Gå til innhold

Beroligende som gjør meg mer urolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har startet opp på tabletter som heter Quetapin Sandoz. Sliter med lite søvn og angst. Har etter en stund nå merket at hele kroppen har blitt mer urolig etter at jeg startet på dette. Ekkel følelse i magen (en slags ball som svirrer rundt og rundt) konstant og meget urolig kroppsspråk. Hender måten jeg snakker på også fremstår litt "hakkete"?

Kan man bli mer urolig av beroligende? Er redd jeg har hjerteflimmer? Hvordan oppleves det eventuelt?

Skal til legen førstkommende uke, så skal ta det opp der også, men tenkte høre her inne om noen har erfaring rundt dette.

Anonymkode: 54e1d...429

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke et beroligende medikament, men en antipsykotisk medisin som har en bivirkning som gjør at man blir trøtt.

Pluss mange andre bivirkninger.

Tror du må inn å lese litt på nettet, og ta en prat med legen din.

Anonymkode: eec86...e1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det stemmer. Smertestillende kan gi mer smerter, angstdempende kan gi uro, SSRI kan gi forbigående selvmordstanker. Ingen medisin er noen kur helt fri for bivirkninger. Anbefaler å lese om adaptogener, ashwagandha feks. 

Anonymkode: 168ff...53e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har startet opp på tabletter som heter Quetapin Sandoz. Sliter med lite søvn og angst. Har etter en stund nå merket at hele kroppen har blitt mer urolig etter at jeg startet på dette. Ekkel følelse i magen (en slags ball som svirrer rundt og rundt) konstant og meget urolig kroppsspråk. Hender måten jeg snakker på også fremstår litt "hakkete"?

Kan man bli mer urolig av beroligende? Er redd jeg har hjerteflimmer? Hvordan oppleves det eventuelt?

Skal til legen førstkommende uke, så skal ta det opp der også, men tenkte høre her inne om noen har erfaring rundt dette.

Har du prøvd ALT annet før du begynte på tablettene?

• Meditasjon
  • Terapi
  • Yoga
  • Pusteteknikker
  • Rolige turer i grøn natur
  • Moderat gymnastikk daglig
  • Ikke innta kaffi, alkohol, sukker
  • osv

Anonymkode: ec087...083

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du er redd for hjerteflimmer må du sjekke pulsen din. Hvis du har lav/normal og regelmessig puls, har du ikke hjerteflimmer. Du får dessuten andre symptomer av det. Det er heller ikke vanlig å få hjerteflimmer i ung alder.

Spør legen din, og hvis det forverrer seg veldig så bør du ringe og snakke med legekontoret snarest. Selv om det ikke er noe farlig, er det unødvendig å gå på medisin som gir såpass mye plager. Kanskje det finnes en annen type du tåler bedre.

Anonymkode: 7f5dc...b3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd ALT annet før du begynte på tablettene?

• Meditasjon
  • Terapi
  • Yoga
  • Pusteteknikker
  • Rolige turer i grøn natur
  • Moderat gymnastikk daglig
  • Ikke innta kaffi, alkohol, sukker
  • osv

Anonymkode: ec087...083

Hvis legen har satt Ts på medisin er det såpass alvorlig at det har passert det nivået der man har tid og helse til å endre livsstil og teste ut diverse alternative metoder. Leger foreslår alltid andre løsninger før de skriver ut medisin.
Sånne her råd er mest bare irriterende, spesielt når man sliter med kraftige plager.

Anonymkode: 7f5dc...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...