Shila90 Skrevet 7. november 2024 #261 Del Skrevet 7. november 2024 Lillemyoghufsa skrev (19 timer siden): Syns det er rart at en kan sykemelde seg fra en «skikkelig» jobb for så å tjene gode penger på å dra på event, dele videoer PG bilder av seg selv fjonget opp Regner med at kollegaer og arbeidsgiver følger med på dette med vantro og forakt.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 7. november 2024 #262 Del Skrevet 7. november 2024 Glufseguri skrev (På 11.9.2024 den 16.00): Pass deg, ellers kommer det nye rants om grusomme KG-damer som ikke tar psykisk helse på alvor😏 Hun gjør som hun vil mens hun er sykemeldt men da må hun tåle at det stilles spørsmål når hun pusher influencer-delen samtidig. Nei, jeg snakker ikke om de som får hets fordi de går tur, trener eller sosiale. Men sykemeldte influensere er vel fortsatt en ny problemstilling… Hva er den ordinære jobben hennes? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 7. november 2024 #263 Del Skrevet 7. november 2024 Lillemyoghufsa skrev (21 timer siden): Syns det er rart at en kan sykemelde seg fra en «skikkelig» jobb for så å tjene gode penger på å dra på event, dele videoer PG bilder av seg selv fjonget opp Jeg pleier aldri støtte «ikke gjør X og Y når sykemeldt/ufør». Det er forskjell på å være ansatt i arbeid hvor leveransene/oppmøtet skal være slik og sånn til gitt kvalitet og tid - og det å filme en snutt hjemmefra eller på en gåtur. Men, jeg kan være enig i at man bør sette en viss grense. Jeg tenker at deltakelse på fest og events er litt i grenseland som et jobboppdrag/relatert til det. Fordi det ikke er lavterskel i det hele tatt. Har man falt utenfor over lang tid, og så klarer planlegge over tid slik at man klarer delta er saken en annen. Men om jeg var influencer - det å dra på jobb (inkl arbeidsreisen, åpne landskap, møter osv) for å levere til korte frister og tunge oppgaver kontra å filme sminke/matrett/reklame for en osteklokke eller Lekekassen er to enormt ulike ting mtp funksjonsevne. For eksempel kan ikke Voksenstruggles med kronisk klasehodepine fungere som lærer lengre, men hun kan time oppdrag som jo foregår 90% hjemmefra etter egen klokke. Det går ikke i vanlig jobb. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 7. november 2024 #264 Del Skrevet 7. november 2024 Så bra at hun klarer å gjøre noe i det hele tatt, spør du meg! Det er relativt stor forskjell på å dra på et event eller filme et innlegg i helt eget tempo enn å være på jobb i helsesektoren. Man har faste avtaler, skal møte folk i sårbare situasjoner osv og det er ikke enkelt om man er på felgen selv. Hun legger jo ut at hun ofte drar hjem tidlig fra de eventene hun er på fordi det blir for mye, så all ære for at hun prøver å leve så normalt som mulig. Jeg syns det er mer rart at folk ikke kan unne en alvorlig deprimert person noe livsglede i en ellers tung hverdag og blande seg inn i noe som helt sikkert er grundig gjennomtenkt og avklart mellom Kine og hennes behandlere. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 7. november 2024 #265 Del Skrevet 7. november 2024 AprilLudgate skrev (30 minutter siden): Hva er den ordinære jobben hennes? Ergoterapeut. Hun jobber 50%, tydeligvis sykemeldt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. november 2024 #266 Del Skrevet 8. november 2024 (endret) Lillemor1982 skrev (20 timer siden): Ergoterapeut. Hun jobber 50%, tydeligvis sykemeldt nå Ja, nettopp. Som ergoterapeut jobber man jo med oppsatte faste timer og skal ha menneskemøter med pasientrelasjon. Da passer det seg ikke å fyke på do for å brekke seg av angstanfall gjennom dagen, eller være helt totalt grønnsak/glemsk osv i huet pga dypere depresjon. Veldig få arbeidsplasser kan omorganisere i slike tilfeller, begrenset hvor mye administrativt arbeid man har til overs. Så hun er jo da 50% på AAP eller ufør resten da. Inntekt over en viss grense trekkes jo fra den ytelsen, så 🤷♀️ Endret 8. november 2024 av AprilLudgate 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shila90 Skrevet 8. november 2024 #267 Del Skrevet 8. november 2024 AprilLudgate skrev (19 minutter siden): Ja, nettopp. Som ergoterapeut jobber man jo med oppsatte faste timer og skal ha menneskemøter med pasientrelasjon. Da passer det seg ikke å fyke på do for å brekke seg av angstanfall gjennom dagen, eller være helt totalt grønnsak/glemsk osv i huet pga dypere depresjon. Veldig få arbeidsplasser kan omorganisere i slike tilfeller, begrenset hvor mye administrativt arbeid man har til overs. Så hun er jo da 50% på AAP eller ufør resten da. Inntekt over en viss grense trekkes jo fra den ytelsen, så 🤷♀️ Som ergoterapeut kan du styre arbeidshverdagen ganske mye selv. Det kan, og skal tilrettelegges på en arbeidsplass. I hvert fall i en IO kommune. Noe jeg er usikker på om den kommunen hun jobber i er. Uansett, så er det veldig mye en ergo gjør som ikke er i direkte pasient/brukerkontakt. Du nevner at det er lite administrativt, noe som ikke er tilfelle for en ergoterapeut. At hun er 50% i arbeid er jo bra. Det viser jo at man har vilje til og legge ned en innsats på arbeidsplassen. Hun har jo også tidligere vist at hun har hatt masse hjemmekontor, hvor hun da kan «fyke på do for å brekke seg av angstanfall gjennom dagen, eller være helt totalt grønnsak/glemsk osv i huet pga dypere depresjon», for å sitere deg. Dette lar seg gjennomføre. Uansett, bra at hun er i arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. november 2024 #268 Del Skrevet 8. november 2024 Shila90 skrev (4 minutter siden): Som ergoterapeut kan du styre arbeidshverdagen ganske mye selv. Det kan, og skal tilrettelegges på en arbeidsplass. I hvert fall i en IO kommune. Noe jeg er usikker på om den kommunen hun jobber i er. Uansett, så er det veldig mye en ergo gjør som ikke er i direkte pasient/brukerkontakt. Du nevner at det er lite administrativt, noe som ikke er tilfelle for en ergoterapeut. At hun er 50% i arbeid er jo bra. Det viser jo at man har vilje til og legge ned en innsats på arbeidsplassen. Hun har jo også tidligere vist at hun har hatt masse hjemmekontor, hvor hun da kan «fyke på do for å brekke seg av angstanfall gjennom dagen, eller være helt totalt grønnsak/glemsk osv i huet pga dypere depresjon», for å sitere deg. Dette lar seg gjennomføre. Uansett, bra at hun er i arbeid. Hvordan kan du vurdere at noens helsesituasjon lar seg gjennomføre? Bedre enn fastlege og spesialist? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 8. november 2024 #269 Del Skrevet 8. november 2024 AprilLudgate skrev (46 minutter siden): Ja, nettopp. Som ergoterapeut jobber man jo med oppsatte faste timer og skal ha menneskemøter med pasientrelasjon. Da passer det seg ikke å fyke på do for å brekke seg av angstanfall gjennom dagen, eller være helt totalt grønnsak/glemsk osv i huet pga dypere depresjon. Veldig få arbeidsplasser kan omorganisere i slike tilfeller, begrenset hvor mye administrativt arbeid man har til overs. Så hun er jo da 50% på AAP eller ufør resten da. Inntekt over en viss grense trekkes jo fra den ytelsen, så 🤷♀️ Hun er ikke på aap/ufør, hun gikk ned til 50% stilling for å jobbe 50% som influenser. Sikkert like greit, da hun ikke gjorde annet enn å klage på ergoterapeut- jobben sin 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 8. november 2024 #270 Del Skrevet 8. november 2024 Shila90 skrev (23 minutter siden): Som ergoterapeut kan du styre arbeidshverdagen ganske mye selv. Det kan, og skal tilrettelegges på en arbeidsplass. I hvert fall i en IO kommune. Noe jeg er usikker på om den kommunen hun jobber i er. Uansett, så er det veldig mye en ergo gjør som ikke er i direkte pasient/brukerkontakt. Du nevner at det er lite administrativt, noe som ikke er tilfelle for en ergoterapeut. At hun er 50% i arbeid er jo bra. Det viser jo at man har vilje til og legge ned en innsats på arbeidsplassen. Hun har jo også tidligere vist at hun har hatt masse hjemmekontor, hvor hun da kan «fyke på do for å brekke seg av angstanfall gjennom dagen, eller være helt totalt grønnsak/glemsk osv i huet pga dypere depresjon», for å sitere deg. Dette lar seg gjennomføre. Uansett, bra at hun er i arbeid. Hun er ikke i arbeid som ergoterapeut, hun er tydeligvis sykemeldt fra denne jobben men ikke fra influenserjobben! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shila90 Skrevet 8. november 2024 #271 Del Skrevet 8. november 2024 Lillemor1982 skrev (3 timer siden): Hun er ikke i arbeid som ergoterapeut, hun er tydeligvis sykemeldt fra denne jobben men ikke fra influenserjobben! Å.. Da har jeg misforstått 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shila90 Skrevet 8. november 2024 #272 Del Skrevet 8. november 2024 AprilLudgate skrev (3 timer siden): Hvordan kan du vurdere at noens helsesituasjon lar seg gjennomføre? Bedre enn fastlege og spesialist? «At noens helsesituasjon lar seg gjennomføre»? Forklar gjerne. Jeg forstår ikke setningen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 9. november 2024 #273 Del Skrevet 9. november 2024 Shila90 skrev (14 timer siden): «At noens helsesituasjon lar seg gjennomføre»? Forklar gjerne. Jeg forstår ikke setningen din. Du mente hennes jobb som ergoterapeut lot seg fint gjennomføre når man har uttalte psykiske helseplager. At «dette fint lar set gjennomføre». Da lurte jeg bare på hva du legger til grunn for den vurderingen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shila90 Skrevet 9. november 2024 #274 Del Skrevet 9. november 2024 AprilLudgate skrev (8 timer siden): Du mente hennes jobb som ergoterapeut lot seg fint gjennomføre når man har uttalte psykiske helseplager. At «dette fint lar set gjennomføre». Da lurte jeg bare på hva du legger til grunn for den vurderingen. Da har du nok misforstått meg. Det jeg mente var at: det fint lar seg gjennomføre å tilrettelegge arbeidet til en ergo i kommunen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 19. november 2024 #275 Del Skrevet 19. november 2024 Hvor mye content går det ann å lage av en bunad som er for trang?! Samme greiene nå som før 17.mai... kanskje greit å få sydd den ut da, om den ikke passer? Vi er mange som har måttet gjort dette, ikke er det dyrt heller.... (dvs hvis man lar vær å kjøpe seg skims, ny jallarosa bunadskjorte, festdrakt så tjener man fort inn det altså 😂) 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 27. november 2024 #276 Del Skrevet 27. november 2024 Litt av cluet er vel i at istedenfor å ta tak i problemene hun har i forbindelse med sin psykiske uhelse, så peiser hun på med jobb nr 2, som altså er influencer. Dette er et "yrke" svært mange ser ut til å bli syke av, kanskje på grunn av kommentarer på eget utseende og mennesker som plukker fra hverandre alt du gjør. Nå er ikke alle mennesker like, men jeg har aldri møtt et menneske med alvorlig depresjon og angst som filmer seg selv for flere tusen mennesker daglig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå