Gå til innhold

Hvordan Treffer Man Unge Voksne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg delte første halvdel av tyveårene med en fantastisk kvinne. Dessverre fant vi ut at jeg har et like sterkt ønske om å få barn som hun har imot, så nå har jeg vært enslig i to år. Da hun mer eller mindre falt i fanget mitt, skal det innrømmes at jeg har null, niks og ingen erfaring med dating. Dette prøver jeg nå å forbedre.

I følge Statistisk Sentralbyrå er bygda jeg vokste opp i et fantastisk sted for barnefamilier og pensjonister, men øde og forlatt av min generasjon. Oslo derimot flyter med melk, honning og unge voksne. For et år siden kjøpte jeg litt på impuls en leilighet i hjertet av Tigerstaden, med advarsler fra min far om at det ikke finnes et mer ensomt sted enn en storby.

Det kom dessverre ikke en delegasjon av unge voksne med blomster på døren da jeg flyttet inn. Jeg studerer ikke og har hjemmekontor hos min gamle arbeidsplass, så jeg innså at intet får jeg gratis. Med blod, svette og tårer har jeg omsider funnet en håndfull bekjente gjennom frivillighetsarbeid og arrangementer, hvorav et par jeg vil til og med være så frekk og kalle venner.

Jeg er en veloppdragen nordmann; jeg går på langrenn et par ganger i uken, bildet av kongefamilien henger stolt på do og for Guds skyld ville jeg aldri finne på å forstyrre et medmennesker utenfor krisesituasjoner eller sosiale begivenheter. Sjekking på gata virker derfor lite aktuelt. En partyløve er jeg heller ikke, så Norges største sosiale begivenhet--fyllefest i helgen--deltar jeg ikke på. De aktivitetene jeg så langt har vært interessert i har hatt en lav gjennomstrømning av mennesker. Det dukker opp et nytt fjes i ny og ned, men i dette tempoet er jeg bekymret for at jeg ikke treffer den store kjærligheten i de neste tiår.

Nettdating prøvde jeg, men jeg liker ikke kjøttmarkedet og kjøttmarkedet liker ikke meg. Jeg er ute etter personlighet, ikke bilder av bikini, topptur og vinglass i hånden. Sosiale medier skyr jeg som pesten, så bilder--spesielt i badebukse, på topptur og med vinglass i hånden--eksisterer ikke av meg. De dårlige resultatene som naturligvis fulgte ga meg en sterk preferanse for den analoge verden der jeg kan fokusere på sjel over kropp.

Jeg lurer da på hvordan jeg kan møte så mange hyggelige og oppegående jevnaldrende som mulig. Jeg har et ønske om å få barn i tidlig alder for å gi dem så friske og aktive foreldre som mulig, så jeg føler litt hastverk da dager plutselig blir til måneder og år. Er det noen gode råd her på KG for enslige i min situasjon, eller må jeg bare ta det med ro til den dag det forhåpentligvis kommer en hyggelig overraskelse inn i mitt liv?

Anonymkode: c4002...d18

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du er i andre halvdel av tjueårene, men du skriver som et gammelt menneske. Kanskje du må lete mellom hyllene i biblioteket?  

Anonymkode: cff24...89f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bygge deg større sosiale sirkler.

Når du hverken jobber eller er student i byen får du som du selv sier absolutt ingenting gratis.

Vurdert å bytte jobb?

Om det er for brutalt å si opp jobben på hjemplassen, hva med å søke f.eks et års permisjon der?

Vær åpen om at du er aktivt på leting og ønsker å etablere deg. Sånn i vennegjeng om omgangskrets. Altså, ikke gjør det til en veldig stor greie, men nevn det når det passer. Få jungeltromma til å jobbe litt for deg. Kanskje kjenner noen noen som kunne være interessert i å treffe deg.

Dra på ting og arrangementer du er interessert i alene, og vær åpen for å snakke med folk. Sjansen er ikke stor for å treffe noen, men om du gjør det er sjansen stor for at dere i det minste deler en felles interesse. Og det må ikke være fyllefest. Helst ikke faktisk.

Velg aktiviteter som gjøres i fellesskap.

Meld deg på kurs!

Kurs er nye mennesker hver gang. Matlaging, foto, orientering, osv osv.

Meld deg som frivillig på festivaler og andre arrangement. Ofte veldig sosialt, god miks av mennesker og en blir kjent mens en jobber sammen.

Strandrydding og andre miljøprosjekt.

Det er eneste måten, du må sørge for å komme deg ut og delta på mest mulig.

Anonymkode: 377a2...e28

AnonymBruker
Skrevet

Så sprekt av deg å prøve lykken i hovedstaden! Dersom du har det travelt kan det høres ut som om du må bite i det sure eplet. Last ned datingapper igjen! Gi det et forsøk. Det er nok mange kvinner der i samme situasjon som deg. Det fins også andre nettsider for folk som ønsker mer "seriøs" dating. Møteplassen, Hinge, Bumble etc. Byen er også et flott sted å møte folk! 

Lykke til ❤️

Anonymkode: f664d...b85

AnonymBruker
Skrevet
On 4/1/2023 at 11:25 AM, AnonymBruker said:

Mulig du er i andre halvdel av tjueårene, men du skriver som et gammelt menneske. Kanskje du må lete mellom hyllene i biblioteket?  

Anonymkode: cff24...89f

Dette ville egentlig vært en drøm! Hvis jeg skulle beskrive drømmedamen med ett ord, så er "bokorm" meget dekkende. Jeg har oppsøkt biblioteker med dette i tankene, men jeg har funnet det noe vanskelig å komme i samtale da alle naturligvis virker veldig opptatt. Jeg tar gjerne imot råd om hvordan jeg best kan møte noen mellom hyllene! 😁

On 4/1/2023 at 2:42 PM, AnonymBruker said:

Du må bygge deg større sosiale sirkler.

Når du hverken jobber eller er student i byen får du som du selv sier absolutt ingenting gratis.

Vurdert å bytte jobb?

Om det er for brutalt å si opp jobben på hjemplassen, hva med å søke f.eks et års permisjon der?

Vær åpen om at du er aktivt på leting og ønsker å etablere deg. Sånn i vennegjeng om omgangskrets. Altså, ikke gjør det til en veldig stor greie, men nevn det når det passer. Få jungeltromma til å jobbe litt for deg. Kanskje kjenner noen noen som kunne være interessert i å treffe deg.

Dra på ting og arrangementer du er interessert i alene, og vær åpen for å snakke med folk. Sjansen er ikke stor for å treffe noen, men om du gjør det er sjansen stor for at dere i det minste deler en felles interesse. Og det må ikke være fyllefest. Helst ikke faktisk.

Velg aktiviteter som gjøres i fellesskap.

Meld deg på kurs!

Kurs er nye mennesker hver gang. Matlaging, foto, orientering, osv osv.

Meld deg som frivillig på festivaler og andre arrangement. Ofte veldig sosialt, god miks av mennesker og en blir kjent mens en jobber sammen.

Strandrydding og andre miljøprosjekt.

Det er eneste måten, du må sørge for å komme deg ut og delta på mest mulig.

Anonymkode: 377a2...e28

Dette er meget detaljert og hjelpsomt! Takk så mye!

Min nåværende arbeidsplass er hovedsakelig dominert av den eldre garde. Jeg er ikke riktig på det stadiet i livet der golf, barn og ryggprolaps er emner jeg kan komme med gode innspill til, så jeg har ikke opplevd mange sosiale muligheter på den fronten. Når det er sagt har jeg faktisk opplevd noen tilfeller av å ha blitt vist bilder av jevnaldrende døtre til kollegaer, så jeg burde kanskje tatt noen hint der. Det virker som du bekrefter min mistanke om at jobben er en god sosial plattform, så jeg tok noen steg og er nå innkalt til et intervju hos en bedrift som ifølge deres bilder har en yngre demograf.

Jeg merket at det var overraskende kleint, men jeg snakket litt løst med noen venninner om å utvide omgangskretsen min. Resultatet er at jeg er blitt invitert ut på byen til helgen. De er jo meget ekstroverte, så jeg håper det blir en fin opplevelse selv om fest er langt fra min hjemmebane. Jeg er ikke riktig på jungeltrommen ennå, men jeg har i alle fall begynt å klappe i takt med musikken.

Som nevnt har jeg deltatt på diverse arrangementer som frivillig, men opplevde å møte de samme gang etter gang. Det er selvfølgelig mulig at jeg valgte feil interesser å investere tiden min i, så jeg skal ikke helt fraskrive meg dette. Kurs derimot høres veldig fornuftig ut! Jeg skal se etter noen relevante foto og språkkurs, da dette er fritidsaktiviteter jeg allerede driver med. 👍

On 4/2/2023 at 10:07 PM, AnonymBruker said:

Så sprekt av deg å prøve lykken i hovedstaden! Dersom du har det travelt kan det høres ut som om du må bite i det sure eplet. Last ned datingapper igjen! Gi det et forsøk. Det er nok mange kvinner der i samme situasjon som deg. Det fins også andre nettsider for folk som ønsker mer "seriøs" dating. Møteplassen, Hinge, Bumble etc. Byen er også et flott sted å møte folk! 

Lykke til ❤️

Takk for snille ord! Jeg har en venninne som lurer på å prøve lykken på nettet, så jeg foreslo at vi kan dra på noen fine turer for å få tatt de mandatoriske bildene. Er vi to, kan det jo faktisk bli litt morsomt å løpe rundt med vinglass foran kameraet. Har du noen gode tips om hvordan jeg effektivt kan gå frem for å møte folk på byen? Gjerne av den introverte typen!

-TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette ville egentlig vært en drøm! Hvis jeg skulle beskrive drømmedamen med ett ord, så er "bokorm" meget dekkende. Jeg har oppsøkt biblioteker med dette i tankene, men jeg har funnet det noe vanskelig å komme i samtale da alle naturligvis virker veldig opptatt. Jeg tar gjerne imot råd om hvordan jeg best kan møte noen mellom hyllene! 😁

Dette er meget detaljert og hjelpsomt! Takk så mye!

Min nåværende arbeidsplass er hovedsakelig dominert av den eldre garde. Jeg er ikke riktig på det stadiet i livet der golf, barn og ryggprolaps er emner jeg kan komme med gode innspill til, så jeg har ikke opplevd mange sosiale muligheter på den fronten. Når det er sagt har jeg faktisk opplevd noen tilfeller av å ha blitt vist bilder av jevnaldrende døtre til kollegaer, så jeg burde kanskje tatt noen hint der. Det virker som du bekrefter min mistanke om at jobben er en god sosial plattform, så jeg tok noen steg og er nå innkalt til et intervju hos en bedrift som ifølge deres bilder har en yngre demograf.

Jeg merket at det var overraskende kleint, men jeg snakket litt løst med noen venninner om å utvide omgangskretsen min. Resultatet er at jeg er blitt invitert ut på byen til helgen. De er jo meget ekstroverte, så jeg håper det blir en fin opplevelse selv om fest er langt fra min hjemmebane. Jeg er ikke riktig på jungeltrommen ennå, men jeg har i alle fall begynt å klappe i takt med musikken.

Som nevnt har jeg deltatt på diverse arrangementer som frivillig, men opplevde å møte de samme gang etter gang. Det er selvfølgelig mulig at jeg valgte feil interesser å investere tiden min i, så jeg skal ikke helt fraskrive meg dette. Kurs derimot høres veldig fornuftig ut! Jeg skal se etter noen relevante foto og språkkurs, da dette er fritidsaktiviteter jeg allerede driver med. 👍

Takk for snille ord! Jeg har en venninne som lurer på å prøve lykken på nettet, så jeg foreslo at vi kan dra på noen fine turer for å få tatt de mandatoriske bildene. Er vi to, kan det jo faktisk bli litt morsomt å løpe rundt med vinglass foran kameraet. Har du noen gode tips om hvordan jeg effektivt kan gå frem for å møte folk på byen? Gjerne av den introverte typen!

-TS

Har noen tips som er greie å ta med på byen!

1. Dersom du oppsøker noen du ikke kjenner fra før av, vær sikker på at de er åpen for det. En "invitasjon" kan være øyekontakt i flere sekunder, mer enn én gang. 

2. Om du utelukkende vil oppsøke introverte kvinner må du også være forberedt på at du må dra samtalelasset. Still spørsmål, vær interessert, og del av deg selv. Det kan også være lurt å huske at introverte raskt kan bli extroverte etter noen glass. Så ikke forhåndsdøm! :)

3. Ikke tilby å spandere drinker før du vet at dere har en god tone som går begge veier. Du vil ikke at kvinnen skal føle at hun "skylder" deg oppmerksomhet. 

4. Vær stelt og ha en god kroppslukt. 

Masse lykke til! ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...