AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 En viss influenser drar med seg sin 3 dager gammel baby med på lekeland for å få luftet storesøster som er hjemme fra bhg fordi det får omgangssyke der. Hva tenker dere? Er det innafor? Anonymkode: d4d35...ef6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Det må da folk få gjøre som de vil med. Anonymkode: 4dc26...a64 22
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Det må hun få bestemme selv. Forstår ikke behovet for å dømme andre. Anonymkode: 27180...85d 12
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 Hva er galt med der? Vil tro ungen sover og får mat uavhengig om de er hjemme, på cafe eller lekeland? Anonymkode: 2833a...436 14
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Hva er galt med det. Moren passer nok på babyen, mens den andre ungen får løpt fra seg. Anonymkode: 12b93...8f2 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Jeg hadde aldri i verden gjort det med tanke på smitte Anonymkode: df5ef...4f9 6 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Ville ikke gjort det med et så nyfødt spedbarn. De trenger ro rundt seg i den fasen. Å bli født er er traume, og de har ikke ennå falt til ro og blitt trygge. Hjernen er ikke ferdig utviklet, synet er ikke utviklet. Alt er nytt og overveldende. Stakkars liten ❤️ Anonymkode: 582d9...c8e 7 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ville ikke gjort det med et så nyfødt spedbarn. De trenger ro rundt seg i den fasen. Å bli født er er traume, og de har ikke ennå falt til ro og blitt trygge. Hjernen er ikke ferdig utviklet, synet er ikke utviklet. Alt er nytt og overveldende. Stakkars liten ❤️ Anonymkode: 582d9...c8e Stakkars liten? Virkelig? Jeg tror babyen lider ingen nød og mor klarer fint å se om det er riktig eller ikke for dem. Anonymkode: 91b0c...b9a 11
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 Ungen min sov typ 23 timer i døgnet de første ukene. Hu merka ikke hvor vi var for å si det sånn. Lå godt nedi vogna si Anonymkode: 12d07...1ed 10
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 Tenker det er opp til hver enkelt forelder å gjøre det som føles riktig for dem. Hadde ikke orket/gidder/ønsket det selv. Anonymkode: 2e3b4...4b9 2
Mamajune11 Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 Ser ikke problemet. Babyen driter i hvor den er så lenge mamma og puppen/flaska er tilgjengelig. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En viss influenser drar med seg sin 3 dager gammel baby med på lekeland for å få luftet storesøster som er hjemme fra bhg fordi det får omgangssyke der. Hva tenker dere? Er det innafor? Anonymkode: d4d35...ef6 Hvilken påvirker? Anonymkode: 82017...077
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 Det som skurrer mest er vel at de holder storesøster hjemme fra bhg fordi det er så mye sykdom der, men så drar de på lekeland hvor det er minst like mye fare for smitte 😅 Anonymkode: 297f0...aa6 11 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 Ene min var med på knøttesang for toåringen tre dager gammel. Et lite rom fylt opp av toåringer og foreldre, og min eldste satt og dæljet på en tromme en meter unna den sovende babyen. Gikk helt fint. Noen av oss har ikke behov for å bare være inne selv om vi har fått barn, men klarer likevel å tilpasse oss babyens behov. Anonymkode: ec891...459 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det som skurrer mest er vel at de holder storesøster hjemme fra bhg fordi det er så mye sykdom der, men så drar de på lekeland hvor det er minst like mye fare for smitte 😅 Anonymkode: 297f0...aa6 Hvis det gikk omgangssyke i barnehagen, var det vel betydelig større sjanse for å bli smittet av noe ordentlig kjipt der akkurat da. Nå har jeg bare lest TS sitt innlegg, og vet ikke hva den aktuelle influenseren har sagt om det. Men var det omgangssyke, er det i hvert fall relativt vanlig i barnehagen der jeg jobber at en og annen som har mulighet til det, holder barn hjemme når det går omgangssyke. Jeg skulle gjerne holdt meg selv hjemme, men det går jo ikke, og jeg blir smittet hver gang. Ellers tenker jeg at det kan gå helt fint med en nyfødt i lekeland. De trenger den primære tilknytningspersonen sin, nærhet, mat og søvn. Det finnes sikkert babyer som blir forstyrret, urolig og overstimulert av det, men det klarer nok denne moren å vurdere selv. Mine hadde ikke latt seg merke ved det. Anonymkode: 04689...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #17 Skrevet 2. april 2023 Tror neppe han blir dratt. Han ligger nok i en vogn. Anonymkode: 97789...6e1 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #18 Skrevet 2. april 2023 Jeg tenker at når det kommer til oppdragelse - og ting som ikke er ulovlige eller regelrett omsorgssvikt - så skal man være veldig forsiktig med å uttale seg eller å blande seg inn. Det er faktisk helt OK at man har et ulikt syn på oppdragelse. Oppdragelse er svært kulturvariabelt, og det er familien selv må bestemme hva som er riktig for dem. Anonymkode: dfee0...27e 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #19 Skrevet 2. april 2023 Jeg dro på lekeland med vår nyfødte. Han lå i bæresjalet hud mot hud, med puppen i munn, og storebror løp rundt og fikk ut energi etter å ha kjeda seg ihjel de to første dagene hvor jeg var ute av drift og far var serviceperson. Tok neppe skade av det altså. Anonymkode: 1a68f...8ce 4
Luckiness Skrevet 2. april 2023 #20 Skrevet 2. april 2023 Tenker det er innafor så lenge man møter babyens behov. Og det kan man klare både hjemme i sofaen og i sofaen på Leos…. Men litt rart å velge Leos når man ønsker å holde seg hjemme for å unngå smitte. Garantert noe magevirus og mer på Leos. Hadde vel heller trillet til en lekeplass, vært hjemme og funnet på noe kjekt e.l isteden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå