel gjeld. Det virket som om han fikk orden på saker og ting med tiden. Etter et fattig år kunne vi endelig begynne å leve. Han hadde vært på dagpenger i ca 6 mnd på grunn av depresjon, men kom seg tilslutt ut i jobb igjen. 

Jeg hadde brukt mye tid på hans personlige økonomi og hadde fått tillatelse av han til å ringe kreditorer og slikt. 

Vi planla et barn da økonomien var bedre, jeg var på vei og vi kunne oppgradere til større bolig. Leid via min familie + vi brukte tid på oppussing. Alt så fint ut lenge. 

Helt til han ga beskjed om at han skulle inn til soning 8 uker før termin. Han hadde fortsatt med dagpenger selv om han jobbet fullt og mer enn det. Han skyldte godt over 100 000 igjen! 

Så der sto jeg, høygravid og syk, alene i 1 måned, alene om økonomien igjen. Han måtte betale tilbake og jeg måtte betale alt annet. 

Det syns jeg var et kjempe tillitsbrudd. 

Og det toppet seg ennå mer, med større tillitsbrudd. 

Jeg lå allerede på sykehuset da fødselen startet, pga sykdom jeg sleit med så hadde jeg blitt lagt inn. Da jeg var i aktiv fødsel så ringte jeg han og ba han om å komme. Ja, han skulle komme. Det gikk 30 min, han hadde ennå ikke kommet. Jordmor hadde vært å spurt etter han to ganger. Jeg sendte meldinger og ringte uten å få svar. Jeg rakk å føde før han kom dit, rask fødsel så kom han inn døra 30 min etterpå. Jeg ventet på han i 4 timer..

Det var så flaut at jordmor spurte etter han flere ganger og at jeg ikke fikk tak i han. Hans svar var at han regnet med at sånt tok lang tid så han gadd ikke stresse. Han sa også at han hadde vasket og rydda hele huset så det skulle være fint til jeg kom hjem. Det var ikke gjort noe der, så jeg da jeg kom hjem. 

På føden dagen etter lå han bare å sov, for han var så sliten. 

Resten av forholdet var slik at jeg hadde ansvar for alt alene. Han drev kun med sine ting. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde et grovt tillitsbrudd som også er straffbart. Prøvde å fortsette, men hadde ikke lenger tillit til ham så flyttet. Har aldri angret. Han ødela mer for meg enn jeg var klar over. 

Anonymkode: 0c6fa...b77

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Og det toppet seg ennå mer, med større tillitsbrudd. 

Jeg lå allerede på sykehuset da fødselen startet, pga sykdom jeg sleit med så hadde jeg blitt lagt inn. Da jeg var i aktiv fødsel så ringte jeg han og ba han om å komme. Ja, han skulle komme. Det gikk 30 min, han hadde ennå ikke kommet. Jordmor hadde vært å spurt etter han to ganger. Jeg sendte meldinger og ringte uten å få svar. Jeg rakk å føde før han kom dit, rask fødsel så kom han inn døra 30 min etterpå. Jeg ventet på han i 4 timer..

Det var så flaut at jordmor spurte etter han flere ganger og at jeg ikke fikk tak i han. Hans svar var at han regnet med at sånt tok lang tid så han gadd ikke stresse. Han sa også at han hadde vasket og rydda hele huset så det skulle være fint til jeg kom hjem. Det var ikke gjort noe der, så jeg da jeg kom hjem. 

På føden dagen etter lå han bare å sov, for han var så sliten. 

Resten av forholdet var slik at jeg hadde ansvar for alt alene. Han drev kun med sine ting. 

Dette var grusom lesning😢😢. Jeg mister helt ærlig troen på menn. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sviktet meg når jeg var helt på bånn. Var alene med barnet på sykehus. Var lite søvn, mye tårer, smerter for barnet. Mye inntrykk og fæle opplevelser for meg som nybakt mor. Kommer hjem og spør etter hjelp og støtte. Får til svar at han hadde andre planer enn å være hjemme. Værste sviket…. Er sammen enda, men dette er et veldig veldig sår hendelse🤩

Anonymkode: f23ed...bab

AnonymBruker
Skrevet
On 4/1/2023 at 11:30 PM, AnonymBruker said:

Han hadde forhøyet lånerammen på boliglånet uten at jeg var klar over det. Vet ikke hvordan han fikk det til.

En annen har fortalt fortrolige ting om meg til andre, uten min viten. En jævla Judas. Det ble slutt på dagen.

Anonymkode: bbf27...72c

Samme her. Jævla illojale drittsekken ville prøve på nytt etter jeg fant det ut, men ikke faen. Sånt tilgir man ikke. Han trodde visst at jeg ikke skulle skjønne hvor feig han er og hvor utleverende han var. Jeg hater han.

Anonymkode: f4992...eb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, sviktet meg når jeg var helt på bånn. Var alene med barnet på sykehus. Var lite søvn, mye tårer, smerter for barnet. Mye inntrykk og fæle opplevelser for meg som nybakt mor. Kommer hjem og spør etter hjelp og støtte. Får til svar at han hadde andre planer enn å være hjemme. Værste sviket…. Er sammen enda, men dette er et veldig veldig sår hendelse🤩

Obs…. Feil smilefjes såklart🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet

Ja, en eks,når jeg var ganske ung. Han jobbet lite eller aldri, jeg sto på og sparte så mye jeg kunne. Jevnlig spurte han om å låne penger til brød og pålegg, og tok med kortet mitt på butikken. Viste seg av hver gang kjøpte han i tillegg øl, røyk, chips, brus osv. Men tok bare med seg posen med brød og pålegg inn etterpå.. Den gang hadde vi ikke vipps, og såvidt nettbank, men jeg syns det var rart at det minket sånn på kontoen, og fikk tilsendt utskrift fra banken, slik at jeg kunne finne ut hva jeg sløste penger på.. Skjønte fort hva som hadde skjedd, og han tilstod - og lo av det.. Slutt på dagen

Anonymkode: fbcca...700

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann skiftet jobb uten å si ifra. Han jobbet 8-16, og begynte med brøyting istedenfor. Altså opp 04.30 hver dag, inkludert helger og ferier, og helt uforutsigbare arbeidstider da værmeldingen ikke er til å stole på. Han fortalte det etter at kontrakten var signert og jeg måtte etterhvert blant annet slutte å studere (reiste bort på samlinger) for å ta meg av barna. 

Anonymkode: fd4fa...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...