Gå til innhold

Hva betyr det når mannen/gutten kaster seg over meg så fort han har kommet inn døra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at man egentlig har planlagt andre ting. Men når han kommer inn døra  begynner han og klå umiddelbart? og om du spurt er ikke dette tidlig så begynner han å si " liker du meg ikke", tenner du ikke på meg" har hatt to hjemmedater og de sa så vidt hei før de kasta seg over meg og begynte å kysse meg og ta meg på kroppen min. Flere som har opplevd dette ? 

Jeg hadde sex med begge to for de sto liksom over meg og lurte på hvorfor jeg ikke likte dem. Er det normalt da og kaste seg over en person uten å  engang si hei?  så fort de er innenfor inngangsdøra? 

vi hadde snakket litt om sex men var ikke det som var planlagt på daten våres.  hva er gunn til at noen menn gjør dette ?

Anonymkode: 11dd1...ec1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må virkelig jobbe med grensesetting. 

Råd nr 1: ikke inviter nærmest ukjente hjem til deg! Møt dem ute til du er trygg på dem. 

Råd 2: ikke la folk ta på deg uten at du vil. Og ikke ha sex med dem for å være snill.. 

Anonymkode: d5aca...e65

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hva er gunn til at noen menn gjør dette ?

Manipulerende drittsekkoppførsel. Vedder ganske mye på at de ikke akkurat var kjærestemateriale. 

Anonymkode: 09316...b9c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Håper dette er aprilsnarr, om ikke så bør du absolutt ikke gå med på hjemmedate før DU har lært å sette grensen der du ønsker.

• Liker 2
Skrevet

Det er et veldig tydelig tegn på at han ikke er interessert i deg, men har lyst på å bruke deg for å få tømt seg.
Du beskriver en manipulerende adferd, der menn spiller på din samvittighet for å få pule uten å prate. Det er lov å si "nei" når noen spør om du ikke tenner på dem. Jeg tenner f.eks. ikke på fremmede, og ikke på folk som ikke behandler meg bra.
Årsaken til at de er pågående i høyt tempo og presser deg til å si "jo da" er for å overrumple deg, så de får vilja si uten at du når å si "Nei, vent nå litt..."

Om du er ute etter en partner med litt mer mellom ørene så har du ikke hjemmedate før du vet hvem han er, hva han er ute etter og dere har blitt kjent. De som skynder seg kan man rett og slett bare droppe. Ikke gå på akkord med deg selv. Si nei. 
En kar som ikke aksepterer å vente eller bli avvist viser med all tydelighet at du ikke betyr noe og at han ikke respekterer deg. Sånne folk omgås man ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (2 minutter siden):

Håper dette er aprilsnarr, om ikke så bør du absolutt ikke gå med på hjemmedate før DU har lært å sette grensen der du ønsker.

det rare er at disse ikke var helt ukjente. De bor på samme plassen som meg og har gått på skole med dem begge. 

AnonymBruker
Skrevet

Æsj 

Anonymkode: 28443...7cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

det rare er at disse ikke var helt ukjente. De bor på samme plassen som meg og har gått på skole med dem begge. 

Det er knapt noen av dem som gikk på skole med meg som jeg egentlig kjenner. Ikke på en sånn måte at jeg ville visst om de var kjærestemateriale, eller noen jeg ville gått til sengs med. Man må faktisk ta seg tid til å snakke sammen noen ganger, gjøre ting sammen, for å finne ut av hverandre - før sex er et tema.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor gjør det ting noe mer rart? Det er velt helt irrelevant.

De gjorde jo ikke noe ondskapsfullt eller slemt, men var overivrige og enten klarte ikke å lese/ta godt nok hensyn til tegnene du sendte ut eller var for pushy. (Tipper at du ikke kommuniserte særlig tydelig at du ikke hadde lyst dog)

Fellesnevneren er at du lot deg "overkjøre" ekstremt lett til å gjøre noe du egentlig ikke hadde lyst til. Lær deg å si nei. Eller hadde du egentlig lyst? I så fall er det ikke noe problem her.

Anonymkode: 3b122...be3

AnonymBruker
Skrevet

Må bare le. Folk i denne tråden leter etter drama. Det er fullt mulig at han gjør det av ingen annen grunn enn at han syns du er tiltrekkende og han vil at du skal vite det. 

Anonymkode: ae366...07f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at han bare er ute etter sex og ikke respekterer deg eller grensene sine. Egentlig er det som har skjedd her at du ble presset til sex du ikke ville ha, disse mennene er overgripere. Dropp kontakten med dem og unngå hjemmedates med menn du ikke har møtt minst 6-7 ganger først på mer seriøse dates. 

Anonymkode: b1155...e99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

La oss si at man egentlig har planlagt andre ting. Men når han kommer inn døra  begynner han og klå umiddelbart? og om du spurt er ikke dette tidlig så begynner han å si " liker du meg ikke", tenner du ikke på meg" har hatt to hjemmedater og de sa så vidt hei før de kasta seg over meg og begynte å kysse meg og ta meg på kroppen min. Flere som har opplevd dette ? 

Jeg hadde sex med begge to for de sto liksom over meg og lurte på hvorfor jeg ikke likte dem. Er det normalt da og kaste seg over en person uten å  engang si hei?  så fort de er innenfor inngangsdøra? 

vi hadde snakket litt om sex men var ikke det som var planlagt på daten våres.  hva er gunn til at noen menn gjør dette ?

Du må virkelig jobbe med deg selv. Du har sex med menn, fordi de manipulerer deg og de har valgt deg ut nettopp fordi svakheten din er dårlig grensesetting. 

Ikke dra på date med folk HJEMME hos dem, det er jo som å takke «ja» til sex på forhånd. 

Anonymkode: 9f988...f07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det betyr at han bare er ute etter sex og ikke respekterer deg eller grensene sine =DINE(rettelse!) . Egentlig er det som har skjedd her at du ble presset til sex du ikke ville ha, disse mennene er overgripere. Dropp kontakten med dem og unngå hjemmedates med menn du ikke har møtt minst 6-7 ganger først på mer seriøse dates. 

Ikke respekterer grensene dine skal det stå, ble en skrivefeil der 

AnonymBruker
Skrevet

Du må virkelig jobbe med grensesetting. 

Mt3 skrev (1 time siden):

Fellesnevneren er at du lot deg "overkjøre" ekstremt lett til å gjøre noe du egentlig ikke hadde lyst til. Lær deg å si nei.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må virkelig jobbe med deg selv.

Anonymkode: 9f988...f07

Sjokkerende hvor mye victimblaming det er i denne tråden. Det er mennene her som må lære seg å respektere grenser og slutte å presse seg på og oppføre seg som voldtektsmenn. Det hjelper ikke å bare lære kvinner å sette tydeligere grenser, dere må også snakke om å respektere grenser med menn, det er menns adferd som er problemet her 

• Hjerte 1
Skrevet

Det kommer da veldig an på samtalene på forhånd. Har selv kastet meg over noen iløpet av et par sekunder, sånn før skoene var av, men dette var noe vi pratet om på forhånd. Hvis det ikke er ventet, så synes ikke det er greit 

Skrevet

Du må avklare dette før du får besøk. Kanskje ikke møtes hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

De gjorde jo ikke noe ondskapsfullt eller slemt, men var overivrige og enten klarte ikke å lese/ta godt nok hensyn til tegnene du sendte ut eller var for pushy. (Tipper at du ikke kommuniserte særlig tydelig at du ikke hadde lyst dog)

Fellesnevneren er at du lot deg "overkjøre" ekstremt lett til å gjøre noe du egentlig ikke hadde lyst til.

Om de hadde brukt fysisk vold til å få henne med på sexen hadde du sagt det samme? At de egentlig ikke gjorde noe ondskapsfullt og at hun nå lære seg å si nei? Ingen tvil om at vi trenger samtykkelov når det er sånne holdninger som dine som florerer rundt i samfunnet hvertfall. 

Mener du virkelig at (dine ord) "de klarte ikke å lese/ta godt nok hensyn til tegnene du sendte ut eller var for pushy" ikke er alvorlig eller slemt? Faktisk så er det nettopp det som skjer under de fleste overgrep og voldtekter

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sjokkerende hvor mye victimblaming det er i denne tråden. Det er mennene her som må lære seg å respektere grenser og slutte å presse seg på og oppføre seg som voldtektsmenn. Det hjelper ikke å bare lære kvinner å sette tydeligere grenser, dere må også snakke om å respektere grenser med menn, det er menns adferd som er problemet her 

Ærlig talt. Det er ikke victimblaming å gi råd til hva man bør gjøre i potensielt ubehagelige situasjoner og si at man må tørre å stå opp for seg selv.

Selvfølgelig har de to mennene vært for pågående, men det kan jo ikke TS gjøre noe særlig med. Det hun derimot kan gjøre er å endre sin egen oppførsel ved å lære seg å si nei.

Du skriver som om TS har blitt overfalt og voldtatt og ikke hatt noe valg. Ja, DA hadde det vært victimblaming å kritisere TS.

Men det er jo ikke situasjonen her i det hele tatt! Hun har hatt all sjanse til å avvise dem, ingenting i TS' innlegg tyder på at mennene viste tegn til å bruke vold, komme med trusler eller utøve tvang.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om de hadde brukt fysisk vold til å få henne med på sexen hadde du sagt det samme? At de egentlig ikke gjorde noe ondskapsfullt og at hun nå lære seg å si nei? Ingen tvil om at vi trenger samtykkelov når det er sånne holdninger som dine som florerer rundt i samfunnet hvertfall. 

Mener du virkelig at (dine ord) "de klarte ikke å lese/ta godt nok hensyn til tegnene du sendte ut eller var for pushy" ikke er alvorlig eller slemt? Faktisk så er det nettopp det som skjer under de fleste overgrep og voldtekter

Nei, selvfølgelig hadde jeg ikke sagt det samme.

Det er fordi fysisk vold er ikke det samme som å være litt for påtrengende.

Nå har vi ikke annet å gå på enn den lille informasjonen TS gir, men at du umiddelbart eskalerer til overgrep og voldtekter når det ikke er en del av scenarioet sier litt om at du ikke tenker helt rasjonelt her.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og ja, hvis jeg hadde hatt muligheten til å snakke med disse mennene så ville jeg fortalt dem en ting eller to om hvordan man skal oppføre seg. Men jeg har ingen mulighet til å kommunisere med dem, bare med TS. Så da gir jeg henne råd.

Å bare skrive "å nei huff så kjipe de to mennene var" hjelper jo absolutt ingen og endrer ikke på noenting for noen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...