Gå til innhold

Buss eller tog fra Oslo til Kristiansand?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal dra til Kristiansand Dyreparken med mine to barn. De er så små at det å ta buss og tog er veldig stas. Vurderer å bestille tog en vei og buss en vei, bare for at de skal få oppleve begge deler. Er det noe jeg burde tenke på eller har dere noen anbefalinger? De er ikke vant til offentlig transport 😊

Anonymkode: 2ae52...efd

AnonymBruker
Skrevet

Mange flere avganger med buss. der er iallfall 3 konkurrerende selskaper. Lettere å få billige billetter med buss. Trangere på bussen og mer kronglete å gå på do.

Anonymkode: 5d0e6...4b6

• Hjerte 1
Skrevet

Tog er frihet.  Kan gå litt rundt.  Trenger ikke sitte fastspent i setet.  Bedre plass.  Jeg regner med tog er dyrere, men om du skal til dyreparken er vel penger litt underordnet?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Buss går direkte til dyreparken. Stort pluss.  Med tog må du bytte. Tog svin dyrt. 

Anonymkode: f7405...8d4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Buss. Toget er så ofte innstilt at det ikke er gøy engang. 

Anonymkode: d4044...022

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvordan ungene dine vil oppføre seg igjennom en sånn type reise. 

Vil de klare å sitte stille i 4,5 time? Buss er ofte trangt og kronglete og det er ikke mulighet å strekkende beina. Ikke gøy for verken deg eller andre om du skulle bli masse skrik og dårlig stemning på time nr 2… 

På tog har de mer tilpasset for barn med egen familievogn. Da slipper du å tenke på at de skal være stille og «til bry» for andre. Det er også mulighet for å gå til f.eks kafevognen og kjøpe seg noe snacks! 

Buss kan være billigere, men det kan fort være verdt pengene med tog også :) 

Anonymkode: 3f88b...cc9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Buss går direkte til dyreparken. Stort pluss.  Med tog må du bytte. Tog svin dyrt. 

Anonymkode: f7405...8d4

Åh, det visste jeg ikke. Heter stoppet Dyreparken? Vet du hvilket selvskap dette er?

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot buss når det er snakk om en time eller to men mer enn det så vil jeg helst ta tog, mye enklere og man kan bevege seg. Dessuten så blir det jo alltid liv i "barnevognen" så blir barna underholdt og hvis de er små.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh, det visste jeg ikke. Heter stoppet Dyreparken? Vet du hvilket selvskap dette er?

stoppet heter dyreparken og alle bussene stopper der.

Anonymkode: 5d0e6...4b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med barn ville jeg tatt toget. Går kjapt og greit å ta buss til dyreparken  fra togstasjon i sentrum av Kristiansand, da rutebilstasjonen ligger rett ved siden av. Går buss til Sørlandsparken og dyreparken hele tiden. 

Anonymkode: 2e0c0...464

• Liker 3
Gjest Lurven
Skrevet

Toget er jo dyrere, men mer komfortabelt, men tar du tog må du jo ta buss fra Kristiansand og opp til dyreparken 

AnonymBruker
Skrevet

Buss stopper rett utenfor Dyreparken.

Toget vet du aldri om går😂

Anonymkode: dea69...87d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Buss stopper rett utenfor Dyreparken.

Toget vet du aldri om går😂

Anonymkode: dea69...87d

Hvorfor ikke?

Det må jo være den enkleste strekningene å kjøre tog på i Norge?

Anonymkode: d9249...5ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Det må jo være den enkleste strekningene å kjøre tog på i Norge?

Anonymkode: d9249...5ab

Ofte buss for tog fra Kongsberg.

Anonymkode: 6d6c1...69e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med barn hadde jeg tatt tog. Alene bruker jeg Vy bussen.

Anonymkode: 6d6c1...69e

• Liker 2
Annonse
Gjest Damian Drake
Skrevet

Om du kjøper togbilletten en stund før, så er ikke togbilletten dyr.

Når jeg tar toget fra Oslo, så er den alltid på tiden.

Personlig hadde jeg tatt toget.

Skrevet

Tror bare det er Lavprisekspressen som har billige billetter nå. De andre har tatt full pris for alle rutene siden pandemien.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser jevnlig Oslo-Sørlandet med barn. Vi tar aldri annet enn tog, hadde sett med stor gru på at ungene skulle sitte fastspent i flere timer i strekk uten å kunne bevege seg. På toget er det lekerom, vi kan gå rundt, tegne, legge puslespill og kjøpe vaffel i kafeen. Og det er ikke spesielt dyrt, pleier å betale maks 400 kroner for en vei, barn går gratis. Hadde ikke vært i tvil engang. 

Anonymkode: eb94d...a54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tar ca 5 timer med tog og sikkert like lenge med buss. Sikkert kjekkere for barna på toget 

Anonymkode: b8880...5fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg reiser jevnlig Oslo-Sørlandet med barn. Vi tar aldri annet enn tog, hadde sett med stor gru på at ungene skulle sitte fastspent i flere timer i strekk uten å kunne bevege seg. På toget er det lekerom, vi kan gå rundt, tegne, legge puslespill og kjøpe vaffel i kafeen. Og det er ikke spesielt dyrt, pleier å betale maks 400 kroner for en vei, barn går gratis. Hadde ikke vært i tvil engang. 

Anonymkode: eb94d...a54

Tusen takk for svar! Er det lekerom på alle tog mellom Oslo og Kristiansand, eller må man kjøpe en spesiell type billett? Vet du om det koster ekstra for barnevogn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...