Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faen så lei jeg er. Ofte når jeg drikker eller drar ut på byen så er jeg i grenseland til å være utro mot kjæresten min. Dette er pga alkoholen har kicket inn og jeg mister all fornuft og flørting og sjekking av menn er gøy. Elsker kjæresten min overalt på jord og kunne ikke vært utro mot han, men så er jeg redd for å være det når jeg drikker….

Hvordan unngår jeg dette fremover? Er så redd han skal finne dette ut. Vi har vært sammen i 2 år. 

Anonymkode: 9f60b...06a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta et valg om å slutte å drikke alkohol da. Eller fortsette å drikke og ende opp med å knuse forholdet ditt. Hva er viktigst for deg? Det fins ikke noe midt i mellom her. 

Anonymkode: 3cd01...2e3

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Drikk litt mindre, ha kontroll.

Problem solved.

Anonymkode: 97f55...cb2

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må ta et valg om å slutte å drikke alkohol da. Eller fortsette å drikke og ende opp med å knuse forholdet ditt. Hva er viktigst for deg? Det fins ikke noe midt i mellom her. 

Klart det gjør.

Skrevet

Det er hjelp å få, prat med legen din om alkohol problemene dine. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klart det gjør.

Nei. 

Om det var et alternativ for ts å løse problemet ved å drikke mindre hadde hun ikke laget en tråd her. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. 

Om det var et alternativ for ts å løse problemet ved å drikke mindre hadde hun ikke laget en tråd her. 

Joda.

AnonymBruker
Skrevet

Du må akseptere at du ikke tåler å drikke alkohol og velge å bli totalavholds.

Om du ikke greier det alene må du ta kontakt med legen din og forklare ditt problematiske forhold til alkohol og du kan også kontakte kommunens lavterskeltilbud for rusmisbrukere.

Du finner også ulike hjelpetelefoner på nett om du trenger å snakke med noen her og nå eller i løpet av påsken.

Anonymkode: 04fc6...5cb

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Om det er noe som har vedvart en stund, så vet du nok best hva som trengs å gjøres.

Vi har alle ulik impulskontroll og den kan forsterkes veldig ved alkohol inntak.

Det handler om motivasjon, hvorvidt det holder å begrense seg, eller å kutte helt.🙂

Vil si det er problematisk, når drikkekonsumet truer et forhold, om det så bare er i tankene. Viljen og fornuften må begynne å snakke sammen ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Drikk litt mindre, ha kontroll.

Problem solved.

Problemet er jo at TS ikkje klarer å slutte, når ho først begynner å drikke

Anonymkode: 2988e...9f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er jo at TS ikkje klarer å slutte, når ho først begynner å drikke

Anonymkode: 2988e...9f7

Hvor har du dette fra?

Gjest Warrior
Skrevet

Det er bedre å i det minste roe ned litt, drikke mindre enn at det ender i utroskap. For når utroskap har skjedd, så skal det mye til for at et forhold kan fortsette eller noensinne blir det samme igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det forholdet til alkohol eller til kjæresten som er problemet? Uansett er løsningen å få kontroll over alkoholinntaket ditt. Drikk saktere, vær roligere, drikk vann og alkoholfrie drinker innimellom så blir du ikke så full. 

Anonymkode: ac223...f78

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen, og tok selv valg om å slutte å drikke for 6 år siden. Mannen min er avholds, og har alltid vært det. Jeg har savnet å ha han med på fest, dele en flaske rødvin hjemme osv. Tror det har noe med at jeg ønsket å se ham litt mer avslappet og festligere, kanskje. Han er en litt «stram» type. 

Jeg kan ha veldig fine opplevelser med alkohol, f.eks riktig drikke til riktig mat, eller drinker på hyttetur med venninner, på festival osv. Men jeg kan også miste fullstendig dømmekraft og fornuft, og har vært utro 3 ganger, og vært alkoholpåvirket alle ganger. I edru tilstand kunne jeg aldri vært i nærheten av å trå over en slik grense. 
De gangene det har bikket over for meg har rødvin vært involvert. Alt fra ett glass til en hel flaske. Det skjedde omtrent aldri da jeg drakk drinker eller øl. Andre ganger kunne jeg drikke en hel flaske rødvin og bare bli fnisete og «normalt påvirket» som de andre. Jeg fant aldri sammenhengen med reaksjonen min, hva jeg drakk/spiste/dagsform el.

For meg ble det lettest å kutte totalt. Jeg tror du vet selv hva du må gjøre❤️

Anonymkode: 4c067...282

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Faen så lei jeg er. Ofte når jeg drikker eller drar ut på byen så er jeg i grenseland til å være utro mot kjæresten min. Dette er pga alkoholen har kicket inn og jeg mister all fornuft og flørting og sjekking av menn er gøy. Elsker kjæresten min overalt på jord og kunne ikke vært utro mot han, men så er jeg redd for å være det når jeg drikker….

Hvordan unngår jeg dette fremover? Er så redd han skal finne dette ut. Vi har vært sammen i 2 år. 

Om du er i grenseland til utroskap, så har du allerede gått for langt og det vet du siden du er redd han skal finne det ut. Hva tror du kjæresten din hadde gjort om han visste hvordan du blir når du drikker og drar ut på byen?

For min del høres det ut som et enkelt valg: enten velger du kjæresten din eller så velger du alkoholen. 

Du høres forøvrig ut som eksen til mannen min. Jeg kjenner ikke detaljene, men han har fortalt at hun gikk over grensen flere ganger på byen og at han fant ut av det. Det ble avgjørende for at han gjorde det slutt med henne. 

Anonymkode: c109e...391

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner meg igjen, og tok selv valg om å slutte å drikke for 6 år siden. Mannen min er avholds, og har alltid vært det. Jeg har savnet å ha han med på fest, dele en flaske rødvin hjemme osv. Tror det har noe med at jeg ønsket å se ham litt mer avslappet og festligere, kanskje. Han er en litt «stram» type. 

Jeg kan ha veldig fine opplevelser med alkohol, f.eks riktig drikke til riktig mat, eller drinker på hyttetur med venninner, på festival osv. Men jeg kan også miste fullstendig dømmekraft og fornuft, og har vært utro 3 ganger, og vært alkoholpåvirket alle ganger. I edru tilstand kunne jeg aldri vært i nærheten av å trå over en slik grense. 
De gangene det har bikket over for meg har rødvin vært involvert. Alt fra ett glass til en hel flaske. Det skjedde omtrent aldri da jeg drakk drinker eller øl. Andre ganger kunne jeg drikke en hel flaske rødvin og bare bli fnisete og «normalt påvirket» som de andre. Jeg fant aldri sammenhengen med reaksjonen min, hva jeg drakk/spiste/dagsform el.

For meg ble det lettest å kutte totalt. Jeg tror du vet selv hva du må gjøre❤️

Anonymkode: 4c067...282

Så bra du gjorde det! Du er sterk❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:( dårlig samvittighet. Vi bor ikke sammen, men har planer om det. Da går det ikke lang tid før det blir oppdaget

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva innebærer «i grenseland til å være utro»…?

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

:( dårlig samvittighet. Vi bor ikke sammen, men har planer om det. Da går det ikke lang tid før det blir oppdaget

Hvor dårlig samvittighet har du når du gjør dette igjen og igjen? Man kan gjøre en feil og såre kjæresten sin, men gjentatte handlinger er et bevisst valg. Jeg synes det er et grovt overtramp når dere planlegger å flytte sammen samtidig som du holder dette skjult. Ville han fremdeles flyttet sammen med deg om han visste? Han fortjener å få vite det. 

Når du alltid ender opp i "grenseland til utroskap" når du drikker, så vil det knuse ethvert forhold du har. Alkoholen vil ødelegge livet ditt. Om du ikke klarer å slutte å drikke på egenhånd, så oppsøk hjelp. 

Anonymkode: c109e...391

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er det virkelig nødvendig å spørre? Du skjønner vel selv at du enten bør kutte ut alkohol helt, eller drikke begrenset mengde. 

Anonymkode: 77c50...980

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...