Gå til innhold

Hva slags vinterjakke har dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en foret Bergansjakke som er steingammel, og i jakten på en ny har jeg jo oppdaget at forede vinterjakker ikke virker å være så vanlig mer? Det er liksom enten boblejakker eller sånne skalljakker man må ha noe under. Sistnenvte høres ikke så praktisk ut til hverdags, noe jeg har brukt den gamle til(itillegg til turbruk). Boblejakker er så grusom at jeg ikke klarer synet av dem :fnise:

Så, dere som ikke bruker boblejakker eller skalljakker, hva bruker dere midtvinters?

Anonymkode: d5a62...123

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ullkåpe. 

Anonymkode: 3a4fa...aee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En HH parkas

Anonymkode: 9458d...58d

Gjest Albbas
Skrevet

Ååh, det er min erfaring også! Fatter ikke hvorfor folk frivillig går i disse boblejakkene. Boblejakkekåpe er det verste jeg ser. 🙈

Jeg har vært på jakt etter vinterjakke i to år uten å finne noe, men følger for tips. 😄

Ullkåpe er fint, men varmer ikke nok, og er upraktisk når det snør. 

AnonymBruker
Skrevet

Max Mara

Anonymkode: 1364b...d92

Skrevet

Ullkåpe. Bor i den på vinteren

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet mellom en sort ullkåpe og denne jakka som er stoff men med sauseskinn på som varmer (Munthe). Kan ta den av å bruke som vårjakke også. 

024D07E5-220C-43AE-8398-EAFB155DA969.jpeg

Anonymkode: 3ae0b...f08

AnonymBruker
Skrevet

De siste årene, en lang foret vanntett jakke fra Luhta. Den er vel egentlig en parka. Lignende denne her. 

F08B34FA-C40F-469A-BDC4-D93FB14C7BDD.png

Anonymkode: 22a2f...3d0

Skrevet

Bruker stort sett en parkas fra Jean Paul. Den holder meg god og varm i det meste av vær og vind om jeg kler meg med ull under. 

Skrevet

har div Didriksons jakker. men de har tapt seg i kvalitet de siste årene. så neste blir nok et annet merke. men samme greia. vanntett og vindtett foret parka. 

AnonymBruker
Skrevet

Behovet kommer vel litt an på hvor du bor og hvor mye du er ute? Jeg bor i Lillestrøm hvor det er veldig kaldt - bruker boblejakke på det verste (-20). Ullkåpe når det er mildere enn -10. 

Anonymkode: 3813c...b65

• Liker 1
Skrevet

Har en enkel vinterjakke fra Bonprix. Og en lang kåpe i polyester fra Zizzi. Kan ikke ha for tjukke jakker, for jeg blir så veldig fort varm 🥵

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en dunparka fra Swims, den er tidløs i fasongen. Er kresen på vinterjakker, de må være vann -og vindtette, veldig lette og gjerne puste også. Har også gammel parka fra Didrikson, ok forsåvidt, men for tung. Ullkåpe hvis det er tørt og vindstille= aldri.

Anonymkode: 6a62c...49d

Skrevet

Bruker stort sett dunjakker, men jeg har også en parkas fra Fjellreven som jeg har hatt i veldig mange år. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en dunkåpe fra Guess jeg er veldig glad i. Den går ned på leggen, så holder meg god og varm.

Anonymkode: 6cd9b...46a

Skrevet

Swims og UBR har klsssiske fine vinterjakker (parkas). Ellers ønsker jeg meg Holzweiler dunparkas 😊

Skrevet

Veksler mellom InWear sin ullkåpe og godt brukt Vila sin dunjakke.

AnonymBruker
Skrevet

Har en svart og en grå ullkåpe, og en minst 12 år gammel svart dunparkas som jeg bruker når det er ekstra kaldt. Har også en boblejakke som jeg stort sett bare bruker når jeg går tur med hunden.

Anonymkode: d7518...1a9

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig sjelden ute om vinteren, mer enn til og fra bilen. Jeg bruker mest en treningsjakke fra Adidas som jeg har en Puma treningsjakke inni. Så to lag treningsjakker over en hettegenser er det jeg oftest bruker. Har en boblejakke om jeg skal være ute lenge, men ganske sjelden den brukes. 

Anonymkode: d0457...fdc

AnonymBruker
Skrevet

Foret parkas fra Didriksons.

Anonymkode: 5e474...976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...