AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Jeg er gift med en mann fra et annet (skandinavisk) land. Ofte når vi har rest til hans hjemland har det vært festing minst hver helg vi har vært der, for min ektefelle. Helt siden vi fikk to små barn. Jeg begynte å grue meg til å dra og trakk meg unna. Også bedret det seg. Hans venner fikk koner og barn. Det ble også mer vanlig at hvis det var en fest fikk jeg delta og dette var planlagt på forhand, type julebord osv. Så kom korona og vi kunne ikke reise. Nå er vi tilbake i hans hjemland og har vært her knapt ett døgn. Han nevnte at han var «invitert på fest men orket ikke» allerede i går kveld, da kom vi bare noen timer før. Jeg valgte å overse det. I dag har jeg vært på fjelltur og hatt full rulle med barna og svigers. Han har også vært tilstedet. Jeg er trøtt og sliten, takker for en fin dag og gjør meg klar til seng. Barna får være oppe litt mer. Så kommer sms: «jeg er invitert på fest, er det greit». - Hva tenker dere? Anonymkode: 19ef8...288
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Jeg tenker at han ikke skulle trenge å spørre deg om tillatelse Anonymkode: ca6e5...dc9 11
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 Jeg hadde sagt at nei, det er ikke greit. Fordi det er det ikke, da hadde du ikke skrevet det du har skrevet her. Anonymkode: a13d9...5e8 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Hvorfor skal det ikke være greit? La han kose seg. Anonymkode: 286e9...a80 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Dere bor i ditt hjemland, da må han få lov til å ta seg en fest når han er hjemme i Sverige Anonymkode: cad10...9f0 10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Hvorfor er det ikke greit, da? Anonymkode: cea73...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at han ikke skulle trenge å spørre deg om tillatelse Anonymkode: ca6e5...dc9 Vi har barn og er en familie. Jeg drar heller ikke på fest uten å ha samsnakket med ham, og det å bare dra uten å avklare med den andre er helt unaturlig for begge parter. Jeg skjønner vel egentlig at majoriteten vil mene han bare bør dra. Jeg hadde tenkt annerledes om han tok det opp tidligere i dag. Ikke etter jeg gikk å la meg med barn på 8 år sittende oppe enda. Hun er avhengig av at noen følger henne til sengs og når jeg legger meg faller det ansvaret over på ham. At han bestemmer seg på kort varsel for å dra på fest betyr at jeg må ta meg av legging osv, som er helt greit til vanlig men ikke så kult når jeg allerede har tenkt å ta tidlig kveld fordi jeg har prioritert lang fjelltur tidligere i dag og tenker ny fjelltur i morgen igjen. Anonymkode: 19ef8...288 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 Jeg hadde ikke hatt noe imot det, han synes sikkert det er hyggelig å møte vennene sine når han kommer hjem. Anonymkode: 550d6...593 6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde sagt at nei, det er ikke greit. Fordi det er det ikke, da hadde du ikke skrevet det du har skrevet her. Anonymkode: a13d9...5e8 Takk. Nei jeg føler ikke det er greit fordi jeg tror nesten han har ventet til jeg gikk å la meg. Han vet at jeg legger meg tidlig og spesielt når jeg har vært fysisk aktiv store deler av dagen og planlegger det samme i morgen, men han vet også at jeg gjerne blir med på en fest hvis det er aktuelt og at jeg lar ham dra om han bare sier ifra. Nå sa jeg god natt, skiftet til pysj og la meg, også sendte han sms om han kunne dra på fest, gadd ikke komme til soverommet å snakke med meg en gang. Dette med hans festing har vært et tema før og svigers er merkelig nok veldig «pro» at han selvfølgelig må få feste mest mulig. Jeg er derfor redd han bruker dette «mot meg» at jeg synes det var kjipt gjort. Anonymkode: 19ef8...288
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 Mener «mot meg» i form av at svigers nå synes jeg er ei drittkjærring som ikke likte dette. Og Ps: jeg sa han bare måtte dra men skal jeg da legge barna eller han? Han sa da at han skulle ikke dra før om en to timer … som er veldig sent etter min mening, men ok. Jeg har ikke nektet ham å dra men jeg har lov å synes det er kjip måte å gjøre det på. Anonymkode: 19ef8...288
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 Hvorfor sender han deg SMS, er han ikke sammen med dere? Anonymkode: c86a4...2db
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tenker at han ikke skulle trenge å spørre deg om tillatelse Anonymkode: ca6e5...dc9 Har du barn? Det handler om å kommunisere og avtale hvem som skal ta ansvar for barna. Man kan ikke bare stikke fra når man har barn Anonymkode: 639cc...cde 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #14 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk. Nei jeg føler ikke det er greit fordi jeg tror nesten han har ventet til jeg gikk å la meg. Han vet at jeg legger meg tidlig og spesielt når jeg har vært fysisk aktiv store deler av dagen og planlegger det samme i morgen, men han vet også at jeg gjerne blir med på en fest hvis det er aktuelt og at jeg lar ham dra om han bare sier ifra. Nå sa jeg god natt, skiftet til pysj og la meg, også sendte han sms om han kunne dra på fest, gadd ikke komme til soverommet å snakke med meg en gang. Dette med hans festing har vært et tema før og svigers er merkelig nok veldig «pro» at han selvfølgelig må få feste mest mulig. Jeg er derfor redd han bruker dette «mot meg» at jeg synes det var kjipt gjort. Anonymkode: 19ef8...288 Kan det hende at han først fikk invitasjon etter at du hadde lagt deg? Eller er han generelt spontan av seg slik at han plutselig tenkte at det ville vært hyggelig å treffe vennene allerede ikveld? Anonymkode: 99eb8...039
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #15 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor sender han deg SMS, er han ikke sammen med dere? Anonymkode: c86a4...2db Kanskje han ikke ville vekke ts hvis hun sov og hvis hun sov hadde han blitt hjemme... Anonymkode: 99eb8...039
FrøkenFri Skrevet 1. april 2023 #16 Skrevet 1. april 2023 Absolutt greit, dette er venner han ser veldig sjeldent. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #17 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du barn? Det handler om å kommunisere og avtale hvem som skal ta ansvar for barna. Man kan ikke bare stikke fra når man har barn Anonymkode: 639cc...cde Han skrev at han tenkte å legge barna først og gå ut om noen timer. Anonymkode: 99eb8...039
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #18 Skrevet 1. april 2023 Jeg hadde bedt ham drite og dra og til helvete komme seg hjem til sine foreldre og barn. Og at han kan dra ut neste gang, når du ikke er med. Anonymkode: f562b...e6b 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #19 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han skrev at han tenkte å legge barna først og gå ut om noen timer. Anonymkode: 99eb8...039 Man har fortsatt ansvar for barn selvom de sover 😅 og jeg vet hvertfall at om jeg drar på fest og drikker så er jeg helt ubrukelig dagen derpå. Dvs at min mann må ta barna både kvelden jeg er ute og mesteparten påfølgende dag… Anonymkode: 639cc...cde 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #20 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde bedt ham drite og dra og til helvete komme seg hjem til sine foreldre og barn. Og at han kan dra ut neste gang, når du ikke er med. Anonymkode: f562b...e6b Så du synes det er bedre at mannen dra på ferie bare for å feste uten kone og barn? Anonymkode: 99eb8...039
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå