Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på folk over 40 som gamle. Nærmer meg 40 selv (37) og har innsett at jeg er snart gammel. På Reddit snakker man om gamle filmer fra 2001! Men det er jo sant! 

Anonymkode: ea8b3...310

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser på folk over 40 som gamle. Nærmer meg 40 selv (37) og har innsett at jeg er snart gammel. På Reddit snakker man om gamle filmer fra 2001! Men det er jo sant! 

Denne tråden her er gammel.

Anonymkode: 7d769...399

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forskjell på folk og filmer da :) En film fra 2001 er gammel, men en person født i 2001 er nærmest purung. Jeg er 43 og spøker mye om alderen min og at jeg er gammel (sliter litt med aldersskam og spøker derfor mye med egen alder), men helt seriøst så syns jeg ikke man er gammel før man er 80. Tror det er pga at foreldrene mine er 75 og 79 år at jeg liksom flytter gammel-begrepet fremover. Vil liksom ikke se på de som gamle, selv om jeg merker at de har blitt eldre de siste årene. Ser på 65-80 som eldre og over 80 som gammel. 45-65 er godt voksen. 20-25 ung voksen og 30-45 voksen. Under 20 er ungdom. Ble litt feil rekkefølge her, men er sånn jeg ser på det. Men selvfølgelig er mental alder individuelt. Det finnes 80-åringer som er unge til sinns og 30-åringer som oppfører seg som gretne gamle gubber/kjerringer.

Anonymkode: 08079...61f

Skrevet

Uansett hvor gammel en er så er en alltid det yngste en kommer til å være, om det er oppløftende eller ei får være en annen sak.

Skrevet

Trist å tenke på at jeg var 12 når denne tråden ble opprettet... 

Da var jeg ung, nå begynner jeg å bli gammel

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 14 syns jeg alle over 30 var gamle, nå har jeg passert 40 og syns de som er 70+ er gamle. 

Anonymkode: e6efb...aad

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

35+

Anonymkode: 534cf...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Vil si 40 år. Ikke det at de fleste har mye igjen av livet, men en er i alle fall ikke ung når en havner i 40-årene. Både kvinner og menn får også gubbe-/kjerring- nykker, og blir veldig lite fleksible. Det er liksom hytta, storbyferier, og jobben som betyr noe. 

Vel unnt da, må være deilig med selvstendige unger, og få mer tid til seg selv.

Anonymkode: e11ae...b72

Skrevet

40-50 er middelaldrende 

65 er eldre 

80 er gammelt 

Skrevet
Topsi skrev (1 minutt siden):

40-50 er middelaldrende 

65 er eldre 

80 er gammelt 

Hva med de som er 50 - 65 da? Er de overmodne? :nigo: 

Skrevet
Leo skrev (Akkurat nå):

Hva med de som er 50 - 65 da? Er de overmodne? :nigo: 

Modne ihvertfall 😅

AnonymBruker
Skrevet

40+

Anonymkode: 6e372...4e5

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (3 timer siden):

40-50 er middelaldrende 

65 er eldre 

80 er gammelt 

Vanlig i alle offentlig sammenheng er man eldre fra fylte 67, dvs pensjonsalder

Anonymkode: f4ac4...469

AnonymBruker
Skrevet

Minst 10 år eldre enn ens egen alder ;)

Anonymkode: 60052...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...