Iselinn83 Skrevet 1. april 2023 #1 Del Skrevet 1. april 2023 Jeg skal kjøpe ny seng og ettersom det er noe en skal ha det behagelig i veldig mange netter fremover så har jeg prød å gjøre endel research. Jeg vet hva slags type seng jeg vil ha, men det er mange aktører å velge mellom på nett. Har ikke all verdens av penger heller, så er ute etter en god deal. Da jeg har surfa litt rundt føler jeg at nettsengebutikken Nordic Dream blir prakka på meg fra alle kanter, med nesten utrolige før og etter tilbud og ekstremt gode kundetilbakemeldinger. Så gode at jeg blir skeptisk til hele pakka. De sier de har sykt bra senger, til en mye, mye bedre pris enn mange andre plasser, de har omtrentlig bare fornøyde kunder og sengene på bildene ser veldig flotte ut. Muligens er jeg bare litt for skeptisk, men det virker liksom litt for godt til å være sant... Omtrent alle sengene deres er satt ned i pris fra typisk 70 000 til 25 000... Mulig jeg overdriver *litt*, men... Så trenger litt råd! Noen som er veldig fornøyd med sengen de har kjøpt ? Vi tenker i utgangspunktet på en kontinentalseng, ikke superdyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Del Skrevet 1. april 2023 Spørs hva du vil ha da. Vi liker fast seng, og har kontinentalseng fra Høie, kjøpt på jysk. Kostet ca 25.000. Ligner mye på tempur seng, da det er fast madrass som former seg etter kroppen. Syns den er verdt pengene og mer til! Anonymkode: 4d813...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Del Skrevet 1. april 2023 Ikke kjøp seng på nett. Dere må prøve den, med ulike overmadrasser. I butikk kan dere sjekke om den er for hard (dere blir liggende på toppen) eller for myk (dere synker), og kan justere fasthetsgrad. Dra flere ganger og prøv den samme senga før dere kjøper. Vi har seng fra Jensen. Carat, kjøpt på tilbud til rundt 30 000 kr. Vi fikk bytte madrasser uten ekstra kostnad etter 2 mnd bruk når de viste seg å være litt feil for oss. Tror vi prøvde seng 4-5 ganger før vi fant den riktige. Anonymkode: 76bbf...c14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Del Skrevet 1. april 2023 Ikke kjøp noe så viktig som seng fra en ukjent nettbutikk. Jeg har hatt to Jensen senger etter hverandre (kjøpt hos Skeidar og Bohus), og har sovet godt i de selv om de var billigste modellen. Kjente merker fra kjente butikker er tryggest når du skal kjøpe større møbler. Anonymkode: b14dd...1a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Del Skrevet 1. april 2023 Seng må man alltid, alltid teste i butikk liggende. Og så kan du følge med på tilbud på favorittene. Anonymkode: 0bf65...0fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Del Skrevet 1. april 2023 Du burde ikke kjøpe seng fra nettbutikk uten å prøveligge. Gå i en sengebutikk der du kan prøveligge, jeg gjorde nylig et godt kjøp på Skeidar. 16.000 (halv pris) for dobbeltseng. Anonymkode: 67dc6...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Del Skrevet 1. april 2023 Jeg har 160 cm bred kontinentalseng fra IKEA som jeg er veldig fornøyd med, på sjuende året 😁 Tempur-lignende, tykk overmadrass. Sover godt og får aldri smerter noen steder av den. Har aldri skjønt greia med å kjøpe seng for 30 000 kroner og oppover... Anonymkode: 346ff...58f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Del Skrevet 1. april 2023 Det er klart at de selv sier at sengenes dere er verdens beste. Men en seng til 25k er i de fleste tilfeller ikke noe nødvendighet. Har selv seng fra ikea. Den andre jeg har. Den første var en sultan fra ikea, den hadde jeg i over 15 år. Beste madrassen jeg har hatt. Har en annen fra ikea nå, kosta 7k for madrassen. Som andre her sier: Du må prøveligge madrassen! Anonymkode: c67c9...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Del Skrevet 1. april 2023 Veldig fornøyd med Wonderland fra Møbelringen. Anonymkode: 811d3...217 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Del Skrevet 1. april 2023 Hadde billigste sort IKEA-seng i 13 år. Har nest- rimeligste sort nå, med tykk overmadrass og madrassbeskytter. Er supergod seng. Har aldri prøvd rådyre senger, så jeg vet ikke hva jeg går glipp av. Anonymkode: 6d9da...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #11 Del Skrevet 1. april 2023 Beste sengene jeg har sovet i er ikea sine med litt faste madrasser. Når vi kjøpte vår første dyre seng så gikk vi for myke madrasser osv men jeg har aldri vært så misfornøyd. Når vi ligger nærme så sklir vi mot hverandre, og i midten så går det mer opp også går det nesten nedover mot hver vår side. Veldig ugunstig med barn… neste gang blir det en seng fra ikea, og heller legge penger i en god overmadrass. Anonymkode: 4f7e2...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselinn83 Skrevet 1. april 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 1. april 2023 Takk for allerede mange gode tips! Vi dropper netthandel iallfall 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #13 Del Skrevet 2. april 2023 Vi var også veldig usikre på sengekjøp, da jeg må ha en veldig myk seng, men samtidig så vi ikke synker sammen i midten. Det skjer ofte når man har en større rammemadrass, som vi da hadde fra før. Vi prøvde da mange senger/madrasser i butikk, men endte opp med en Jensen kontinentalseng. Vi har nå hatt den i over ett år, og er veldig fornøyd! Håper da den holder seg slik i mange år. Jeg valgte myk madrass på min side, og samboer valgte medium. Han "foretrakk" myk madrass, men hadde mye ryggvondt. Etter ny madrass synes jeg klagene har blitt merkbart mindre i alle fall. Og han sier han sover veldig godt. Den ble også litt mykere etter en måned tid (jeg var litt bekymret først siden jeg synes den var litt hard). Vi betalte vel ca 15k for denne, med 25% rabatt. Det fantes senger med høyere rabatt, og mulig denne senga var bedre rabattert senere. Men akkurat da begynte vi å bli veldig lei etter å lete. Med garantien til Jensen, så kunne vi ha byttet hardhet på madrass om ville. Tror også vi kunne endret på andre valg også om vi ikke var fornøyde. Vi synes også noen av sengene til Wonderland var bra, og det stod mellom en slik og den til Jensen, som vi endte med. Vi valgte da Jensen pga litt mer kjent kvalitet. Prisen var så og si den samme, selv om den til Wonderland i utgangspunktet hadde litt større rabatt/var en litt dyrere modell. Å bestille på nett ville jeg aldri turt uten å prøveligge! Anonymkode: aa84a...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå