Gå til innhold

iskaldt brev fra fylkeslege

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk svar på brev fra fylkeslege. Hadde skrevet mange sider og brukt 1 år på brevet . Fikk et iskaldt , kort svar tilbake om at det ikke er grunnlag for tilsynsmessig oppfølging. Saken er grov og flere brudd i helsepersonell loven. 

"vi har forståelse for at du kan ha et ønske om å finne ut av om det foreligger svikt i den behadnlingensom du fikk. For statsforvalterens tilsynsarbeid er det imidlertidig ikke noe mål i seg selv å påpeke eventuelle overtredelser av helselovgivningen." 

Av bestemmelsen fremgår at formålet med tilsyn er å bidra til forbedret fremtidig pasient sikkerhet og kvalitet  i helse og omsorgstjenesten.Det er altså ikke noe mål i seg selv å påpeke ulovlige forhold.    (??????!!!? )

syns brevet var veldig dårlig formulert. jeg har heller ingen klagerett. 

fy faen. De vurderer ikke saken engang.  helsenorge hvor psykopat leger får gjøre som de vil 

Anonymkode: 970b2...ebc

• Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du bare skrevet til fylkeslegen, eller har det vært en klagesak hos Statsforvalteren hvor du har fått medhold også? 

Anonymkode: 5ee97...1fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg sendte brevet til statsforvalter 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det relevant at du hadde skrevet mange sider? 

Anonymkode: 1db51...185

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor vurderer de ikke saken ?

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med pasient og brukerombudet om saken din.

Anonymkode: 5fe06...680

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er vondt å høre, men det er jo rett.

Tilsyn har ikke noe med straffereaksjon å gjøre. Det må du evt melde til politiet for å få gjort.

Tilsyn har med systemforbedringer å gjøre mer. 

Anonymkode: 032a9...f14

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

legen holder fortsatt på med sin uforsvarlige virksomhet. og hun får jo bare fortsette .

AnonymBruker
Skrevet

Pasient og brukerombudet i din kommune. De kan både veilede deg i forhold til instanser, samt hjelpe deg direkte med en klagesak. 

Anonymkode: 178a6...b50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

fikk ung ufør hos nav pga dette . Er sjokkert over at de var så snille med meg. fikk avslag hos norsk pasient skade erstatning også , uten at de hadde vurdert saken !!

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

dessverre var det noen gjøk hoder som vurderte saken min. Var derimot heldig med de på Nav. 

• Hjerte 3
Skrevet (endret)

Ts regner med at det er er snakk om to ting. Tilsynssak med lege og det som evt har skjedd med deg. Er det riktig?

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
AnonymBruker
Skrevet

ja

Skrevet

I Vestfold hadde vi en veldig snill Statsforvalter dessverre døde han i fjol og jeg skal ikke ta kontakt noen gang med den nye 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

legen holder fortsatt på med sin uforsvarlige virksomhet. og hun får jo bare fortsette .

Hvor?

Anonymkode: 5e914...137

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde lignende hos Statsforvalteren. Jeg kunne dokumentere flere lovbrudd som var begått.

Fikk et helt merkelig svar fra Statsforvalteren som ikke sa noen ting, og som heller ikke kommenterte lovbruddet (som hvis det får fortsette, som det dessverre er all grunn til å tro at det gjøres).

I ettertid fant jeg ut at det var vennskap og andre kontaktpunkter mellom den som hadde begått lovbruddene og saksbehandler hos Statsforvalteren.

Jeg var på den tiden for fysisk syk til å ta saken videre.

Så jeg er dessverre ikke overrasket.

Ts, mitt beste tips er å forsøke å legge dette avslaget helt fra deg inntil videre hvis du ikke har råd til advokat. Det er mulig å klage til Sivilombudet også, men det er jo en lang prosess i seg selv, og det koster mye energi og tid å gjøre det på en ordentlig måte.

Så mitt beste tips er å forsøke å gi slipp på dette, og heller fokusere på din egen helse og livet ditt videre fremover. Om du ikke får riktig hjelp nå bør du kontakte Pasientombudet, de kan hjelpe deg videre med det.

Anonymkode: 5dac4...926

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

den gangen saken var hos norsk pasient skade erstning så fikk jeg også en veldig følelse på at det var koruppt. Legen var så veldig tydelig ikke på mitt parti. Denne legen som klages inn er psykopat, så jeg er ikke overasket om det er noe slikt i bildet nå også. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

kan jeg melde legen til politiet ? ender vel med at det er jeg som havner i fengsel .

AnonymBruker
Skrevet

I mange tilfeller har faktisk pasientene feil. I dette tilfelle tviler jeg ikke på at du har "feil" TS, ut ifra måten du skriver og ressonerer på.

Anonymkode: 41c8f...52f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk innvilget ung ufør på første søknad. rart jeg ikke får noe medhold eller sympati fra de andre.......

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...