Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handlet for 400 kr. Godt pålegg. Grillpølser. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når man sitter i ei hytte som har fasiliteter nok til å tilberede lammelår da tenker jeg at 3000 kr for mat er lite å klage på. Men sånn er jo nordmenn. Penger brukt på basis ting i livet er dyrt, ting som er luksus er helt innafor.

Anonymkode: ee0e5...be5

Nuvel. Vi har tilbredt lammelår i hytte uten innlagt strøm, så en trenger faktisk ikke alle fasiliteter for å få til det. 

Anonymkode: dce3c...84a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nuvel. Vi har tilbredt lammelår i hytte uten innlagt strøm, så en trenger faktisk ikke alle fasiliteter for å få til det. 

Anonymkode: dce3c...84a

Ikke vet jeg. Selv hadde jeg gitt lammelåret til hunden. Du missa likevel poenget.

Anonymkode: ee0e5...be5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å spise mat for 3000 kroner på fire dager høres ut som en helt hinsides sløsing. Det er halve vårt månedsbudsjett for en familie på 5, og vi lever godt.

Anonymkode: 7cee7...c76

Neu det kan dere umulig gjøre 

Anonymkode: 3242d...f44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vel brukt samme sum , men ikke helt ferdig handlet 

Anonymkode: 3242d...f44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fikk du til det? Jeg handlet på Rema (ikke påske men stor handlet og fikk dette til 1500,- sist uke) + der er tilbud på påske varer nå? :klo:

Du har IKKE handlet på tilbud, det er sikkert 😅

Sum: 1574,1

27D7770E-9352-4EC2-9073-0AD103A1CDCB.jpeg

2533DD49-9521-40B8-89BF-042B00C6D56B.jpeg

EE293A0C-0A58-40DF-A80C-84BB5DF3A552.jpeg

4DA32A86-8BB6-467A-B80F-CE6FBC8C0717.jpeg

675CEF42-5E42-42EF-93AF-31C379EAEE22.jpeg

4963FB71-B15D-4E94-B5EA-5CFBA7134D27.jpeg

9D483E86-8CB0-48AF-8A9A-52FDDD2CFD8E.jpeg

85E0696A-6ED2-453B-9669-853AAA6D89B7.jpeg

Anonymkode: 213fb...54b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å spise mat for 3000 kroner på fire dager høres ut som en helt hinsides sløsing. Det er halve vårt månedsbudsjett for en familie på 5, og vi lever godt.

Anonymkode: 7cee7...c76

Det blir jo sløsing med penger når man syns det er dyrt, men kjøper hamburgere. Hadde jo blitt mye billigere om man kjøpte billigere kjøttdeig og lagde burgere selv for eksempel

• Liker 1
Skrevet

Dere var nok litt sent ute. Var masse påsketilbud inntil for bare noen dager siden, nå er prisene skrudd opp igjen. 
planlegging er cluet! 

AnonymBruker
Skrevet

Dette klarer jeg ikke engang å tro på. 3000 kr for tre mennesker i fire dager? Absurd. Du kan ikke klage over dyr mat når du åpenbart har sløst noe sinnsykt. Nesten umulig høyt nivå av sløsing spør du meg. Jeg handlet mat til vår familie i går som skal vare frem til tirsdag etter påsken og jeg brukte 2000 kr på det. Vi er to voksne og to barn. Du troller åpenbart. 

Anonymkode: 5611d...afe

AnonymBruker
Skrevet

Vi er kun 2 voksne, men har kjøpt litt ekstra til tantebarn som kommer på besøk nå. 
Jeg vet at påsken kommer hvert år, likeledes med jul, 17. mai osv, så jeg planlegger. 

Kjøpte noen kilo med pølser gjennom ToGoodToGo-appen fra en pølsemaker for noen uker siden. Kjøpte ytrefilet av okse når jeg kom over en til halv pris for et par uker siden. Kjøpte smågodt og sjokoladeplater på europris til en billig penge. 
Brus handler jeg inn når literprisen er lav. 
Pålegg koster jo ikke noe mer når jeg handler inn til påske kontra ellers, og vi spiser heller ikke større mengder av det de dagene det er påskeferie. Kjøpte likevel litt ekstra av annen type pålegg jeg vanligvis ikke kjøper i hverdagen, som spekepålegg, men det er grenser for hvor mye av det man trenger. Man behøver ikke fråtse i det, men kose seg med det. Tror mange tror de må kjøpe inn store mengder av alt før ferier osv

Anonymkode: c65a2...595

Skrevet

Grisedyrt var det når jeg jakta høsten 2022 au ☹️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke helt skjønne at du ikke har fått mer mat for 3000kr. Jeg har brukt omtrent samme sum og handlet inn 2 lammelår, 4 pk kjøttdeig, kyllingfilet, frukt, pålegg, pølser, grønnsaker, fløte, godteri, brus, eplejuice, egg, og masse annet for  over 3000-4000 kr. Vi er 5 stk, 2 voksne, 2 tenåringsgutter som spiser mye og jente på 10. Jeg handlet inn på onsdag og forventer å ha mat ut påsken, dvs nesten 2 uker. 

Men det du har handlet inn, klarer dere virkelig å spise alt det på 4 dager?

Jeg synes det har vært gode tilbud til påsken i år. Jeg har handlet alt på tilbud. Lammelår til 58kr kilo er råbillig. 

Anonymkode: 52440...e7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo priskrig på flere varer. Men ja mat er dyrt, spesielt hvis inntekten er lav. 

Anonymkode: 4bbbe...71f

AnonymBruker
Skrevet

Handlet du på meny, coop mega, matkroken, spar, joker og de andre dyre butikkene kanskje?

Anonymkode: 5dbed...eae

AnonymBruker
Skrevet

Vi var slik før. Nå har vi egg, skinke  laks og syltetøy. Så lager jeg vafler og mannen steker nydelige brød.  Pizzaovnen gjør at middagene blir veldig billige. Vi lager deig selv . Beste "italienske" pizza ever. Så har vi gjerne suppe eller annet med foccacia. 

Dere tar med for mye mat tror jeg.

Anonymkode: 14432...747

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...