Gå til innhold

Noen år i livet der alt går galt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Etter bruddet med min første kjæreste som ble ganske kaotisk og langvarig, opplevde jeg en treårs-periode hvor tilnærmet alt gikk galt i livet. Både med tanke på dårlige opplevelser, dårlige relasjoner, utdanning og alt. Dette er nå etpar år siden, og ting er i balanse igjen, men jeg sliter med å akseptere. Ingenting har noen påvirkning eller konsekvens direkte på livet mitt i dag, men likevel plager det meg. Opplever det sånn at hele livet har gått på skinner forutenom den treårs perioden der alt gikk galt, uansett. 

har noen andre hatt det slik? Er det normalt?

Anonymkode: b4de2...b12

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde en lang periode hvor alt fikk helt til helvete etter tap av nær person. Utrolig kjipt.

Anonymkode: e5b38...aef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det slik. Så kom noen helt fantastiske år, og nå ser det ut til å brygge opp til uår igjen. «Ingrediensene» i livet mitt er nokså uendret gjennom alle disse årene, men det er stor forskjell på hvor mye flaks/uflaks jeg har.

Anonymkode: 12916...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Alt har gått galt kontinuerlig hos meg i 20 år. 

Anonymkode: 5a5de...d16

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Lettere sagt enn gjort, men ingenting å dvele over. Bruker du mye tid på dette, snakk med en psykolog eller noe. Fortiden er fortid. Ingenting du får endret eller gjort noe med. Bruker man masse tid på fortiden ødelegger det her og nå samt fremtiden. 

Anonymkode: 06d9a...8f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei! Etter bruddet med min første kjæreste som ble ganske kaotisk og langvarig, opplevde jeg en treårs-periode hvor tilnærmet alt gikk galt i livet. Både med tanke på dårlige opplevelser, dårlige relasjoner, utdanning og alt. Dette er nå etpar år siden, og ting er i balanse igjen, men jeg sliter med å akseptere. Ingenting har noen påvirkning eller konsekvens direkte på livet mitt i dag, men likevel plager det meg. Opplever det sånn at hele livet har gått på skinner forutenom den treårs perioden der alt gikk galt, uansett. 

Gi deg selv en "klem" hver gang disse tankene og følelsene kommer opp. Prøv å la være å analysere, bare la det "boble", og hold rundt deg selv. Som et barn. 

Anonymkode: 58a45...bbd

AnonymBruker
Skrevet

Alt med helsen min har gått galt i mange år nå. Jeg håper virkelig det snur, jeg savner livet.

Mye annet har gått galt også, men uten helse har man virkelig lite altså. Jeg er sengeliggende, og aldri ute.

Anonymkode: 294f4...b8a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har av og til tenkt på det i bibelen med "7 gode og 7 vonde år". Etter min erfaring er det mer 3 vonde...

Så ja TS, jeg skjønner hva du mener. Samtidig har du vært heldig som bare har hatt de tre vonde. 

Jeg tror bare at man må innse at det er gode og vonde dager, og at man takler de vonde med verdighet og på best mulig måte. Det er i de vanskelige tidene du ser hva som bor i deg, og du får en forståelse for at livet ikke bare er enkelt. Ikke for deg, og ikke for andre. 

Anonymkode: 095cb...da7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De tre siste årene her har vært uten de store oppturene. Så dårlige år finnes ja. 

Anonymkode: c458b...76b

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge livet ditt går på skinner nå er det helt tullete å henge seg opp i det som skjedde.

Folk har det mye verre enn deg, så kom deg videre.

Anonymkode: 95884...635

Skrevet

Øv deg på å sette pris på de gode dagene og de små ting så ikke gamle ting får ta så mye plass.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ganske så vanlig at mennesker opplever både fine og vanskelige perioder i livet, det er svært sjelden at man opplever at alt flyter på en positiv bølge gjennom hele livet. Hvis du føler at livet ellers alltid har gått på skinner bortsett fra disse tre årene, så har du vært veldig heldig. Egentlig er du også heldig som har opplevd den tøffe perioden, og nå ute av det igjen «allerede» etter tre år, for det er i tøffe perioder vi vokser og utvikler oss som sjeler. Alle trenger motgang, men noen er heldige å oppleve lite av det, andre lever med store utfordringer stort sett gjennom hele livet. Være glad for at du har fått oppleve det, også kan du være glad for at du også har fått oppleve mye medgang i livet❤️

Anonymkode: 4aa15...444

Skrevet

Jeg er i en sorgprosess. Ting gikk galt. 18 år av mitt liv. Jeg sørger. Når dette er sagt, måtte gå. Orket ikke bo med en 5 åring. Har en god hverdag i dag. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...