Gå til innhold

Hvorfor kaller ikke barna dine søskene dine for onkel og tante?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 9eb69...2da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De gjør jo selvfølgelig det.

Anonymkode: a8a5d...d22

AnonymBruker
Skrevet

Fordi mine søsken var så under da jeg fikk barn. Brødrene mine var 16 og 15 år. De kalte seg vel onkel selv, men jeg kalte dem ved navnet og dermed også ungene mine.

Ungene mine- nå store, har ikke et denne dikke- dakke forhold til mine barn. De tuller og spiller sammen, og vi har hatt det veldig gøy, men "onkel" høres litt rart ut  selv om de selvsagt er onkel. De har et navn liksom...

Jeg synes det er kleint...

Anonymkode: 1cd2c...827

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det så liten aldersforskjell mellom meg og de eldste tanteungene mine (6 og 7 år yngre enn meg) at det ikke er naturlig for dem å kalle meg tante. De yngste kaller meg tante, men de er for unge til å huske mannens tidligere kjærester/samboere.

Eldstemann omtalte meg faktisk som tante for noen uker siden, da. Han ringte sin kone for å si fra at hun ikke trengte å hente han på bussterminalen, for han fikk sitte på med tante. Det er første gang på 24 år at han har omtalt meg som tante.

Anonymkode: ec9fe...b2b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har egentlig ikke kontakt med de så da er det ikke naturlig, blir de omtalt så er det ved navn, enkelt og greit.

Har venner da som er familie for oss og de blir omtalt som tante og onkel, som vi blir av de. :) 

Anonymkode: 4f669...3a5

• Liker 1
Skrevet

Vi søsken er spredt over hele landet. Noen av dem ser vi knapt èn gang i året. Kun ett av mine søsken blir kalt tante, da vi ser henne noen ganger i året, og en relasjon har blitt utviklet:) 

Men jeg har ei venninne som sønnen min ser på som en tante:)

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker alle titler, gudforeldre blir kalt gudmor ( navn ) og gudfar (navn), og tante og onkel, jeg tror det gir barna en sterkere tilhørighet til familie, og det som er venner

Anonymkode: cfbe3...32f

AnonymBruker
Skrevet

På mannens side er det vanlig å bruke navn, også på foreldre i voksen alder. Så barna hører jo bare Anne, Lars, etc. Jeg omtaler meg selv som tante, uten at de reagerer på det. Så jeg sier "skal tante kjøpe is?", mens de vil spørre "Anne om is. I min familie har foreldrene brukt tante og onkel fra før barna kunne prate, og da tar jo barna etter det. 

Og vi er da absolutt like nære hverandre som familie på begge sider 😅

Anonymkode: c0d31...499

AnonymBruker
Skrevet

Nå bruker vi onkel og tante i min familie, men familier er forskjellige. 

I en familie jeg kjenner, var de eldste ungene mer eller mindre voksne og en av dem hadde fått et barn da attpåklatten ble født - det er litt rart å kalle mors søster for 'tante' i det daglige når man vokser opp sammen og hun går året under deg på skolen altså.

Anonymkode: cbb76...b87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...