Drizzt Skrevet 1. april 2023 #1 Skrevet 1. april 2023 https://www.nrk.no/trondelag/regjeringen-fjerner-distribusjonstilskuddet-til-mindre-meierier-1.16359682 Regjeringen støtter aktivt monopolisten Tine. Dette taper forbrukerne på i form av mindre utvalg, høyere priser og dårligere kvalitet. Det er derfor jeg aldri kjøper Tine-produkter og aldri kommer til å stemme Ap, SV eller Sp. Gleder meg til regjeringsskifte om 2 år så disse farlige tiltakene reverseres.
Daraya Skrevet 1. april 2023 #2 Skrevet 1. april 2023 Jeg handler produkter fra Q eller tom lokale produsenter hvis mulig, så dette var trist å lese. Som om Tine ikke er stor nok fra før, og monopoler er aldri fordelaktig for kundene. 3
Gjest Adobyen Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 Jeg kjøper Tine, for de henter melken på små og store gårder over hele landet.
Apis Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 (endret) Adobyen skrev (18 timer siden): Jeg kjøper Tine, for de henter melken på små og store gårder over hele landet. Jeg også, Tine produkter før noe annet. Nettopp fordi det er de små og mellomstore gårdene i hele Norge Endret 2. april 2023 av Apis
Topsi Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Med SP i regjering vil mat bare bli dyrere og utvalget dårligere,.det er en katastrofe for utvalg og økonomi, og masse annet. Kan nesten ikke vente til de refundert sperregrensa og ut av regjering
A-hunter Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Adobyen skrev (18 timer siden): Jeg kjøper Tine, for de henter melken på små og store gårder over hele landet. Og det gjør de helt frivillig, tror du? De gjør det kun fordi det følger med rollen som markedsregulator. Og fordi de er bondeeide. Med 75-80% av markedet bør vi som forbrukere først og fremst gjøre vårt for at det skal være fungerende konkurranse i melkemarkedet, alt annet er å grave vår egen grav. 1
Gjest Adobyen Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 Hvordan går det med Tine/Q/andre hvis eller når vi blir med i EU eller når de får større makt over oss og norsk landbruk? Da tenker jeg på selvforsyning, distriktene og alt sånt. Men jeg har sikkert ikke forutsetninger til å spå noe om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå