AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Symptomer Uvell Dårlig matlyst Vond hals (ofte på kvelden) Hodepine Frysninger Sliten Tatt «alt» av blodprøver. Vitaminer, nyrer, blodlegemer, jern, lever, stoffskifte, kolesterol, blodsukker… Sliter med å få i meg mat og drikke. Hva kan være galt med meg? Har slitt psykisk i mange år, men aldri hatt det sånn her. Har vært sånn i 3 uker nå. Er det noe fysisk galt med meg eller er det «bare» psykisk? Anonymkode: e4174...338
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Mineralmangel er vanskelig å måle med blodprøver. Blodprøven gir svar på nivået av mineraler i blodet, men kan ikke si om vevet (cellrne) i kroppen mangler mineraler. Det blir sjelden lave mineralnivå i blodet. Kroppen overvåker blodnivåene og henter mineraler fra vevet i kroppen for å etterfylle i blodet når mineralnivåene i blodet synker. Blodprøver kan f.eks. ikke svare på om cellene har lavt nivå av kalsium og magnesium eller sink. Blodet er det absolutt siste stedet i kroppen som vil oppleve kalsiummangel. Muskelcellene vil mangle kalsium lenge før det kan måles i blodet. Kalsiummangel i muskelcellene kan føre til både uregelmessig hjerterytme og uspesifikke ryggsmerter uten at det påvises snev av kalsiummangel i blodet. Mangler cellene magnesium, er det først og fremst hjernefunksjoner som rammes. Men magnesiummangel vil aldri kunne måles i en blodprøve. Hvis immunceller mangler sink, får de ikke formert seg og du kan få immunsvikt, men du får aldri målt med en blodprøve om immunceller mangler sink. Alle symptomene du nevner kan henges på mineralmangel, men du får aldri en lege til å anbefale mineraltilskudd uten at nivået i blodet er for lavt. Anonymkode: bc740...180 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mineralmangel er vanskelig å måle med blodprøver. Blodprøven gir svar på nivået av mineraler i blodet, men kan ikke si om vevet (cellrne) i kroppen mangler mineraler. Det blir sjelden lave mineralnivå i blodet. Kroppen overvåker blodnivåene og henter mineraler fra vevet i kroppen for å etterfylle i blodet når mineralnivåene i blodet synker. Blodprøver kan f.eks. ikke svare på om cellene har lavt nivå av kalsium og magnesium eller sink. Blodet er det absolutt siste stedet i kroppen som vil oppleve kalsiummangel. Muskelcellene vil mangle kalsium lenge før det kan måles i blodet. Kalsiummangel i muskelcellene kan føre til både uregelmessig hjerterytme og uspesifikke ryggsmerter uten at det påvises snev av kalsiummangel i blodet. Mangler cellene magnesium, er det først og fremst hjernefunksjoner som rammes. Men magnesiummangel vil aldri kunne måles i en blodprøve. Hvis immunceller mangler sink, får de ikke formert seg og du kan få immunsvikt, men du får aldri målt med en blodprøve om immunceller mangler sink. Alle symptomene du nevner kan henges på mineralmangel, men du får aldri en lege til å anbefale mineraltilskudd uten at nivået i blodet er for lavt. Anonymkode: bc740...180 Men kan man ikke bare ta det selv da. Anonymkode: 0d434...bba
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Tatt blodprøve for å sjekke cøliaki? Anonymkode: 96e07...7bf
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Men kan man ikke bare ta det selv da. Anonymkode: 0d434...bba Joda, jeg tar både sink, d-vitamin, magnesium og omega3 daglig. Anonymkode: c2bd8...179
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Symptomer Uvell Dårlig matlyst Vond hals (ofte på kvelden) Hodepine Frysninger Sliten Tatt «alt» av blodprøver. Vitaminer, nyrer, blodlegemer, jern, lever, stoffskifte, kolesterol, blodsukker… Sliter med å få i meg mat og drikke. Hva kan være galt med meg? Har slitt psykisk i mange år, men aldri hatt det sånn her. Har vært sånn i 3 uker nå. Er det noe fysisk galt med meg eller er det «bare» psykisk? Anonymkode: e4174...338 Hvor mange timer sover du pr natt? Og hva spiser du ca i løpet av en dag? Og går du mellom 8-10 000 steg hver dag? Anonymkode: f28ef...a33
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvor mange timer sover du pr natt? Og hva spiser du ca i løpet av en dag? Og går du mellom 8-10 000 steg hver dag? Anonymkode: f28ef...a33 Sover ca 8 timer Nå for tiden får jeg ikke i meg så mye mat. I løpet av en dag: en brødskive, en kiwi, liten porsjon middag, salt potetgull De dagene jeg kommer meg ut og på jobb gjør jeg det. Anonymkode: e4174...338
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Hvordan har du det ellers da? På jobb? Privat? Anonymkode: 3dc54...8ef
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan har du det ellers da? På jobb? Privat? Anonymkode: 3dc54...8ef Det er kaos for tiden, mye som skjer. Så sikkert psykisk😩 Anonymkode: e4174...338
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 Overaktivt nervesystem pga stress og det kan gi ganske mye fysiske utslag. Kan potensielt bli kronisk om man ikke tar hensyn el gjør noen grep. Anonymkode: d3b64...58a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): HIV? Anonymkode: 292e6...34f Har du også lagt merke til at det fleste som forsker på long covid er tidligere AIDS-forskere? Anonymkode: bc740...180
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 Kanskje på vei til å bli utbrent? Anonymkode: 7815d...6f0
KristinF Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): HIV? Anonymkode: 292e6...34f Herregud…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå