AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Er sammen med en mann som har ett barn fra før. Jeg tenke mye på hvordan jeg ville takle å gå inn i et forhold med barn fra før, før vi ble sammen, men landet på at den eneste frykten jeg hadde var å ikke bli glad nok i barnet som mitt eget - men trodde det skulle gå bra da jeg er glad i barn og heller ikke en sjalu type. Det gikk bra lenge, nå føler jeg veldig på at jeg ikke vil få en kjernefamilie her, og at familier der det er mine og dine barn blir litt annenrangs? Hva tenker dere? Her er ikke mor i bildet i det heletatt, så barnet kan bli så mye «mitt» jeg vil, men jeg føler veldig på at dette ikke er mitt barn og at jeg helst skulle sett at vi bare fikk egne. Har tidligere kun hatt kjærester uten barn, og tar meg i å savne det, men nærmer meg 30 og er redd for å kaste bort sjansen til å i det heletatt få barn om jeg går ut av dette nå, og føler det egentlig bare er dumme og overflatiske tanker. Barnet er 2 år og vil heller ikke huske stort av livet uten meg, og jeg er allerede som en mor for barnet. tanker/ råd? Føler meg helt låst. Anonymkode: ba306...d5d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Jeg føler litt som deg, at familier med særkullsbarn er litt annenrangs. Her er det jeg som har særkullsbarn. Det er ikke til å komme bort fra at det blir aldri helt det samme som om alle barna var våre. Det sagt, når du har passert 30 år er det vanskeligere å finne noen uten barn fra før. Hvis du er glad i stebarnet ditt, barnet er lite og mor er ute av bildet så tenker jeg det er den beste forutsetningen når det først er sånn. Men hvis du ikke har egne barn enda vil du nok kunne kjenne på det når du får det. For du vil elske ditt eget barn på en helt annen måte. Det må du være forberedt på å takle, og finne en måte å leve med uten å vise det overfor barna. Det tenker jeg kan bli den største utfordringen. Når du får en baby blir du fort oppslukt i den, og siden barnet dere har fra før ikke er ditt vil det nok bli vanskeligere å håndtere det at storesøster kommer litt i andre rekke den første tiden. For far kan det være noe han vil være ekstra var på og tenke at det er fordi det ikke er ditt barn. Selvom det ville blitt det samme om det var ditt barn. Så det er noe å tenke over at det blir fort noen ekstra utfordringer i en særkullsfamilie når det kommer fellesbarn Anonymkode: d0e74...999
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå