Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette? Jeg føler at jeg bare er på besøk i hans hjem med han sine ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet inn til samboer etter noen år sammen, det var naturlig å bo hos han fordi han eide og jeg var på leiemarkedet. Jeg skjønner såklart at huset er hans og alle tingene som er hans er hans, men jeg føler likevel at han burde fått meg til å føle at det er mitt hjem også på en måte. Han snakker alltid om sine ting, "mitt bord", " min sofa", "mine glass" osv. For å ta et par eksempel setninger, så kan han si til barnet vårt " ikke grise på pappas bord" eller "jeg er tom for dorull". Men vi er jo et vi? Han har aldri med meg i planene sine heller i fremtiden når han snakker. Han kan for eksempel si " når jeg blir gammel så skal jeg flytte til Hellas" eller "når jeg blir gammel så skal jeg gjøre sånn og sånn". Hvis jeg spør om hvorfor han ikke nevner meg i fremtiden, så sier han at han regnet med at jeg ville bli med. Men er det ikke vanlig å si "vi" da? 

Vi har et fellesbarn og er godt voksne. Jeg er i starten av 30 årene og han i 40 årene. Jeg har dessverre ikke mulighet til å kjøpe meg inn i boligen hans pga diverse. Men det skal vel ikke være sånn at jeg ikke føler det er mitt hjem også? Jeg har tatt det opp med han flere ganger, og i dag ble jeg sur. Han synes jeg er teit når jeg reagerer på det. Men det skal også sies at når jeg tar det opp med han så sier han INGENTING for å betryggende meg eller for å få meg til å føle at joda, dette er også mitt hjem. Jeg mister gnisten til å gjøre ting her i huset også pga dette. Støvsuger halvhjertet for å si det sånn. Har aldri lyst til å kjøpe pyntelig lengre osv. Jeg føler joabt jeg er på et langvarig besøk. 

Skal jeg bare la det gå eller hadde dere reagert? 

Anonymkode: fcb55...5ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å være i et slikt forhold, og ikke minst så lærer han barnet deres en god del negative ting - barnet får ikke akkurat så mange gode og positive verdier av slike holdninger. 

Hadde du gått fra han så kunne du søkt om startlån fra Husbanken, alenemødre får dette innvilget hvis de ikke får godkjent boliglån i banken ☺️. Jeg hadde ikke giddet å være avhengig av en slik uattraktiv mann. Og dette er mest sannsynelig grunnen til at han var singel når dere møttes i en sen alder 🤪

Anonymkode: 267ad...8c1

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo kjøpe nye møbler og ting selv og si at dette er "mammas bord".

Anonymkode: 51e86...b35

• Liker 1
Skrevet

Hva sier han da når du tar det opp med ham?

Og har han gitt uttrykk for at han ønsket at du skulle flytte inn i forkant av dette? For det der høres ikke som normal oppførsel av en som ønsker å bli en familie. 

En ting er om han hadde glemt seg, fordi han har bodd lenge alene, men det høres ikke ut som om det er tilfelle heller.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min sa også «jeg» til alle fremtidsplaner. Jeg tok det opp med han og sa at dersom han ikke så en fremtid med meg, så kunne vi like godt avslutte forholdet. Han ble veldig overrasket da jeg sa det. For han var det bare en talemåte & ikke noe annet. Han har jobbet med saken siden & prøver å si vi. Og jeg jobber med saken & skjønner mer at han mener vi når han sier jeg 😊

Anonymkode: 8f2ef...17d

AnonymBruker
Skrevet

Han der er utrolig kjip og har ganske korte antenner.

Kjæresten og jeg er særboere etter gjensidig ønske, men han innlemmer meg i huset og hytta si ved å si at det er vårt, også til andre han snakker med. Det er koselig og inkluderende, selvom jeg godt vet at det ikke er "vårt" og ikke kommer til å bli det.

Det høres midlertidig ut oppe i hodet hans, som om du egentlig er på vei ut.

Vil du ha det sånn...du må jo ikke bo der?

Anonymkode: aa6ae...4bd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok følt at dette var en mann som ønsker seg singelliv og null forpliktelser når barnet blir 18 og flytter ut. Ta det på alvor, ikke kast bort livet ditt på en mann som ønsker seg en helt annen fremtid enn deg 

Anonymkode: b87ef...745

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han snakker om deg og behandler deg som noe midlertidig. Det hadde ikke jeg giddet! 

Anonymkode: b87ef...745

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner må og bør velge menn som investerer akkurat like mye i forholdet som menn. Hvis han ikke hører på deg, bryr han seg ikke nok. Ta en skikkelig alvorsprat med fyren, og gi ham et ultimatum. Samliv er forhandlinger og oppofrelser for paret, ikke sololøp fra den rikeste. 

Anonymkode: 9ee89...1eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner må og bør velge menn som investerer akkurat like mye i forholdet som menn. Hvis han ikke hører på deg, bryr han seg ikke nok. Ta en skikkelig alvorsprat med fyren, og gi ham et ultimatum. Samliv er forhandlinger og oppofrelser for paret, ikke sololøp fra den rikeste. 

Skriveleif: menn skal og må gi og få like mye som kvinner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...