Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som syns påskehandelen ble dyr? 🙉🙉 Vi er to voksne og en gutt på 13, handlet inn til 4 dager på hytta og prisen kom på litt over 3000! Da har vi i tillegg handlet i flere butikker for å få best mulig tilbud. Grillmat som pølser og hamburger på 3 for 2, helt vanlig rundstykker, diverse pålegg, et lammelår til 240, litt frukt, brus og litt godteri. Ikke noen luksusvarer. 6 øl til 250. Helt sykt 😅

Anonymkode: c9a3c...54b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns ikke påskehandelen ble dyr i år. Pølser var på tilbud. Det samme gjelder påskegodteriet, brus til 30 kr for 4 flasker, appelsin er på tilbud, Kvikk lunsj 20 kr for 6 stykker. Jeg har også handlet for 3000 kr, men det er mat for 2 uker til 4 personer.

Anonymkode: f3230...8d5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mat for 10 dager for 2 voksne blir rundt 900,- her. 

Anonymkode: 5d94b...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke handla inn noe spesielt. 6pk Kvikk-lunsj til kr 20 var jo greit da :)

Anonymkode: 0ba78...521

Skrevet

Ryddet for innlegg på dialekt og svar til det. 

_popcorn_, adm

Skrevet

Syns du skulle lagt ut kvitteringene så vi kan se.. 😆 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere tok ikke med noe mat hjemmefra?? Alt måtte handles inn? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere tok ikke med noe mat hjemmefra?? Alt måtte handles inn? 

Vi tok med ketchup, sennep, sprøstekt løk, smør til rundstykker, hvitløk, gul løk og melk hjemmefra :) Noe mer du lurte på?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi tok med ketchup, sennep, sprøstekt løk, smør til rundstykker, hvitløk, gul løk og melk hjemmefra :) Noe mer du lurte på?

Ja. Det du ramset opp harmonerte ikke helt med summen. Sikker på at det var alt dere handlet?

Anonymkode: 7cee7...c76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å spise mat for 3000 kroner på fire dager høres ut som en helt hinsides sløsing. Det er halve vårt månedsbudsjett for en familie på 5, og vi lever godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja. Det du ramset opp harmonerte ikke helt med summen. Sikker på at det var alt dere handlet?

Vi handlet også litt parkett på Coop obs som er med i regnestykket 🤪 Neida. Tja, det var ca; noen pakker med rundstykker, en ost, salami, en leverpostei, agurk, paprika, Rosmarin, en kartong egg, ett lammelår, rotgrønnsaker, poteter, rødvinssaus, en fløte, hamburger, grillpølser, noen fancy chillipøser mannen skulle ha, lomper, hamburgerbrød, en dressing, en pakke Paracet, en juice, Kvikklunsj, en fruktnøtt, smågodt til påskeegg, Solo og Pepsi Max. En six-pack med øl og lammelåret trakk opp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å spise mat for 3000 kroner på fire dager høres ut som en helt hinsides sløsing. Det er halve vårt månedsbudsjett for en familie på 5, og vi lever godt.

Helt enig! Vi bruker vanligvis 4-5000 på en måned, det er derfor jeg syns denne handlingen ble helt sinnsyk dyr. Men så Jar vi kjøpt varer vi vanligvis ikke kjøper som juice, lammelår, burgere, salami og brus. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere fikk litt lite for pengene, ja. Vi handlet for 3400 i dag, og fikk veldig mye.

Anonymkode: a7160...74a

Skrevet

Ja er dyrt nå sjøl for en person samt 2 katter 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte inn til helga, hadde en pakke pølser fra før, egg fra før, har ris ig pasta. Vi handlet inn Masse godt, og appelsiner, brus og monster Og noe kosemat. Ble 300kr det. 

Anonymkode: 7fb30...d1d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si dere har vært uheldige: Jeg handlet følgende for omtrent samme sum. 

24 flasker brus ( 1.5l)

3 flasker saft

2 Juice 

2l sjokolademelk

12 kvikk lunsj

2 påskeskum

3 store sjokoladeplater

2 poser med sjokolademix

2 poser flipper 

Smågodt til eggene

3 poser potetgull

1 Bacongull

1 kartong med reker ( 5 kg)

4 hamburgere med brød

2 pk grillpølser

2 pk Ostegrill

1stor pakke wienerpølser 

2pk pølsebrød og lomper

1 Ketchup 

1 stekt løk

8 brød

32 mini bagetter

6 l melk

3 rømme 

1 Gresk yoghurt

2 isberg salat, 2 agurker, 2 paprika, 15 tomater

1 pk Chili

1 fersk ingefær

4 kg poteter

Gulerøtter

Kålrot

1 kartong med egg

10 appelsiner

3 pk salami ( 30% på Æ)

2 pk gjær ( tilbud på Æ)

Scampi ( tilbud på Æ) 

3 pk kokt skinke

Morrpølse ( first Price) 

Smør

2 Majones

Fersk dill

2 sitroner

2 pk Moussaka

2 kg mel

2 ferdige pizzadeiger 

1 pk revet gulost 

Er det jeg klarer å komme på. Vi forventer å ha mat nok i huset de neste 14 dagene. Samt at min eldste sønn, har fått noe av dette levert hjem til seg. For første gang på lenge, følte jeg at jeg fikk ganske mye for pengene. Jeg var innom ekstra, rema og kiwi. 

Anonymkode: f3230...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det høres ut som "sløsing", kanskje ts har fått lite for pengene men det er skammdyrt med påskehandel, som det var tråder her før jul med at det var skamdyrt med julehandelen. Vi er to voksne og kommer til å bruke omtrent det samme. Kjøpe smågodt på europris og ellers se litt etter tilbudsvarer men at det blir en billig påske? Nei og det helt uten sløsing eller at en skal kjøpe det dyreste men en legger kanskje litt mer i handelen i høytider. Skal storhandle på mandag, er spent på sluttsummen men tror ikke den blir så mye mindre enn ts sin.

Anonymkode: 4968f...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Når man sitter i ei hytte som har fasiliteter nok til å tilberede lammelår da tenker jeg at 3000 kr for mat er lite å klage på. Men sånn er jo nordmenn. Penger brukt på basis ting i livet er dyrt, ting som er luksus er helt innafor.

Anonymkode: ee0e5...be5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi handlet også litt parkett på Coop obs som er med i regnestykket 🤪 Neida. Tja, det var ca; noen pakker med rundstykker, en ost, salami, en leverpostei, agurk, paprika, Rosmarin, en kartong egg, ett lammelår, rotgrønnsaker, poteter, rødvinssaus, en fløte, hamburger, grillpølser, noen fancy chillipøser mannen skulle ha, lomper, hamburgerbrød, en dressing, en pakke Paracet, en juice, Kvikklunsj, en fruktnøtt, smågodt til påskeegg, Solo og Pepsi Max. En six-pack med øl og lammelåret trakk opp. 

Da er dette bare en tulletråd for å få opp engasjementet. Rent oppspinn, eller at du har utelatt veldig vesentlige ting. Nei, du har ikke gått i mange butikker for å finne et godt tilbud til denne prisen. Får du disse varene til 3 personer for 4 dager, for denne summen, så har du valgt de dyreste varene eller har kjøpt inn noe som er nok for veldig mange flere dager. Ja, man kjøper en 1 kg ost selv om man bare skal være på tur i 4 dager, men man tar da med restene hjem igjen og bruker det opp. Kanskje disse chilipølsene hadde kilopris på 1000 kr. Men det vet du best selv.

Ja, prisene har gått opp, irriterende det, men du får vise kvitteringene fra dine "prisbevisste" handleturer om det skal ha noe hold det du skriver. 

Anonymkode: 2d75c...088

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...