AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gjør de? Anonymkode: 0994a...4b5 Ja, de gjør jo det. Sikkert tydeligere på landet der jeg vokste opp, man var liksom ikke kristen om man ikke sang (uansett hvor tonedøv man var) og spilte minst ett instrument. Anonymkode: 539d7...b62
Majer Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 De kommer ofte fra kommuner der det er billig å leve så de har mulighet til å gjøre flere ting.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Majer skrev (1 minutt siden): De kommer ofte fra kommuner der det er billig å leve så de har mulighet til å gjøre flere ting. Alle kan da vel synge? Så vidt jeg vet er det gratis, man må ikke ta sangtimer liksom. Anonymkode: 539d7...b62 1 1
aksase Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Enten man er kristen eller ikke, sang og musikk er viktig. Om det er flere kristne som spille enn "ikke-kristne", det vet jeg ikke. Jeg tror vel at det er ganske likt fordelt. Det er jo utrolig mange som spiller i band, skolekorps og tilsvarende uten at det er tilknyttet noen religion. Sang er nok litt ekstra i kristen sammenheng, hvor det er veldig sjelden man samles uten å synge fellessanger. Mange kristne synger gjerne også bordvers i forkant av alle måltider. Kirken har sin salmebok som brukes ved alle gudstjenester og samlinger, og i alle andre kristne trossamfunn står også fellessangen sterkt, så vidt jeg vet. Det er da for så vidt ikke selve sangen som er viktig, men tekstene.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Lovsang er ganske vanlig i pinsemenigheter (med klassisk gladkristne 😆) da priser man herren uansett stemme 😅👌 Anonymkode: 47cdf...de2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 Jeg syns det er mer påfallende at alle gladkristne liker den samme, lamme musikken. Ingen andre hører på eller spiller dette. Anonymkode: 73de3...b64 1
visp Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns det er mer påfallende at alle gladkristne liker den samme, lamme musikken. Ingen andre hører på eller spiller dette. Anonymkode: 73de3...b64 Ja, det er noe sekt-aktig over det hele. Ingen er så jævla glad hele tiden heller.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 visp skrev (1 minutt siden): Ja, det er noe sekt-aktig over det hele. Ingen er så jævla glad hele tiden heller. Men den musikken...😵 Anonymkode: 73de3...b64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå