Høstluft Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Vi bor 3,5 time unna hverandre, og pga barn og jobb møtes vi bare 3 helger i måneden, noen ganger langhelger, og i ferier selvfølgelig. . Det vil måtte være slik i enda 8 år til. Noen som har lykkes med avstandsforhold ?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Jeg hadde 2 års avstandsforhold med en i utlandet og flyttet sammen etter det. Ble slutt på niende året. (Ingenting med avstanden å gjøre) Har en venninne som bor i Amerika og er sammen med en i Danmark. De er sammen på det syvende året og sees i ferier, typ tre lengre turer i året. Aner ikke hvordan de klarer det og de har heller ingen konkret plan om hvordan de skal bo i samme land. 3,5 timer i samme land er tålbart, men 8 år kommer veldig an på hva du ønsker ut av det forholdet du er i. Om dere begge er ferdig med barn etc. og ikke har noe tidspress i den enden så er det jo i teorien ganske greit. Anonymkode: 5d6c5...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Prøve det i seks år og gjør det aldri igjen. Nå vil jeg ha en mann å etablere meg med. Anonymkode: 1eb20...f97 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Så lenge begge er fornøyd med intimiteten (sex) , kan det la seg gjøre. Men bør kanskje være åpent forhold? Anonymkode: a416a...ce6 1
Andro Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 (endret) Har prøvd et par ganger, og de forholdene ble ikke lange. Jeg syntes at det var stressende, både å få for lite tid hos meg selv, og det å reise langt, men også alt det savnet og logistikkplanlegginga tok på. Når vi var sammen skulle "alt" skje på kort tid, og jeg husker jeg reiste hjem igjen etterpå noen ganger, og tenkte at "Søren, det fikk jeg jo ikke sagt". Det kjentes mindre stress når han kom hit. For min del er det ikke verdt det, men jeg ser jo noen som får det til. Endret 2. april 2023 av Andro
Høstluft Skrevet 2. april 2023 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Så lenge begge er fornøyd med intimiteten (sex) , kan det la seg gjøre. Men bør kanskje være åpent forhold? Anonymkode: a416a...ce6 Hvorfor åpent forhold?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 Holder evig når begge liker det best slik. Anonymkode: 09db1...543 1
Jdz Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 3,5 time er jo ingenting. Min bodde 12 timer unna med fly før vi flyttet sammen.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 Det fikser dere lett om begge ønsker det godt nok og jobber for kjærligheten. Jeg bor på Østlandet og kjæresten igjennom 2 år bor og jobber i Nord. Han har en jobb hvor det kan gå alt imellom 1 uke og måneder mellom vi ser hverandre. Men vi chatter igjennom hele dagen og ringes ett par ganger i uka. Det hjelper også å ha en felles plan/ mål om å flytte sammen tilslutt. Å planlegge fremtiden sammen har hjulpet mye for oss. Anonymkode: e871b...0c1 1
Høstluft Skrevet 2. april 2023 Forfatter #10 Skrevet 2. april 2023 Men hvordan får man tid til å pleie vennskapene sine når man er med partner hver frihelg? Vil ikke et avstandsforhold gå på bekostning av de øvrige vennskapene man har?
Tradegy Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 "Distance means so little, when someone means so much". Neida, men det kommer nok veldig an på motivasjonen. Og om man kun flyter med i bobla, eller om man legger en fremtidig plan Noen digger jo avstand i den forstand at man blir litt nyforelsket hver gang man treffes. Men det er jo hverdagen som teller i de fleste sitt samliv. Hverdager og fellesskap. Man er så forskjellig. 🤗❤️
starken Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 Jeg og min kjære bor bare 3 timer unna hverandre, men jeg vet at dette ikke kommer til å gå i lengden. Det har gått et halvt år og jeg er sliten allerede.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 Kommer vel litt an på hva man ønsker fra et forhold. Jeg syns stort sett menn er litt kjedelige, så for meg ville det vært helt perfekt med kjæreste 3 helger i mnd og fri resten😄 Anonymkode: 99f81...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 De jeg kjenner til som lever i avstandsforhold har ofte holdt på forelskelsen mye lengre enn de som har bodd sammen i årevis. Jeg tror dette kan fungere for mange, men ikke alle. For meg som har behov for mye alenetid hadde det fungert ypperlig☺️ Kari Anne Gjengedal er eks på en profilert dame som ofte har stått frem i media og fortalt at hun er lykkelig gift i et avstandsforhold. Hun bor i Bergen, han i Drammen. De har vært gift i snart 10 år🙂 https://www.seher.no/kjendis/jeg-blir-aldri-lei-av-ham/77157096 Anonymkode: 36cd0...2ac
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 Jeg og mannen hadde langdistanseforhold i 2,5 år. Jeg måtte bli ferdig med studiene først. Jeg var jo mye mer fleksibel enn jeg ville vært med vanlig jobb, så vi så hverandre ganske mye likevel. Det som jeg tror er viktig er å forsøke integrere den andre i hverdagen sin. Vi snakket hver dag på telefon, sendte meldinger. Vi sparte ikke opp alt viktig til vi så hverandre igjen. Det ble jo spennende da vi flyttet sammen, men det har gått strålende, gift i snart 20 år. Anonymkode: a9288...62f
Example Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 Så lenge planen for å gjøre noe med avstanden er innen overskuelig fremtid er det mulig. Dersom man ikke har noen konkrete planer eller mulighet til å gjøre noe med det, er det ganske dødfødt. Det er i alle fall min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #17 Skrevet 5. april 2023 Høstluft skrev (På 1.4.2023 den 22.38): Vi bor 3,5 time unna hverandre, og pga barn og jobb møtes vi bare 3 helger i måneden, noen ganger langhelger, og i ferier selvfølgelig. . Det vil måtte være slik i enda 8 år til. Noen som har lykkes med avstandsforhold ? Men hva er vitsen? Det er jo spørsmålet. Hvorfor kaste bort 8 år på et slikt forhold, hvis mankan ha et nært normalt forhold til noen i stedet? 8 år er poengløst lenge. Kan gå, sikkert, men tenker litt hvorfor være i forhold i det hele tatt om man ikke ønsker å se hverandre omtrent? Anonymkode: cc438...7cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå