Gå til innhold

Dere som sliter med angst …og paranoide tanker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken medisin har dere fått hos legen? Hva hjelper best? Jeg har begynt å få angst. Psykolog var for lang vente tid så det får jeg ikke. Jeg var visst ikke syk nok. Men dette sliter mye på. I perioder rundt pms får jeg ofte paranoide tanker om at ingen liker meg og grubler mye. Sliter med søvn. Jeg gruer meg til å jobbe og være sosial.

Legger til at jeg prøver å fikse meg selv med trening ,sunn mat og meditasjon. Uten at dette hjelper noe særlig. 

Noen som har tips og råd? Eller har komt seg utav sånne tanker og følelser på egen hånd? 

Anonymkode: fcd97...f0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper anti depressivs mot angst? Hvor langt tid tar det før det virker og hvilken bivirkninger gir det?

Anonymkode: fcd97...f0e

AnonymBruker
Skrevet

Legen din vet mye bedre enn oss hvilken medisin som vil være best for deg. Det er ikke meningen at du skal måtte gjøre legens jobb og prøve å finne ut av dette på forhånd.

Antidepressiva brukes i behandling mot angst, ja. Bivirkninger er individuelle, hvilke du eventuelt får vil du ikke kunne vite før du prøver. Mange vil få bivirkninger i oppstartsfasen og ved opptrapping, men det går som oftest over etterhvert.

For meg kan det bli ganske mørkt og trist når jeg har PMS, men det hjelper meg veldig hvis jeg kan huske at det er PMS som tuller med tankene mine og at det ikke er en realitet. Om jeg fortsetter å gjøre ting som jeg vet er bra for meg, for eksempel være sosial selv om jeg ikke har lyst til det, vil det gjøre at jeg ikke får så dype daler.

Anonymkode: 68433...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Risperdal

Anonymkode: 60a39...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...