lille_ my Skrevet 29. oktober 2002 #1 Skrevet 29. oktober 2002 Hei ! Jeg er ei jente på 23 år,som er mamma til to små på 5 år og 2 1/2 år.fra tidligere forhold,hvor barna bor hos far,og er hos meg ofte ellers) jeg er nå blitt gravid igjen,ikke planlagt og med p piller. Min samboer ønsker at vi tar abort.vi har ikke vært sammen mer enn i 10 mnd. Selv vet jeg ikke om jeg greier og ta abort.har lite lyst til det.forde jeg selv føler at jeg har ett lite liv i maven min som vokser til og er noe av meg og min samboer.er allerde begynt og bli glad i den lille i maven min jeg er 6 uker på vei.er det noen som har noen gode råd til meg,som kanskje har vært i denne situasjoen selv?? Selv er jeg såå usikker på dette,vil jeg greie dette?!har akkurat fått meg jobb oxo,kan jeg miste den? min samboer er veldig usikker på om vi to vil greie dette,og om forholdet kommer til og holde,er heller ikke klar for og bli pappa. Er bekymret for det økonomiske og hvis det skulle bli slutt mellom oss,hvordan barnet da vil få det. Er det noen der ute som kan hjelpe meg?? blir evig takknemmelig
Ann Forup Skrevet 30. oktober 2002 #2 Skrevet 30. oktober 2002 hejsa lille my det er en stor beslutning at ta, at få fjernet et foster, forstår jer begge dig og kæresten, måske i begge skulle gå til læge eller en rådgiver hvor ikke kunne snakke om det, før i bestemmer jer for hvad i gør. man kan aldrig vide om ens forhold holder, det er en chance man må ta her i livet, ingen mennesker kan love hinande evig troskab, men man kan prøve så godt man kan :D Du kan ikke miste jobben fordi du er blevet gravid, så det skal du ikke være nervøs for, og bestemmer du/dere at få barnet så har du også jobb når du kommer tilbage fra permition, ifølge loven.... Jeg er af den mening at hvis man skal tænke økonomi så var der ingen som havede råd til at få barn... Det med at hvis i får barn og i går fra hinanden så er det jo helt op til jer hvordan barnet får det, du har jo et par børn fra før som bor hos deres far og du har dem ofte så det ser jo ud til at du kommer overens med børnens far, så det ser da ud til at det går fint ..... vil bare sige her tilsidst at søge proff hjælp tror jeg er bedst, så i er begge helt sikkert på at i gør det rigtige.... lykke til begge to
Gjest Zalomine Skrevet 30. oktober 2002 #3 Skrevet 30. oktober 2002 Kanskje du kan ta kontakt med AAN? alternativt, snakk med legen din, eller noe. Vi kan ikke råde deg til hva du skal gjøre, og det kan vel heller ikke disse, men mer profesjonelle folk har mer oversikten, og er vant til slike ting, og kan kanskje hjelpe dere med avgjørelsen. Som det ble sagt, du kan ikke miste jobben på grunn av dette. Og har du jobbet minst 6 av de siste 10 månedene før fødselen (det rekker du jo fint) har du rett på lønnet svangerskapspermisjon. du har krav på å få tilbake jobben etterpå. Etter loven kan de IKKE nekte deg dette, de kan ikke ta fra deg jobben. Dette er til syvende og sist et valg du og din samboer må ta. HELT til sist er det DITT valg, men dere er jo to om dette, så dette synes jeg dere skal finne ut av sammen. Det er ikke en lett avgjørelse, og det er ikke lett å velge en abort, du bryr deg allerede om den lille spiren. Tenk dere godt om, og snakk sammen! Lykke til, i alle fall!
Silfen Skrevet 30. oktober 2002 #4 Skrevet 30. oktober 2002 Jeg syns du skal følge hjertet ditt jeg lille_my. At samboeren din vil ta abort, men ikke du, syns jeg ikke er grunn god nok. Han er sikkert nervøs for det ukjente et barn medfører, som fedre ofte er når et barn ikke er planlagt. Forøvring var det et godt råd over her; ta kontakt med AAN. De har masse info om både økonomi og annet. Jeg er selv alenemor til to og er overbevist om at det er noe de fleste skulle takle, om du skulle komme i den situasjonen. På den økonomiske siden, så vil du få permisjonspenger når den tid kommer. Vær ikke redd for jobben, den har de ikke lov å ta fra deg selv om du er gravid. Du sier dere bare har vært sammen 10 mnd.Selv om det er kort tid, er det ikke noe som tilsier at ting ikke skal fortsette å fungere mellom dere. Kjenner et par tilfeller ved tidlig graviditet i forhold og begge er eksempler på mann, kone, barn forhold som fungerer fint den dag i dag. Det går ikke an å si kanskje, men hvis at, i tilfelle... Jeg leser ut fra innlegget ditt at du har lyst å beholde barnet og om jeg har lest riktig, så bør du det. En mann som absolutt ikke vil være kjent med det faktum at det kan bli barn av samleie, selv ved prevensjon, bør sikre seg dobbelt ved i tillegg å bruke kondom. Man er to om det hele og abort er en for enkel løsning i flere tilfeller. Men, uansett hva dere velger husk dette; det er ikke riktig om det føles feil. Uansett valg; lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå