Gå til innhold

Hyttefolk, ser dere ned på familier som ikke har hytte ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker noen ganger som at hyttefolk tar det for gitt at alle har hytter i Norge, men det er nok mange som ikke har hytter og av forskjellige grunner. Fleste som har hytter har vel hatt det i familien en stund. Andre har ikke hatt sånne goder da de vokste opp. Men ser hyttefolk ned på familier som ikke har hytte?

Anonymkode: 185cc...204

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, så klart. Vi ser ned på alle andre. For vi er jo mye bedre mennesker enn alle tapere som ikke har hytte. Vi ser også ned på alle som ikke har Tesla. Eller bor i Oslo. Eller har leilighet på Rivieraen. 

Ærlig talt, hva slags spørsmål er dette? Synes det kryr av sånne «ser dere ned på».. spørsmål om dagen. Får meg til å lure på om de som stiller slike spørsmål går rundt og ser ned på andre hele tiden.

De fleste mennesker lever livet sitt etter beste evne og ser ikke verken spesielt opp til eller ned på andre.

Anonymkode: e496e...37e

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Nei, jeg ser ikke ned på folk som ikke har hytte. 

Jeg tror den antakelsen sitter mest i de som ikke har hytte.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Har ikke møtt en eneste med hytte som ser ned på andre som ikke har hytte.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men ser kanskje litt ned på dem som sitter inne hele påsken i finværet.

Anonymkode: 9b155...308

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ser helt klart ned på 😜

Anonymkode: 75011...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Bare når jeg er på fjellhytta, den ligger mye høyere enn sjøhytta, så da blir det mer naturlig å se ned på folk. 

Anonymkode: 4391c...81d

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Av og til misunner eg de som ikkje har hytte. Stress å pakke og pakke opp, lyst å vere hjemme men  «må» jo dra når man har den. Resten av fam elsker å dra dit så følger på i jul og påske men resten av helgene gidd eg ikkje.

Anonymkode: ab28b...e74

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Men ser kanskje litt ned på dem som sitter inne hele påsken i finværet.

Er det noe jeg gir fullstendig blaffen i, så er det hva andre mennesker gjør i påsken. 

Anonymkode: be3d2...643

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mange dumme spørsmål 🙈

Anonymkode: c1b2e...bd4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noe jeg gir fullstendig blaffen i, så er det hva andre mennesker gjør i påsken. 

Eg og, liker ikj snø og ski men liker turer på føtene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg gir jo blaffen jeg også. Men siden TS først spør.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Virker noen ganger som at hyttefolk tar det for gitt at alle har hytter i Norge, men det er nok mange som ikke har hytter og av forskjellige grunner. Fleste som har hytter har vel hatt det i familien en stund. Andre har ikke hatt sånne goder da de vokste opp. Men ser hyttefolk ned på familier som ikke har hytte?

Trøst deg med at folk generelt er veldig lite opptatte av andres liv. De fleste syns det er helt uinteressant hva andre gjør eller har. Det er jo derimot et sykdomstegn å tro at folk er veldig opptatt av deg og ditt. Er du alltid veldig selvsentrert? 

Anonymkode: 7aa63...a90

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Eg og, liker ikj snø og ski men liker turer på føtene.

Du liker nok heller ikke norsk rettskrivning? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg ser ikke ned på folk som ikke har hytte, men de som insisterer på å kalle en moderne fritidsbolig i et byggefelt for hytte derimot...

Anonymkode: 22624...25c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men ser ned på folk ikke har campingvogn eller syns camping er harry.

Anonymkode: 996bb...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte 1000 moh, så ser ned på de andre, ja. 

Anonymkode: 23903...e87

AnonymBruker
Skrevet

Så klart gjør ikke normale hytteeiere det! Der vi har hytte så har jo de fleste den takket være at feks besteforeldre kjøpte den hytta, så går den i arv. Altså er de fleste hyttene «helt vanlige folk» med lån til primærboligene og fikser vedlikehold på hytta selv. 

Dette er ved sjøen, og ujålete sted. Muligens det er annerledes andre steder, som Kragerø og Risør (men absolutt ikke alle, kjenner flotte folk som har hytte der og).

De som er ned på andre ville vel også gjort det, uavhengig av om de har hytte eller ikke? Er jo en generell dårlig holdning, ikke en holdning som følger med kjøpet av hytte.

Anonymkode: a48b8...ab8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men ser hyttefolk ned på familier som ikke har hytte?

Kan jeg vanskelig forestille meg. Er vel også langt i fra alle som ønsker hytte.

Eneste grunnen til at jeg har hytte, er at bestefaren min bygde den da han var ung.

Null strøm, null vann/kloakk, ikke adkomst med vei. Ville vært særdeles sært om jeg skulle hoverer fordi jeg har hytte 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg gjøre det?

Anonymkode: aca57...27d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...