AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Mannen har lagt sånn på seg, og er så usikker på om det er noe jeg kan si eller gjøre. For å understreke det først - forteller han daglig at jeg er glad i ham osv. Vektøkningen har kommet ca. de siste to årene, og er nå i kategorien fedme. Altså helseskadelig vekt. Han har fått tilbakemelding fra legen sin om at han burde gå ned i vekt. Vi har også små barn sammen, og jeg er selvsagt opptatt av at han skal holde seg frisk og sunn, og leve godt og lenge. Denne sitter litt lengre inne, men jeg må nok innrømme at jeg heller ikke synes fedme er veldig sexy. Har ikke inntrykk av at han er deprimert e.l. Vektøkningen har kommet sigende som følge av mye stillesittende jobb og lite tid. Har oppmuntret til trening, og er aktiv selv. Har gitt beskjed om at han når som helst kan trene, jeg kan ta barna. Skjønner jo med fornuften at han bestemmer over egen kropp. Men må ærlig innrømme at jeg ønsker den spreke mannen min tilbake, og ikke en med helseskadelig fedme. Anonymkode: a44e3...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Er i samme båt og helt enig.. men vanskelig å gjøre noe med eller ta tak i om ikke mannen selv er enig.. Anonymkode: 8e276...e81 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Om han har gått opp 30kg eller mer er det helt innafor å si fra om at han er nødt til å slanke seg både for helsa si sin skyld og for forholdet og din skyld. Om det er ti kg kan man ikke være like direkte men prøve å snakke mer om sunn mat og finne på mosjonerende aktiviteter sammen Anonymkode: bdbe9...952 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 Hva med å gå litt i seg selv, tipper du ikke er helt feilfri du heller? Kanskje mannen din drømmer om at du skal få større bryster «men vet ikke helt hvordan jeg skal si det» Få deg er liv! Stygg er du, som dømmer mannen din på denne måten. Anonymkode: 42fe6...c6b
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Litt avsporing, men mannen her har også fått god pondus..Han har vært litt småfrekk til min kropp.. Jeg har gått gravid jeg..Hva er din unnskyldning? Svarte jeg... Anonymkode: 47769...5fb 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å gå litt i seg selv, tipper du ikke er helt feilfri du heller? Kanskje mannen din drømmer om at du skal få større bryster «men vet ikke helt hvordan jeg skal si det» Få deg er liv! Stygg er du, som dømmer mannen din på denne måten. Anonymkode: 42fe6...c6b Woah, si det til alle mennene her inne som kun vil ha syltynne damer og kaller normale kvinnekropper med normal bmi for feite, og som tenker at det værste som kan skje på Tinder er at dama er tjukk i virkeligheten Anonymkode: bdbe9...952 3
ClausSaus Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Woah, si det til alle mennene her inne som kun vil ha syltynne damer og kaller normale kvinnekropper med normal bmi for feite, og som tenker at det værste som kan skje på Tinder er at dama er tjukk i virkeligheten Anonymkode: bdbe9...952 Tja… men er det ikke merkelig stille i denne tråden fra kjerringene som ellers hyler i fistel dersom at en mann skriver noe slikt som TS om dama si? Er nesten så man skulle tro at… 😏 1 2
Maskinfører Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 La nå menn få være menn om han blir feit er han fremdeles den du ble sammen med eller omvendt 😄
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 ClausSaus skrev (8 minutter siden): Tja… men er det ikke merkelig stille i denne tråden fra kjerringene som ellers hyler i fistel dersom at en mann skriver noe slikt som TS om dama si? Er nesten så man skulle tro at… 😏 Det er vel ingen damer her inne som ber menn slutte å klage om dama dems har gått opp 30kg. Men de trådene menn lager handler det om 5-10 kg og det er tåpelig å bry seg om Anonymkode: bdbe9...952 1 3
ClausSaus Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ingen damer her inne som ber menn slutte å klage om dama dems har gått opp 30kg. Men de trådene menn lager handler det om 5-10 kg og det er tåpelig å bry seg om Anonymkode: bdbe9...952 Ny her på KG? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 Dama mi har også lagt på seg en del, og hun vet det veldig godt selv, fått dårligere selvbilde. Jeg tenner på henne, men tenker mest på helsen og hennes energi i hverdagen, som hun har lite av nå, og ønsker hun skal føle seg fin igjen. Men er det en ting jeg aldri gjør, som jeg vet ville gjort vondt verre, er det å snakke om vekt, eller mase om å trene, det vet jeg ville knekt henne enda mer, hun vet jo alt dette veldig godt selv, da prøver jeg heller være støttende og si jeg har troen på henne, og gi bekreftelse på at hun er veldig vakker uansett, om hun starter den samtalen, men hun klarer ikke ta det til seg Anonymkode: 0e4fa...35d 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 ClausSaus skrev (4 minutter siden): Ny her på KG? Nei, så ikke prøv deg Anonymkode: bdbe9...952 1
ClausSaus Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, så ikke prøv deg Anonymkode: bdbe9...952 Da går jeg ut fra at du vet at det du skriver er bullshit? Og i så fall kan du finne deg en annen å kverulere med. 1
Fremmed fugl Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mannen har lagt sånn på seg, og er så usikker på om det er noe jeg kan si eller gjøre. For å understreke det først - forteller han daglig at jeg er glad i ham osv. Vektøkningen har kommet ca. de siste to årene, og er nå i kategorien fedme. Altså helseskadelig vekt. Han har fått tilbakemelding fra legen sin om at han burde gå ned i vekt. Vi har også små barn sammen, og jeg er selvsagt opptatt av at han skal holde seg frisk og sunn, og leve godt og lenge. Denne sitter litt lengre inne, men jeg må nok innrømme at jeg heller ikke synes fedme er veldig sexy. Har ikke inntrykk av at han er deprimert e.l. Vektøkningen har kommet sigende som følge av mye stillesittende jobb og lite tid. Har oppmuntret til trening, og er aktiv selv. Har gitt beskjed om at han når som helst kan trene, jeg kan ta barna. Skjønner jo med fornuften at han bestemmer over egen kropp. Men må ærlig innrømme at jeg ønsker den spreke mannen min tilbake, og ikke en med helseskadelig fedme. Anonymkode: a44e3...3b0 Supert at du forteller han daglig at du er glad i han. Tipper han trenger det, er ikke greit å havne i uføret med å bli feit og utrent. Vil tro at han er bekymret og ikke syns at situasjonen er grei, i bekymringene ligger nok også at du ikke vil ha en feit mann. Så skal du si noe, så bør du fokusere på at du vil at han skal få muligheten å følge opp deres barn. Er bedre det enn helserisiko. Når du skriver at dere har små barn, vil jeg tro at han er så pass ung at helsemessige konsekvenser av overvekten først kommer om mange år. Hvor mange kilo bør bort? Hvilken type av overspising har han? Er han A eller B menneske? Har han vært i forhold til alder og livssituasjon godt trent tidligere i livet? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 ClausSaus skrev (6 timer siden): Da går jeg ut fra at du vet at det du skriver er bullshit? Og i så fall kan du finne deg en annen å kverulere med. Skjerp deg. Det du tenker på er kanskje de kvinnene som ikke klarer å gå ned til sin gamle vekt rett etter en fødsel (eller to). Disse får støtte, fordi mange vet det er vanskelig. Men ingen kvinne blir hyllet på dette forumet for å legge på seg 30 kake-kilo. Anonymkode: d2031...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva med å gå litt i seg selv, tipper du ikke er helt feilfri du heller? Kanskje mannen din drømmer om at du skal få større bryster «men vet ikke helt hvordan jeg skal si det» Få deg er liv! Stygg er du, som dømmer mannen din på denne måten. Anonymkode: 42fe6...c6b Er du rar eller? Du er klar over man ikke kan trene/spise seg til større pupper? Anonymkode: d2031...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #17 Skrevet 2. april 2023 Maskinfører skrev (6 timer siden): La nå menn få være menn om han blir feit er han fremdeles den du ble sammen med eller omvendt 😄 Menn, være menn? Når du er i kategorien fedme så er det helsefarlig. Til TS Det finnes ekstremt mange tanker og veier å gå for vektnedgang, men min erfaring er at det ihvertfall ikke har vært trening som har vært avgjørende for min vektnedgang. Jeg har gått ned vel 20kg. Jeg er veganer, men man behøver såklart ikke å være veganer, men mitt desidert største slanke tips er poteter! Ja, det høres veldig merkelig ut i en verden som ser ut til å være redd for en potet. Men, du skal lete LENGE for å finne en råvare som gir så bra metthetsfølelse som en potet, og med det øavr kaloriinholdet! Når jeg først startet veide jeg opp 1,2kg poteter som jeg kunne spise gjennom heledagen. (gjør såklart ikke dette lengere) men, jeg vet nå at om jeg begynner å legge på meg, øker jeg bare mengde poteter! Dette blir laget uten olje, uten fett å smør såklart! Det er mitt beste tips. Og du! det er helt innafor å si vi må ned ivekt pågrunn av helse. (trenger ikke å si at det ikke er tiltrekkende etc). Anonymkode: f8dbb...b51 1
Maskinfører Skrevet 2. april 2023 #18 Skrevet 2. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Menn, være menn? Når du er i kategorien fedme så er det helsefarlig. Til TS Det finnes ekstremt mange tanker og veier å gå for vektnedgang, men min erfaring er at det ihvertfall ikke har vært trening som har vært avgjørende for min vektnedgang. Jeg har gått ned vel 20kg. Jeg er veganer, men man behøver såklart ikke å være veganer, men mitt desidert største slanke tips er poteter! Ja, det høres veldig merkelig ut i en verden som ser ut til å være redd for en potet. Men, du skal lete LENGE for å finne en råvare som gir så bra metthetsfølelse som en potet, og med det øavr kaloriinholdet! Når jeg først startet veide jeg opp 1,2kg poteter som jeg kunne spise gjennom heledagen. (gjør såklart ikke dette lengere) men, jeg vet nå at om jeg begynner å legge på meg, øker jeg bare mengde poteter! Dette blir laget uten olje, uten fett å smør såklart! Det er mitt beste tips. Og du! det er helt innafor å si vi må ned ivekt pågrunn av helse. (trenger ikke å si at det ikke er tiltrekkende etc). Anonymkode: f8dbb...b51 Jeg har ikke fedme har du det i fra ? ☹️😬 Endret 2. april 2023 av Maskinfører
Adrenalina1 Skrevet 2. april 2023 #19 Skrevet 2. april 2023 Maskinfører skrev (7 timer siden): La nå menn få være menn om han blir feit er han fremdeles den du ble sammen med eller omvendt 😄 La nå menn få være menn er det dummeste argumentet jeg hører. Blir ofte brukt som unnskyldning for å oppføre seg som en idiot. 3
Maskinfører Skrevet 2. april 2023 #20 Skrevet 2. april 2023 Adrenalina1 skrev (12 minutter siden): La nå menn få være menn er det dummeste argumentet jeg hører. Blir ofte brukt som unnskyldning for å oppføre seg som en idiot. Idiot fordi man er tykk ?? Er min fastlege idiot ?? (Han har pondus)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå