Gå til innhold

Plante på bad uten vindu?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å ha en plante på badet, der er det ikke vindu. Og det kommer heller ikke indirekte lys inn der.

Men er det noen planter som kan trives uten lys? 

Anonymkode: 965fb...3c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smaragdpalme tåler skygge (og høy temperatur) veldig godt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett inn et vekstlys. Min erfaring er at alle planter vil ha lys, ingen overlever uten. Selv om noen tåler å stå i indirekte eller skygge, så er ikke det ensbetydende med ikke noe dagslys i det hele tatt. Det betyr som regel at de ikke vil ha direkte sollys i flere timer. Men med plantelys vil de klare seg uten naturlig dagslys. 

Anonymkode: fd04d...cc2

Skrevet

Smaragdpalme. Jeg pleier å ha den på badet 90% av tiden og setter den i stua litt tilfeldig for at den skal få litt lys. Aner ikke om den trenger det, men jeg innbiller meg at den setter pris på det. Ikke i direkte lys, men indirekte lys😊

• Liker 1
Skrevet

Smaragdpalme og svigermors tunge.  De blir store og gjør seg godt på badet.  Disse dør oftere av for mye vann enn av for lite lys.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en elefantfot og en smaragdpalme på badet i årevis. Ikke vinduer på badet og jeg setter aldri planten et annet sted hvor den kan få lys. 

Anonymkode: 3b861...e3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Plantelys. Ingen planter trives med lite lys, men noen planter kan overleve med lite lys.

Anonymkode: 9e13e...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Sett inn et vekstlys. Du kan også ha to-tre planter som du bytter på å ha på badet.

Anonymkode: 1aba8...4c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke grønne fingre i det hele tatt så det eneste som funker på badet her, er grønnrenner. Jeg har flere av disse (fordi de er blant de få jeg får til) og jeg bytter ut slik at en plante står på badet en ukes tid og et par uker i stua. 

Her er sola borte 4 måneder om vinteren, så det er lite som overlever i stua også. Har aldri fått til svigermors tunge eller smaragdpalme. Dvs, de lever noen måneder, og så får de myke blad og dauer. 

Har også en kunstig plante på badet som ser ganske livaktig ut. 

Anonymkode: 2fceb...91b

Gjest Sirisurr
Skrevet

Er kunstige planter uaktuelt? For du får kjøpt masse fine kunstige planter 😊 Tenkte det burde nevnes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...