AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 Savnet etter å bli begjært, sett, hørt, forspill, mer sex, god sex osv. Når mannen kaller deg egoist når du sier du savner å bli slikket, 20år siden sist. Aldri forspill, stryk,kos, intimitet. Kan dusje sammen uten å kose og ha sex for han tenker på jobb og alt annet. Går lenge mellom hver gang som da ender uten forspill og blir en veldig kjappis! Når du aldri føler deg hørt eller sett. Når han aldri spør deg om dagen din eller hvordan det går. Når han aldri ser noe som må gjøres og spør du når du har gjort 19 av 20 ting selv så er det ett ork.. Når du står med 3 skift og vel så det. Når du prøver å snakke om ting, men alt blir avfeiet, ikke hørt og bare ender opp med at jeg er den egoistiske ( har etterspurt i noen år om forspill og slikking) . Når andre viser interesse for deg og du gjør alt du kan for å holde igjen. Du er gift. Utroskap er ikke noe jeg vil. Men når han skubber meg over kanten gang på gang.. Når jeg prøver å snakke om ting, prøver å ta tak i ting men alltid blir avfeid.. Til slutt blir det nok. Kunne skrevet så mye mer, men er bare lei.. Så ja jeg skjønner at enkelte gjør det! Anonymkode: 0f79b...ee4 9 1
ESFP Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Hvis man blir behandlet på den måten, så fikser eller avslutter man forholdet. Det finnes ingen unnskyldning for å være utro. 13 11
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Aldri vært utro selv, har derimot vært en kontrolerende toxic kjæreste i mine yngre dager - til slutt endte han opp med å dumpe meg for ei annen ei (utroskap). Jeg var i mange år sur, og følte han var en drittsekk. Frem til jeg ble voksen, og såg litt på det jeg gjorde fra et annet synspunkt - jeg forstår han. Nå var jo vi VELDIG ung da, men jeg forstår absolutt hvorfor noen velger å være utro, uansett alder. Anonymkode: c913b...665 4 1
Raven73 Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 ESFP skrev (2 minutter siden): Hvis man blir behandlet på den måten, så fikser eller avslutter man forholdet. Det finnes ingen unnskyldning for å være utro. Det var jo ikke det hun sa heller da. Hun sa hun forsto de som gjorde det, og alt hun ville ha var litt medfølelse og sympati. Du får sympati fra meg T.S 💜 Du har virkelig virkelig prøvd, det skal du ha, ærlig talt, jeg hadde aldri greid det, men det har du gjort. Men nå er det din tur, gjør ting for deg selv, ikke for han. Om du må gå fra han, så gjør du det. Hvis ikke, så vær mere egoistisk, gjør ting kun for deg. You do you 💜 Stor klæm til deg T.S 🌸 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Ta ansvar for egen lykke TS! Ingen mann er verdt å føle seg sånn for. Du fortjener bedre. Anonymkode: aa04e...e6a 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 Jeg forstår at man blir veldig frustrert av det du beskriver. Man føler seg mindre verdt, blir nedbrutt og ensom. Men det er når man leter etter måter å føle seg bedre på at det begynner å dukke opp vesentlige forskjeller mellom folk. Utroskap dukker opp i dine tanker når du grubler på dette. Det har det aldri gjort til meg når jeg har hatt det sånn. Er du veldig opptatt av sex? Er det hovedsakelig det som er problemet ditt? Det virker ikke som din partner bryr seg særlig mye om deg, i hvert fall klarer han ikke å vise det. Jeg forstår at forholdet er dårlig på mange flere områder enn sex. Hvis du ønsker å redde det kan du prøve å høre hvordan det er for han at han ikke strekker til (å føle at man ikke strekker til for den andre kan føre til at man blir mer udugelig, man gir liksom opp fordi man setter seg i offerrollen). Kanskje finner du noe i hans svar som du kan spille videre på. Men om han nekter å snakke om det er det vel lite du kan gjøre med det alene. Anonymkode: 041db...163 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Man trenger ikke være utro. Rydd opp i forholdet du har først. Kom deg videre fra det før du begir deg ut på noe annet. For mange er ikke det like gøy og spennende, og tar den feige veien, som jeg synes utroskap er. Selvfølgelig er man vel aldri 100% fornøyd med forholdet sitt, det må jobbes med eller gis opp. Utroskap, som er å få i pose og sekk er ikke bærekraftig i lengden, og dårlig gjort mot partner. Det høres jo bare ut som du er i et miserabelt forhold, så hvorfor bli om du har prøvd "alt"? Anonymkode: deee2...e5f 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Skrevet 1. april 2023 Å forstå hvorfor noen gjør noe, trenger ikke å betyr at det er greit at de gjør det... Anonymkode: cc5b3...cd6 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du er gift. Utroskap er ikke noe jeg vil. Men når han skubber meg over kanten gang på gang.. Da er det på tide å skille seg. Anonymkode: cc5b3...cd6 3 3
Mezzosoprena Skrevet 1. april 2023 #10 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Savnet etter å bli begjært, sett, hørt, forspill, mer sex, god sex osv. Når mannen kaller deg egoist når du sier du savner å bli slikket, 20år siden sist. Aldri forspill, stryk,kos, intimitet. Kan dusje sammen uten å kose og ha sex for han tenker på jobb og alt annet. Går lenge mellom hver gang som da ender uten forspill og blir en veldig kjappis! Når du aldri føler deg hørt eller sett. Når han aldri spør deg om dagen din eller hvordan det går. Når han aldri ser noe som må gjøres og spør du når du har gjort 19 av 20 ting selv så er det ett ork.. Når du står med 3 skift og vel så det. Når du prøver å snakke om ting, men alt blir avfeiet, ikke hørt og bare ender opp med at jeg er den egoistiske ( har etterspurt i noen år om forspill og slikking) . Når andre viser interesse for deg og du gjør alt du kan for å holde igjen. Du er gift. Utroskap er ikke noe jeg vil. Men når han skubber meg over kanten gang på gang.. Når jeg prøver å snakke om ting, prøver å ta tak i ting men alltid blir avfeid.. Til slutt blir det nok. Kunne skrevet så mye mer, men er bare lei.. Så ja jeg skjønner at enkelte gjør det! Anonymkode: 0f79b...ee4 Ingenting unnskylder utroskap. Det du beskriver er et dårlig forhold. Da gjør du en ende på det forholdet, og så er du fri til å gjøre som du vil med hvem du vil. 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Skrevet 1. april 2023 Hvorfor har du ikke gått enda? Man er sin egen lykkes smed. Det blir for dumt å skylde på det, det er ingen som tvinger deg til å bli der du er. Anonymkode: d4197...36a 5
Helene Skrevet 1. april 2023 #12 Skrevet 1. april 2023 Jeg var ikke utro i mitt lange forhold, men vet at min far har vært utro. Kjenner min mor godt, skjønner at min far var utro. Egentlig burde de skilt seg for 30 år siden. Jeg må bare forholde meg til deres valg i dag, fortsatt gift. Jeg vet at min far hadde et forhold på si gjennom noen år. En dame han kunne snakke med, ha sex med innimellom. Men han valgte å bli i ekteskapet. Hans valg. 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Skrevet 1. april 2023 Gjenkjenner meg selv i det ts skriver. Jeg trodde jeg kunne holde ut litt til, om jeg fikk litt lykke utenfra, og innledet et forhold utenom, med min manns viten. Han lånte meg til og med bilen sin når jeg skulle møte han andre, for min manns bil hadde mer diskret utseende. Det var raus, selv om han var gnien på alt hjemme, inkludert samtaler og kjærtegn. Vi trodde vi kunne ha fått det på fote igjen, at gnisten, begjæret, samarbeidet, kunne komme tilbake, om vi ga det tid. Det ble bare verre. Jeg måtte avslutte ekteskapet, mot min manns vilje, for å berge psyken min. Men også for å kunne gi ungene en normal oppvekst. Forholdet til kompisen som var min fwb har også blitt avsluttet, men han har blitt venn med exen og eldste sønnen 😂 Jeg tror at noen forhold kunne vart lengre om man var rause mot hverandre, og lot andre gi det man ikke orker selv - for øyeblikket. Andre ganger er det dødfødt - som i mitt tilfelle. Det var riktig å avslutte, men vi prøvde i alle fall. Vi ville være foreldre sammen under samme tak, men det viste seg å være enklere å få til en god foreldrerelasjon fra hvert sitt hus. Anonymkode: f6ada...f49 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #14 Skrevet 1. april 2023 Jeg skjønner det ikke, men det er fordi jeg ikke skjønner hvorfor folk vil ha et forhold. Anonymkode: 3c768...884
Arild37 Skrevet 1. april 2023 #15 Skrevet 1. april 2023 (endret) Like kvalmt hver gang å se folk forsvare utroskap. Ingenting forsvarer utroskap, man avslutter det man har først, uansett, hvor vanskelig er det å forstå? Endret 1. april 2023 av Arild37 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #16 Skrevet 1. april 2023 La meg gjette. Barn i bildet? Ikke samvittighet til å gjøre dem til skilsmissebarn? Jeg står midt oppi det selv, men har besluttet å gå. Jeg kan ikke fortsette å ofre meg selv lenger, jeg blir ødelagt av det. Anonymkode: 8bcac...e64 1 1 3
Arild37 Skrevet 1. april 2023 #17 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor har du ikke gått enda? Man er sin egen lykkes smed. Det blir for dumt å skylde på det, det er ingen som tvinger deg til å bli der du er. Anonymkode: d4197...36a Da kommer det fort enda en unnskyldning, der er ikke alltid så lett å gå, de utro har alltid en unnskyldning på lager 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #18 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Aldri vært utro selv, har derimot vært en kontrolerende toxic kjæreste i mine yngre dager - til slutt endte han opp med å dumpe meg for ei annen ei (utroskap). Jeg var i mange år sur, og følte han var en drittsekk. Frem til jeg ble voksen, og såg litt på det jeg gjorde fra et annet synspunkt - jeg forstår han. Nå var jo vi VELDIG ung da, men jeg forstår absolutt hvorfor noen velger å være utro, uansett alder. Anonymkode: c913b...665 Veldig god selvinnsikt og reflekterende innlegg. Jeg har alltid vært imot utroskap, helt til jeg ble vitne til et forhold som slik du beskriver her. Personen som var utro var sammen med en som herjet noe til grader med de rundt seg. Jeg trodde ikke på hvor jævlig det mennesket var, før jeg opplevde det selv. Psykisk nedbrytning, utskjelling, mental mishandling, verbale angrep osv osv. Det mennesket var så slemt at jeg ikke forstod galskapen ordentlig før jeg hadde får henne på avstand engang. Det er etter min mening verre å behandle andre sånn, enn å være utro. Man skjønner ofte ikke hva man blir utsatt for, før man har fått bearbeidet det i ettertid. Så utroskap er ikke svart/hvitt. Jeg syns mer synd på han som var utro, enn hun som ble bedratt. Anonymkode: e375a...eb6 1
ESFP Skrevet 1. april 2023 #19 Skrevet 1. april 2023 Raven73 skrev (1 time siden): Det var jo ikke det hun sa heller da. Hun sa hun forsto de som gjorde det, og alt hun ville ha var litt medfølelse og sympati. Du får sympati fra meg T.S 💜 Du har virkelig virkelig prøvd, det skal du ha, ærlig talt, jeg hadde aldri greid det, men det har du gjort. Men nå er det din tur, gjør ting for deg selv, ikke for han. Om du må gå fra han, så gjør du det. Hvis ikke, så vær mere egoistisk, gjør ting kun for deg. You do you 💜 Stor klæm til deg T.S 🌸 Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor noen er utro. Det handler oftest om behov som ikke blir møtt i forholdet, ønske om bekreftelse fra andre og ofte konfliktskyhet. Selv om det ikke er vanskelig å forstå at noen er utro, så er det alltid feigt og moralsk feil. Ingen sympati herfra for utroskap, selv om det er fullt forståelig at det skjer. Får man ikke det man trenger i et forhold, så må man likevel jobbe for å respektere partneren for den personen hen er og avbryte forholdet FØR man havner i den situasjonen at man er utro. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #20 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta ansvar for egen lykke TS! Ingen mann er verdt å føle seg sånn for. Du fortjener bedre. Anonymkode: aa04e...e6a Alle som er utro tar ansvar for egen lykke. Anonymkode: b73da...802 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå