AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Har noen andre opplevd det? Uten at det betyr at man må gå? Ble slutt med eksen for 2,5 år siden. Brått brudd, men vi funket ikke sammen og det hadde blitt slutt mange ganger i løpet av den tiden vi var sammen, for småting. Den første tiden i forholdet var rosenrødt, men så var det som om noe skjedde over natten. Det var en lettelse når det tilslutt ble slutt, men ingen av oss har klart å slippe hverandre helt i ettertid. fikk ny kjæreste for ett år siden, men merker at det ikke er det samme. Han er en bedre kjæreste på alle måter, mye mer respektfull og stabil. Kanskje jeg rett og slett bare savner det mer lidenskapelige og stormfulle, med høye topper og dype daler..? Det skaper jo mer følelser på ett vis, selv om det ikke er bra. Nytypen har også et barn fra før, tenker kanskje dette og spiller inn? At det var annerledes med eksen siden ingen hadde barn fra før? noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: 3a0a4...941
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Rettelse på overskrift: er ikke like forelsker i nytypen som jeg VAR i eksen ts Anonymkode: 3a0a4...941 1
svartkatt Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Du er jo blitt eldre og kanskje klokere.. tenker det er naturlig at det er litt mindre rosenrødt med årene. Man ser ting klarere. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 svartkatt skrev (1 minutt siden): Du er jo blitt eldre og kanskje klokere.. tenker det er naturlig at det er litt mindre rosenrødt med årene. Man ser ting klarere. Takk for svar! Det var oppløftende. Jeg har tenkt sånn jeg også, da forholdet til meg og eksen (i starten) var bare lek, morro og gøy, litt mer «fjortisforhold» enn det jeg har nå, med småbarnsliv og en litt eldre mann.. merket fort at det var mer seriøst, «tungt» (for meg som var vant til lek og morro) og voksent. ts Anonymkode: 3a0a4...941
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Jeg tror man lett kan oppfatte det slik fordi forelskelse er så intenst. Men det som virkelig betyr noe er kjærlighet som varer over tid. Selv om man ikke har det veldig intenst følelsesmessig, kan det utvikle seg til kjærlighet som er mye sterkere på sikt. Anonymkode: dee18...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Forskning har jo vist at man er mentalt ustabil når man er som heftigst forelsket. Jeg finner langt mer kjærlighet i en ikke ut-av-kroppen-ruset-forelskelse, men en vanlig forelskelse som utvikler seg til dyp og varig kjærlighet. Ditt forhold til eksen hørtes ikke helt sunt ut, det høres nesten mer ut som et akutt hekt og rus pga. forelskelse i forelskelsen. Noe mindre heftig forelskelse kan være langt dypere kjærlighet og gi langt mer lykke, for en forelskelse støttes av dyp og varig kjærlighet. Anonymkode: 6876d...4b6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Rettelse på overskrift: er ikke like forelsker i nytypen som jeg VAR i eksen ts Anonymkode: 3a0a4...941 Er du sikker på at du skrev feil i overskriften? Sånn om du tenker deg godt om. Anonymkode: 50e2c...116
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er du sikker på at du skrev feil i overskriften? Sånn om du tenker deg godt om. Anonymkode: 50e2c...116 Skjønner hva du mener ja, og jeg vet kanskje ikke helt. Tror nok det er som noen over her sier; forelskelse i forelskelsen. Og evigvarende sorg over at det ikke ble sånn. Det ble jo nesten litt traumatisk hele greia der, hadde drømmeforholdet og plutselig snudde det helt. Over natten ga han helt blaffen i meg og mitt. Uten at jeg fant noen grunn til at det plutselig skulle snu sånn. Er nok litt sånn som holder fast i det når det ble sånn uten at jeg vet hvorfor, osv.. og mennesker som er varm og kald om hverandre. ts Anonymkode: 3a0a4...941
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 Tror nok dette kan variere litt etter omstendighetene. Jeg ble myyyye mer forelsket i han jeg ble sammen med i 30-årene, enn han jeg ble sammen med og fikk barn med i 20-årene. Sistnevnte var/virket som en veldig fin person de første årene, men han var ikke så lidenskapelig og "på" på det seksuelle som han jeg er sammen med nå. Jeg var forelsket og senere elsket han, ikke noe tvil om det, men det er mye mer intenst med han jeg er sammen med nå. Han jeg er sammen med nå er også en veldig mye bedre match for meg på alle plan. Det ble ikke klart hvor mismatch jeg var med eksen før vi vokste fra hverandre. Anonymkode: 98b07...d2f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 Spørs nok litt hva slags personlighet du har. Jeg er godt over 30 og er stormforelsket i samboer. Men setter også kjærlighet aller høyest. Så jeg vet ikke. Men jeg utvikler veldig store følelser for andre hvis jeg ser at de har unike egenskaper. Du kan få begge deler. Altså stabilitet og stor forelskelse. Hemmeligheten er å være bevisst på hva en sunn partner er og hva du trenger i en partner. Og motsatt. Hva du kan bidra med og bli bedre på. For eksempel så bestemte jeg meg etter sist forhold at jeg aldri skulle gå inn i et forhold igjen uten å først ha brukt mye tid sammen for å bli kjent. Og han må være veldig omsorgsfull og opptatt av kjærlighet og omsorg for hverandre som jeg er. Det er de viktigste kriteriene jeg har, og nå har jeg funnet det. Er en evig romantiker. Anonymkode: e119d...f90
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 Var det lommeboka hannes som du ble “forelsket“ i? Anonymkode: 23e62...6a2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner hva du mener ja, og jeg vet kanskje ikke helt. Tror nok det er som noen over her sier; forelskelse i forelskelsen. Og evigvarende sorg over at det ikke ble sånn. Det ble jo nesten litt traumatisk hele greia der, hadde drømmeforholdet og plutselig snudde det helt. Over natten ga han helt blaffen i meg og mitt. Uten at jeg fant noen grunn til at det plutselig skulle snu sånn. Er nok litt sånn som holder fast i det når det ble sånn uten at jeg vet hvorfor, osv.. og mennesker som er varm og kald om hverandre. ts Anonymkode: 3a0a4...941 Har du tenkt over at "drømmeforholdet" faktisk ikke var basert på sannhet? En virkelig drømmemann ville ikke kuttet deg ut så brått og brutalt uten forklaring. Med andre ord, "drømmemannen" var ikke den personen du trodde han var, han var en annen med helt andre sider som han holdt skjult for deg inntil han brått og brutalt dumpet deg. Hvis du innser dette, da tror jeg du vil greie å gi slipp på hektet på det "drømmeforholdet" som faktisk ikke var et drømmeforhold, men et forhold basert på at den ene lot som om han var en annen enn hvem han faktisk er - en mann du aldri kan stole på. Ikke gjør deg selv så blind på "drømmemannen" og "drømmeforholdet" at du ikke ser han som du nå er sammen med. Han kan være en langt bedre og reell drømmemann for deg enn han forrige noen gang var og aldri kan bli. Anonymkode: 6876d...4b6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du tenkt over at "drømmeforholdet" faktisk ikke var basert på sannhet? En virkelig drømmemann ville ikke kuttet deg ut så brått og brutalt uten forklaring. Med andre ord, "drømmemannen" var ikke den personen du trodde han var, han var en annen med helt andre sider som han holdt skjult for deg inntil han brått og brutalt dumpet deg. Hvis du innser dette, da tror jeg du vil greie å gi slipp på hektet på det "drømmeforholdet" som faktisk ikke var et drømmeforhold, men et forhold basert på at den ene lot som om han var en annen enn hvem han faktisk er - en mann du aldri kan stole på. Ikke gjør deg selv så blind på "drømmemannen" og "drømmeforholdet" at du ikke ser han som du nå er sammen med. Han kan være en langt bedre og reell drømmemann for deg enn han forrige noen gang var og aldri kan bli. Anonymkode: 6876d...4b6 Dette er så sant!! Jeg prøver å si det til meg selv hele tiden. Jeg hadde kjent eksen i mange år før vi ble sammen, og selv om jeg var betatt av han i mange år så likte jeg ikke personligheten hans. Han var selvopptatt, nedlatende og arrogant, og selv som kun bekjent var han varm/ kald om hverandre og man visste aldri hvor man hadde han. Jeg tvilte lenge på han før vi ble sammen, men da han ville ha meg og til en god stund inn i forholdet var han en helt annen, han var rett og slett en drøm. Tilslutt ble jeg overbevist om at jeg hadde tatt feil av han, helt til jeg tilslutt satt der meg skjegget i postkassa, og kjæresten var forvandlet til den samme arrogante og hensynsløse drittsekken jeg innerst inne visste at han var. Men jeg klarer liksom ikke likevel å slå meg til ro med dette, tanker som hva om det var en dårlig periode osv dukker opp hele tiden. Og det er så vanskelig å gi helt slipp på noe når man har sett hvor fint det KAN være, selv om det nok var nyforelskelse/ skuespill.. ts Anonymkode: 3a0a4...941
Matas Skrevet 1. april 2023 #14 Skrevet 1. april 2023 Tråden er ryddet for innlegg skrevet på dialekt. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #15 Skrevet 1. april 2023 Det er helt vanlig at følelsen av forelskelse blir svakere jo eldre man blir. Det er fordi følelsene ikke lenger er nye og ukjente, vi lærer oss å håndtere følelser generelt bedre med årene og erfaring. Anonymkode: 68985...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå