AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Hvilke kameler måtte du svelge? Fortid, bagasje, uvaner og dårlige sider osv Anonymkode: 7cbaa...3fa
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 At jeg hater musikksmaken hans. Det kan jeg leve med, men noe særlig større forskjeller enn det fungerer ikke for meg. Anonymkode: c6905...2a1
Helene Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Jeg svelget mange kameler. Klær liggende på gulvet over hele huset. Han ryddet matbordet, bar alt ut til kjøkkenet, jeg måtte rydde kjøkkenet. Småting, som hopet seg opp. Store ting. Vi bodde i et eldre hus. Han malte noen vegger. Ingen oppgradering. Bad fra 1970. Kjøkken fra 80 tallet. Ba om at vi skulle sette av penger, spare. Jeg gjorde det. Han, oppgraderte garasjen på 50 kvm. Oppgradere, dvs, skiftet ut hele strømnettet. Lys, maling, flislagt gulv. Installere varmepumpe. Snakker fortsatt om garasjen. Jeg kom fram til at vi har forskjellige verdier i hverdagen. Mannen er snill, fantastisk elsker, men egoistisk som Fff. Dette er ikke over 2 år, men 12 år. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 Svelger kameler rundt hans uvaner med pengebruk og snus. Anonymkode: 40f4a...5da
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 At han ikke kan kutte strengen, når vi ikke skal ha fler barn og jeg ikke tåler prevensjon. Må bruke kondom resten av livet! Gleder meg til overgangsalder selv om det er noen år til. Anonymkode: b94cb...6fb
Mymlen Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Bare at han roter mye og er ustrukturert, men det gjør egentlig ikke så mye siden han rydder opp etter seg når jeg ber om det
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Har bare bodd sammen med en av mine kjærester, men det varte i over tjue år. Det første tiåret var ganske kamelfritt. Gradvis fikk han mer og mer stivbeinte rutiner og vaner, og skulle ha ting mer og mer å sin måte, mens mine meninger og vaner var sett som mindre viktige. Det ble et samliv som endret seg fra fellesskap og hygge til en lang og seig forhandlingsrunde. Alt han likte før ble feil etter hvert, og til slutt ble det så lite rom for meg og mitt at jeg ikke trivdes hjemme. Jo kjøligere ble det, og nærhet og sexliv forsvant gradvis. Han ble mer entitled og arrogant med årene, og var ikke lengre åpen for å diskutere eller endre på noe. Til slutt hadde kamelene spist seg så feite at de ikke var svelgbare, og jeg kasta ham ut. Seks-sju år tidligere hadde jeg tenkt at vi sikkert fikk motbakker, vi som andre, men at vi kom til å fikse det. Det var jævlig naivt tenkt. Skulle likt å vite hva som traff ham, som forvandlet ham fra drømmemann til en kald klyse. Jeg er fortsatt skremt av det. Anonymkode: 7c8f8...c41 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 Ganske mange kameler, egentlig. Men de gode sidene oppveier for det. Anonymkode: d9c70...8b4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 At han er konfliktsky og passiv-aggressiv. Flytter snart ut. Anonymkode: bbb55...0a7 1
Matas Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 Tråden er ryddet for innlegg skrevet på dialekt, latterliggjøring, tull og avsporinger. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 Utrolig nok: ingen. Jeg var så sinnsykt glad i å være singel og bo alene, og har alltid sagt at det må være en helt spesiell person jeg er sinnsykt kompatibel med som skal til for å dra meg ut av singeltilværelsen. Han fant jeg, og ingen av oss har måtte svelge kameler eller omstille oss drastisk for å hensyn ta den andre. Elsker ordtaket "Love is friendship set on fire". Jeg bor sammen med min kjæreste og bestevenn, kunne ikke hatt det bedre 🥰 Anonymkode: c5519...9ae
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 At han er en skrotnisse som skal ta vare på alt mulig, han kommer hjem med ting også. Og alle disse tingene er bla materialer, som regel rester fra jobben eller andre plasser, som han har lyst til å lage ting med, som blomsterkasser og andre ting i hagen. Tanken er fin, men det blir jo aldri bygget noe. Vi har heldigvis(?) stor kjeller og en stor garasje, som ikke blir brukt som garasje, men som liksom skal være verkstedet hans, det er bare det at ingenting blir gjort, annet enn å fylle mer opp med ting. Når han først faktisk lager noe, så blir det veldig fint! Han støper også blomsterkasser i betong, som også blir veldig fine, men vi har endel sekker med betong ol liggende, og ingen vet når han finner ut at han skal lage noe🙈 Helene skrev (5 timer siden): Jeg svelget mange kameler. Klær liggende på gulvet over hele huset. Han ryddet matbordet, bar alt ut til kjøkkenet, jeg måtte rydde kjøkkenet. Småting, som hopet seg opp. Store ting. Vi bodde i et eldre hus. Han malte noen vegger. Ingen oppgradering. Bad fra 1970. Kjøkken fra 80 tallet. Ba om at vi skulle sette av penger, spare. Jeg gjorde det. Han, oppgraderte garasjen på 50 kvm. Oppgradere, dvs, skiftet ut hele strømnettet. Lys, maling, flislagt gulv. Installere varmepumpe. Snakker fortsatt om garasjen. Jeg kom fram til at vi har forskjellige verdier i hverdagen. Mannen er snill, fantastisk elsker, men egoistisk som Fff. Dette er ikke over 2 år, men 12 år. Hvordan kan han være snill, òg egoistisk?🙈 Anonymkode: 796b5...e32
Helene Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At han er en skrotnisse som skal ta vare på alt mulig, han kommer hjem med ting også. Og alle disse tingene er bla materialer, som regel rester fra jobben eller andre plasser, som han har lyst til å lage ting med, som blomsterkasser og andre ting i hagen. Tanken er fin, men det blir jo aldri bygget noe. Vi har heldigvis(?) stor kjeller og en stor garasje, som ikke blir brukt som garasje, men som liksom skal være verkstedet hans, det er bare det at ingenting blir gjort, annet enn å fylle mer opp med ting. Når han først faktisk lager noe, så blir det veldig fint! Han støper også blomsterkasser i betong, som også blir veldig fine, men vi har endel sekker med betong ol liggende, og ingen vet når han finner ut at han skal lage noe🙈 Hvordan kan han være snill, òg egoistisk?🙈 Anonymkode: 796b5...e32 Dette er noe jeg også lurer på. Greier ikke å skjønne det. Han er snill med alle andre. Støtter opp venner, hjelper der han kan. På hjemmebane, som å bo med en tenåring. Hjemme var det kun hans meninger som telte. Hans interesser som var viktig. Jeg har mine feil, jeg lot dette skje. Gradvis tok han over. Men jeg kom meg ut. Det tok tid, men kom meg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå