Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen med en mann i fire år. Begge gift før. Mye gnist og passion. 
Men han klikker av sms. Vi bor ikke sammen og er ofte borte fra hverandre. Jeg liker å sende sms i hverdagen. Han blir veldig stressa av det. Er jeg unormal? Liker å skrive om hva jeg har gjort osv. Skriver at jeg elsker han osv. Han tilter og vi krangler mye om det. What to do? 

Anonymkode: 7fb34...510

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er et veldig stort offer for han å sende deg en hyggelig melding i løpet av dagen når han vet at det er viktig for deg så hadde jeg konkludert med at vi var for forskjellige til å kunne ha et godt forhold, og funnet meg en mann som dekket mine behov bedre 

Anonymkode: ac285...ee0

• Liker 4
Skrevet

Spør han? Hvordan ønsker han dere holder kontakten? Så finn en løsning. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke liker å få melding, hvorfor insisterer du på å fortsette å sende?

Anonymkode: 47ed6...897

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg savner han… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er et veldig stort offer for han å sende deg en hyggelig melding i løpet av dagen når han vet at det er viktig for deg så hadde jeg konkludert med at vi var for forskjellige til å kunne ha et godt forhold, og funnet meg en mann som dekket mine behov bedre 

Når sms er kravet for "bestått attest" så sier vel det litt. 

Anonymkode: 73667...838

AnonymBruker
Skrevet

Okei så du vet han ikke liker meldinger, men du fortsetter å sende velvitende om at han blir irritert?

Anonymkode: 0ace3...d42

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Men forstår ikke hvorfor det utløser stress.. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når sms er kravet for "bestått attest" så sier vel det litt. 

Anonymkode: 73667...838

For min del er ikke sms så viktig, men som partner så bør man imøtekomme partnerens behov når det ikke er noe offer for seg, og man skal ivareta partnerens følelser. Det tar 20 sekunder å sende en sms så om partneren min hadde syntes det var viktig så såklart hadde jeg gjort det, jeg gjør også massevis av andre ting partneren min syns er viktig for forholdet. Alt fra å barbere meg til å gi han fysisk nærhet og skryt og bekreftelser. 

Hvis alternativet er at partneren blir ulykkelig og usikker slik som ts så bør man faktisk strekke seg litt for å motvirke det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes han har veldig strenge grenser for alt. Han vil aldri bo med noen igjen. Han synes å være gift og ha delt økonomi er tull. Han ønsker mye alenetid å gå ut med kamerater. Jeg har akseptert alt han ønsker. Jeg er motsatt. Ønsker å etablere meg på ny. Ha felleskap med den jeg elsker. Kunne sende sms uten at han klikker. Har aldri opplevd at en mann er så sta på alt. Problemet er at jeg elsker han og vi har mye bra når vi først møtes. Men jeg føler at mine ønsker blir ignorert. Jeg ønsker ikke å være særboer resten av livet. Er for sært for meg😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes han har veldig strenge grenser for alt. Han vil aldri bo med noen igjen. Han synes å være gift og ha delt økonomi er tull. Han ønsker mye alenetid å gå ut med kamerater. Jeg har akseptert alt han ønsker. Jeg er motsatt. Ønsker å etablere meg på ny. Ha felleskap med den jeg elsker. Kunne sende sms uten at han klikker. Har aldri opplevd at en mann er så sta på alt. Problemet er at jeg elsker han og vi har mye bra når vi først møtes. Men jeg føler at mine ønsker blir ignorert. Jeg ønsker ikke å være særboer resten av livet. Er for sært for meg😂

Hvorfor er du sammen med ham når dere vil så ulike ting?

Anonymkode: 47ed6...897

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.. Men forstår ikke hvorfor det utløser stress.. 

Fordi han føler seg overveldet, kanskje. Han føler at han må respondere på meldingene og det stresser han. Hvis han ikke liker meldinger så syns jeg du bør slutte med det og så får dere heller snakke i telefonen. Han liker helst å snakke i telefonen og ikke få meldinger?

Om det ikke er fordi han føler seg overveldet så kanskje han bare syns det er forstyrrende og lite interessant? Eller at han bare ønsker å snakke framfor å lese meldinger og skrive tilbake. Kanskje han syns det er for lite personlig?

Uansett så stresser det han, så spørsmålet er heller "hvorfor stresser du han med meldinger når du vet at det er et stressmoment?" 

Dere er ikke kompatible i det hele tatt (ref. ditt siste innlegg her). Du kommer aldri til å få det du vil ha av denne mannen, så du må tenke grundig og hardt gjennom om dette virkelig er noe du vil ha i livet ditt. Noen ganger er det ikke nok at man elsker hverandre, når det er så store andre hindre i veien. 

At dere vil helt forskjellige ting i hverdagen ser jeg på som et veldig stort hinder. 

Anonymkode: 7752c...3bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi har en veldig sterk connection og gnist når vi er med hverandre. Hadde aldri det med ex mannen. Vi hadde det dødt, men han var ikke sta. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette høres ikke ut som et forhold, men en forelsket kvinne og en mann som bare har ordnet seg en fast sexpartner. Tror du har lite å hente på å fortsette dette forholdet. Et forhold skal gå begge veier og du får jo ikke de tingene du trenger her. 

Anonymkode: 4844e...b8e

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig og vet innerst inne at dere har rett…. Må nok droppe han.. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er ikke et forhold som er laga for deg 

At dere har gnist når dere møtes er ikke nok for at et forhold skal være fint og fungere. Du var uheldig som ikke hadde dette med exmannen din, gnist er noe man kan finne med mange men å være kompatibel på andre områder er også helt vesentlig for at et forhold skal fungere 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg er som ham. Det blir fort for mye. Jeg liker at vi har det fint når vi er sammen, og vi ringes et par ganger mellom hver gang vi møtes. En og annen morsom kommentar utveksler vi, men ikke daglig. Ingen av oss er sånne "God morgen, elskling"-typer, og det er jeg glad for.
Det handler nok mye om tillit. Vi er veldig klar over at den andre er der, og hva vi betyr for hverandre. Mas er unødig.

Hadde en beiler for mange år siden som sendte meg søtladne meldinger mange ganger i døgnet, og det var bare stress. Han hadde til og med den frekkhetens nådegave å spørre om jeg ikke hadde lest meldingene, om jeg ikke hadde svart mens jeg var på jobb. Som om jeg leste på telefonen mens jeg var på jobb. Det var bare stress og beklemmende. 

Vi har alle rett til å leve som vi vil, og ikke fire på det som er viktig for oss. Som å bo alene. Du kan ikke gå inn i et forhold til en som vil være særboer, og forvente at dere skal flytte sammen. Det er useriøst av deg.

Endret av Andro
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (38 minutter siden):

Vi har alle rett til å leve som vi vil, og ikke fire på det som er viktig for oss. Som å bo alene. Du kan ikke gå inn i et forhold til en som vil være særboer, og forvente at dere skal flytte sammen. Det er useriøst av deg.

ER så enig med deg. Man må sette grenser for seg selv og ta vare på seg selv og leve som man ønsker. 

Jeg kunne ikke tenke meg å bli samboer igjen og skulle jeg da hatt en kjæreste som drømte om samboerskap så hadde det stresset meg så mye at jeg ikke kunne vært sammen med vedkommende. Tenker muligens denne mannen til TS føler det på samme måte. 

Kan nesten virke som mannen tar forholdet ganske casual (husker ikke det norske ordet for det), mens TS er litt mer seriøs. Han har sikkert nok med å møtes og ha sex innimellom og hun ønsker mer. 

Anonymkode: 7752c...3bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du elsker SMS, han hater SMS. Likevel velger du å sende SMS til én du VET hater det. Hvorfor gjør du noe du VET plager han? Det er skikkelig slemt gjort! At DU elsker SMS betyr ikke at alle andre elsker SMS, og at de som hater SMS egentlig bare tar feil.

Tenk om han hadde gjort noe mot deg som du hater. Og han hadde bare sagt at han bare viser deg kjærlighet ved å gjøre noe han elsker for deg.

Anonymkode: 7564f...368

• Liker 2
Skrevet

Jeg godtar ikke annet enn sms for utenom familie 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...