Gå til innhold

Noen med mild svangerskapsforgiftning her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er gravid i uke 36. For 4 uker siden ble det påvist grensehøyt blodtrykk147/92 og 1+ p på urinprøven. Tok blodprøver som var fine. Gått jevnlig til kontroll hos jordmor med fint blodtrykk og urin. Plutselig så hadde jeg skyhøyt blodtrykk 200/110 og igjen 1+ p både hos jordmor og på sykehuset. Litt ødemer, men det er egentlig vært veldig lite. Veldig sliten. På sykehuset tok de blodprøver igjen som er stabile, med litt fall i blodplater. Fått blodtrykksenkende medisiner og har nå blodtrykk på 130/85. Føler meg bedre, de har sykemeldt meg. Hadde litt lave plater i blodet, som etter hvile og medisiner har steget litt igjen.  De mener jeg har mild svangerskapsforgiftning, men siden jeg er i god form vil de følge meg tett.  Noen andre som har opplevd dette?? Er dette egentlig svangerskapsforgiftning? 

Anonymkode: 3a2b4...443

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høyt blodtrykk kommer gjerne før protein så det kan være det er noe på gang. Jeg gikk fra null til 3+ i protein fra en dag til neste. Hadde da slitt med bt en stund. 

Regner med du blir tett fulgt opp fremover og ikke nøl med å ta kontakt med føden om du får symptomer.

Anonymkode: 3d08d...7fb

AnonymBruker
Skrevet

Har også hatt samme, gikk rundt 3 uker med høyt blodtrykk uten protein. Plutselig kom det protein i urinen, men man måtte ha dette 2 dager på rad før der blir klassifisert som svangerskapsforgiftning. Når jeg fikk det 2 dager på rad satt de meg igang (37+2). Vær forberedt på at fødsel kan gå sinnsykt fort pga blodtrykket og forgiftningen, jeg fikk beskjed om at dette mest sannsynlig var grunnen til min styrtfødsel som tok rundt en time 

Anonymkode: 21b1d...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...