AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Jeg har truffet en mann på internett, og vi har holdt kontakt i flere år. Vi jobber innen samme felt. For over et år siden, utviklet det seg til noe mer. Han bor i Canada, og vi har avtalt å treffes. Vi hadde opprinnelig avtalt å treffes et sted i Europa, men jeg fant ut at det ble faktisk billigere å møte ham i Canada. Har funnet et sted på Airbnb som jeg skal bo. Han har tilbudt seg å komme hit jeg bor, men det er ikke aktuelt pga flere ting. Jeg har veldig lyst til å reise, men lurer litt på om jeg er litt for vågal? Jeg er reisevant, men det er først gang jeg drar avgårde for å treffe en mann jeg ikke har truffet før. Lurer på om noen har noen råd angående dette? Er det noen som har gjort det samme? Takker for svar. Anonymkode: e3e2d...c64
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Se gjerne filmen tindersvindleren før du drar... Dette høres ikke lurt ut. Hvis du gjennomfører, sørg hvertfall for å møte han på offentlig sted, så du ikke blir utsatt for noe uønsket. Anonymkode: fdd06...099 3
Andro Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 (endret) Ville i alle fall ha møtt vedkommende på et offentlig sted, med andre mennesker rundt. Som i en restaurant. Jeg ville nok ikke ha invitert ham med til min Airbnb med det første heller. Å reise for å møte noen er ikke vågalt i seg selv, men man kan gjøre noen kloke eller dumme avveininger etter at man har kommet fram. Håper at det klaffer for dere. Selv er jeg alt for rasjonell til å bruke mye tid på noen fra utlandet. Alt for flokete og tidkrevende. Endret 1. april 2023 av Andro 4
Callista Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Se gjerne filmen tindersvindleren før du drar... Dette høres ikke lurt ut. Hvis du gjennomfører, sørg hvertfall for å møte han på offentlig sted, så du ikke blir utsatt for noe uønsket. Anonymkode: fdd06...099 Han har aldri spurt meg om penger. Er ening i det du sier. Jeg bor på hotel de tre første nettene, deretter på Airbnb. Vurderer om jeg skal bo på hotell hele oppholdet. Tusen takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Noe jeg kunne ha gjort selv. Eget bosted og ikke del adressen med ham i starten. Møt kun på offentlig sted. Have fun! Om det viser seg å være en dust så opplever du byen på egenhånd. Anonymkode: eec6b...e36
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Jeg hadde kontakt med en nordmann som bodde midlertidig i utlandet pga. jobb. Han var veldig ivrig på at jeg skulle komme og besøke ham. Jeg fulgte magefølelsen, for om noe skulle skje ville jeg risikert å sette meg selv i en veldig vanskelig situasjon, også økonomisk, sa at det var uaktuelt. Han valgte da å komme til Norge og jeg insisterte på å møte ham på offentlig sted. Viste seg at han var ekstremt manipulerende og kontrollerende, hadde planlagt våre liv i år fremover ned i minste detaljer, inkl. hvilke klær og smykker jeg skulle bruke og hvem jeg skulle omgås, hvor jeg skulle jobbe m.m. Jeg innså det første dagen vi møttes, men møtte ham en dag til på offentlig sted. Ingen kyss eller sex eller intimitet, jeg avslo også på en pen måte. Etter det stalket han meg en periode. Reiser du er du delvis overlatt til tilfeldigheter du ikke har kontroll på. Anonymkode: 46b30...b10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Ville i alle fall ha møtt vedkommende på et offentlig sted, med andre mennesker rundt. Som i en restaurant. Jeg ville nok ikke ha invitert ham med til min Airbnb med det første heller. Å reise for å møte noen er ikke vågalt i seg selv, men man kan gjøre noen kloke eller dumme avveininger etter at man har kommet fram. Håper at det klaffer for dere. Selv er jeg alt for rasjonell til å bruke mye tid på noen fra utlandet. Alt for flokete og tidkrevende. Planen var at han skulle hente meg på flyplassen. Får kanskje heller bestille hele oppholdet på hotell istedenfor Airbnb, og treffe han der istedenfor… Anonymkode: e3e2d...c64
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noe jeg kunne ha gjort selv. Eget bosted og ikke del adressen med ham i starten. Møt kun på offentlig sted. Have fun! Om det viser seg å være en dust så opplever du byen på egenhånd. Anonymkode: eec6b...e36 Takk! 🙂 Anonymkode: e3e2d...c64
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde kontakt med en nordmann som bodde midlertidig i utlandet pga. jobb. Han var veldig ivrig på at jeg skulle komme og besøke ham. Jeg fulgte magefølelsen, for om noe skulle skje ville jeg risikert å sette meg selv i en veldig vanskelig situasjon, også økonomisk, sa at det var uaktuelt. Han valgte da å komme til Norge og jeg insisterte på å møte ham på offentlig sted. Viste seg at han var ekstremt manipulerende og kontrollerende, hadde planlagt våre liv i år fremover ned i minste detaljer, inkl. hvilke klær og smykker jeg skulle bruke og hvem jeg skulle omgås, hvor jeg skulle jobbe m.m. Jeg innså det første dagen vi møttes, men møtte ham en dag til på offentlig sted. Ingen kyss eller sex eller intimitet, jeg avslo også på en pen måte. Etter det stalket han meg en periode. Reiser du er du delvis overlatt til tilfeldigheter du ikke har kontroll på. Anonymkode: 46b30...b10 Uff. Hadde du hatt kontakt med ham lenge før du reiste? Anonymkode: e3e2d...c64
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 Det er nå 68 sider i tråden om serien «Grenseløst forelsket». Just saying. Anonymkode: 7420c...1be
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nå 68 sider i tråden om serien «Grenseløst forelsket». Just saying. Anonymkode: 7420c...1be Vet ikke helt hva du mener? Min situasjon er noe unik for meg. Har aldri sett det programmet, men trodde det for det meste var kvinner og menn som er veldig ivrig etter å få oppholdstilatelse i vestlige land? Her er det ikke noe ubalanse mellom meg og mannen jeg skal treffe. Med det mener jeg en skjev maktbalanse. Han bor i Canada og jeg bor i Europa. Anonymkode: e3e2d...c64
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 Greit med en sjekkliste; - har dere hatt FaceTime så du vet at han er den samme som på bilder? - har han lagt deg til på sine ekte SoMe-kontoer? - får du naturlige treff om du googler navnet han? Annet enn det; bo heller på et hotell. Mye tryggere enn en leilighet om det skulle skjære seg.Ellers lykke til og håper det går bra! Anonymkode: cb27d...163 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Greit med en sjekkliste; - har dere hatt FaceTime så du vet at han er den samme som på bilder? - har han lagt deg til på sine ekte SoMe-kontoer? - får du naturlige treff om du googler navnet han? Annet enn det; bo heller på et hotell. Mye tryggere enn en leilighet om det skulle skjære seg.Ellers lykke til og håper det går bra! Anonymkode: cb27d...163 Takk! Vi har ikke SoMe, men nå skal jeg foreslå at vi begge to burde skaffe oss det. 😊 Anonymkode: e3e2d...c64
Visla Skrevet 1. april 2023 #14 Skrevet 1. april 2023 Samboeren min hadde heller ikke some da vi møttes i fjor. Men vi pratet mye på snap og mobil før vi møttes. Men vi bodde bare i forskjellige fylker da. tok en helg på hotell da vi møttes første gang. Jeg hadde en backup plan da (leiligheten til en venninne som bor i samme by stod tom, så kunne reise dit om det ikke klaffet😅)
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #15 Skrevet 1. april 2023 Jeg reiste for å treffe en jeg hadde snakket med daglig i lang tid, men innad Europa. De to første dagene var fantastiske, kjemien var som om vi hadde vært kjærester for alltid, dag 3 var vi ute å møtte vennene hans og tok noen drinker. Da kom en voldelig og psykotisk side frem, og jeg var dum som var med han til der han holdt til. Fryktet for mitt liv den natten. Jeg har også blitt reist til av en mann som bodde på andre siden av norge, han overnattet i ekstraseng på stuen hos meg. Trodde han var en slags sjelevenn og twinflame men kjemien var helt off in person så etter han dro snakket vi faktisk aldri sammen igjen. Ble bare rart. Jeg er alikevel ikke i mot å reise for kjærligheten men vil anbefale deg å hele turen ha base i airbnb leiligheten og ikke bli med til hans sted. Da er du mye mer utsatt for å bli tatt makt over også. Vil fraråde å drikke alkohol eller ta i mot ting du ikke vet hva er, i værste fall blir du dopet ned i drinken eller han endrer oppførsel og blir farlig. Også vil jeg råde deg til å bruke sunn fornuft og skjønne at dette er en mann du egentlig ikke kjenner selvom det føles sånn. Den han er i virkeligheten er en annen enn den du har blitt kjent med på nett, så ikke hopp rett inn i det og tro dere er kjærester som har kjent hverandre lenge. Bli kjent med han på nytt og i et normalt tempo fysisk. Anonymkode: a7671...9c1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå