AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #1 Del Skrevet 1. april 2023 Jenta mi på 4 har hår til litt under skuldrene, altså ingen voldsom lengde. Men, det har begynt å floke sånn og hun er heller ikke spesielt begeistret for å børste det. Når vi skal børste så tar det VELDIG lang tid... Hva gjør dere for å holde håret mer flokefritt? Hvilke produkter bruker dere? Den barnesprayen er virkelig en spøk så den kasseres, men skulle gjerne hatt tips til en skikkelig god balsam og leave in-balsam feks. Hadde tenkt vi kan prøve å flette håret hennes på kvelden men hun er ikke så gira på det heller... Alle råd taes imot med stor takk 🥰 Anonymkode: d1aee...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #2 Del Skrevet 1. april 2023 Har også en jente på 4, og har gitt opp 😅 har klippet håret litt også, men det hjelper ikke. Floker seg helt opp i hodebunnen. Bruker en god balsam kjøpt på apotek, bruker MYE av den når vi vasker håret og lar den være i litt før jeg skyller av. Det hjelper litt. Så løser jeg opp de verste flokene med fingrene før jeg børster forsiktig (veldig hårsår). Prøver så å børste hver dag frem til neste hårvask. Problemet er at håret hennes er så utrolig tynt og det er mye hår, så det tover seg sammen med en gang. Og da går det ikke å gre uten å bruke fingrene først. Alt dette tar ganske mye tid, så tar det som regel sammen med skjermtid i løpet av dagen 😅 Anonymkode: f1153...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Del Skrevet 1. april 2023 Børste morgen og kveld. bruker balsam og Natusan spraybalsam. Stusse tuppene regelmessig hjelper også Anonymkode: 3a7c9...eca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Del Skrevet 1. april 2023 Tok det med mye balsam og gredde det ut mens hun badet i badekaret hver kveld i ukedagene. Som oftest gadd vi ikke fylle hele badekaret, men tok en 70 liters høy plastkasse og satte oppi badekaret. og brukte slangen til håret. Ble litt verre på skolen- ikke like villig til bading hver dag og litt stor for balja, så børstingen tok lang hver gang og ble litt flokete på skolen. Anonymkode: 2f8a7...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Del Skrevet 1. april 2023 Natusan no more tangles. Den grønne med løve. Børster morgen og kveld, vasker håret 2 dager i uka. Anonymkode: 2d1b0...1b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Del Skrevet 1. april 2023 Slutta å bruke sjampo. Floker seg nesten ikke lenger. Grer igjennom når det er skjermtid. Anonymkode: da495...be6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Del Skrevet 1. april 2023 Tangle teezer børste (eller noe lignende) og tangle teezer spray. Gre fra bunnen og jobb deg oppover. Gre håret før leggetid også (det er ubehagelig å sove med fletter). Fletter eller en annen «kontrollert» frisyre på dagtid. Lær jenta å gre selv, det tar tid, men det er en del av det å ha ansvar for langt hår. Håret må klippes om jenta blir lei av å stelle det. Anonymkode: eed70...74c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jenta mi på 4 har hår til litt under skuldrene, altså ingen voldsom lengde. Men, det har begynt å floke sånn og hun er heller ikke spesielt begeistret for å børste det. Når vi skal børste så tar det VELDIG lang tid... Hva gjør dere for å holde håret mer flokefritt? Hvilke produkter bruker dere? Den barnesprayen er virkelig en spøk så den kasseres, men skulle gjerne hatt tips til en skikkelig god balsam og leave in-balsam feks. Hadde tenkt vi kan prøve å flette håret hennes på kvelden men hun er ikke så gira på det heller... Alle råd taes imot med stor takk 🥰 Anonymkode: d1aee...1e2 Jeg tok en prat med henne da hun begynte å motsette seg å børste håret. Enten må du la meg børste håret ditt, vaske det med sjampo og balsam/spray, arganolje etc, eller så må du klippe håret ditt litt kortere. Du kan sette opp håret i hestehale eller flette på dagen eller på kvelden. Så sier du det rett ut at hun kan velge. Flette på natten eller bruke tid på å børste på morgenen. Anonymkode: b3259...eb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Del Skrevet 1. april 2023 Vi drev på med balsamspray og sånt vi også, men jeg er så innmari allergisk mot parfyme og ble lei av å nyse. 😄 Mitt råd er å ganske enkelt holde håret litt kortere til hun er innstilt på å børste det skikkelig daglig. For oss var det ikke verdt "kampen" om å børste ut floker fra langt hår, synes jeg. Håret vokser raskt på små jenter. Min er 6 nå og børster håret selv. Og vi slipper den hersens sprayen. Men kjøp gjerne en god børste. Vi har en anti-floke-børste fra frisør som lugger utrolig lite i forhold til andre vi har prøvd. Anonymkode: 53c29...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Del Skrevet 1. april 2023 Flette på dagtid og tangle termer er mitt beste tips. Og kortere hår dersom hun ikke vil gre det. Anonymkode: 3bcb6...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. april 2023 #11 Del Skrevet 1. april 2023 Eldstejenta mi hadde mye og langt hår med korketrekkere fra veldig tidlig alder (hun var til frisøren før hun var 1 år for å klippe det jevnere), og det vokser fort. Ser på siste barnehagebildet som ble tatt før skolestart at håret rakk til midjen. Da hun var 7 år så var det så langt at det ble upraktisk ved dobesøk og hun ville selv klippe det opp til midjen igjen…så har erfaring med døtre med langt hår og floker😄Og ja, det ble fort floker hvis vi ikke passet på Første jeg kan anbefale er å klippe det jevnlig. Slitte tupper gir mere floker., Kjøp skikkelige produkter, sånn flokespray/balsamspray for barn med bilde av en bamse på er en vits. Jeg har ei venninne som er frisør og hun ba meg droppe shampo og balsam for barn kjøpt i matvarebutikk/apotek og heller bruke frisørprodukter. Jeg gjør jo det til meg selv, så hvorfor ikke barna liksom…..og det er jo sant. Så jeg kjøpte shampo og balsam for normalt/fint hår som var frisørprodukter. Husker ikke helt hvilke merker, varierte litt etter hva som var på tilbud. L´oeral professional er fin og ikke så dyr, likedan KMS og Redken. Tigi likedan. Både KMS, Redken og Tigi kommer ofte på tilbud i store flasker med pumpe der det er shampo og,balsam i store flasker. Må ikke bestille på nett, har sett de i ulike butikker som Rusta, Vitus (tror jeg), Vita, Normal, og mulig Rusta. Det finnes frisørprodukter som er enda bedre, men de er også enda dyrere. Du kunne også kjøpt en leave-in hårkur og sprayet i tuppene av og til Men det som fungerer best her (hun er voksen nå, men fortsatt samme håret….arvet håret mitt) er en god hårolje. Ta bare noen dråper, fordel i hendene og fordel det i hårlengdene. Morroconoil er fin, men bruk den som heter light, den tynger ikke håret og gjør det fortere fett som den vanlige gjør. Det er flere gode håroljer, må ikke være morroconoil. Akkurat nå har jeg en som heter Keune, men den får du ikke bestilt over nett (jeg kjøper alltid frisørprodukter på nett, mye billigere) Hvilken børste bruker du? Hvis du ikke bruker Tangle teezer så kan jeg anbefale den. Helt super på floker Evt børste i naturhår, men de er mye dyrere (har du Normal i nærheten så selges Tangle teezer veldig billig der, hvis ikke så sjekk ut blush og blivakker) Er håret langt nok så anbefaler jeg å sove med ei løs flette om natta. Ta i olje og børst ut flokene først. Sparer mye tid og styr om morgenen selv om hun ikke er så gira nå så blir det en vanesak, særlig når hun merker at morgenstellet går mere smertefritt for seg. Hun er jo 4, så da forstår hun endel hvis du forklarer hvorfor flette om natta Også er det viktig å ikke bruke hårstrikk som sliter på tuppene, sånne strikk med stålkant på. Det gjør tuppene fortere slitt og det bli fortere floker Selv om det «bare» er barn så synes jeg også de fortjener gode produkter og hårpleie og som tidligere nevnt; jo mindre floker, jo kjappere og mindre smertefritt går morgenstell og kveldsstell, Sett forresten gjerne håret opp i fletter eller hestehale før barnehagen, de styrer jo på og herjer, og da blir løst, langt hår ekstra bustete Moren min hadde en veldig effektiv måte for å få meg til å børste håret uten styr da jeg var lita, men kan absolutt ikke anbefale den…..jeg hadde samme lange, tykke, krøllete håret som datteren min, og jeg var hårsår.Tviler på at det ble brukt balsam på tidlig 80-tallet….i allefall ikke hårolje. Så hun sa at hvis jeg ikke ville børste håret så måtte jeg klippe meg kort. Og guttesveis ble det. Både jeg og faren mim gråt tror jeg. Men jeg protesterte aldri mere på å børste håret igjen… Så derfor har begge døtrene mine fått hatt langt hår har de villet det (yngste har helt glatt hår uten en floke….kan vaske det i hva som helst og drar bare børsten gjennom). Det er ikke jeg som har presset på de langt hår pga de er jenter. Men de har fått klar beskjed om at langt hår må stelles og ordnes. Tror mange jenter i dag vil ha langt hår pga bl.a Frozen-filmene som var/er så populære der Elsa og Anna har langt, fint hår. Generelt har vel de fleste kvinnelige Disney-karakterene langt, fint hår., 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #12 Del Skrevet 1. april 2023 Flette håret om natten og bruke masse balsam når håret vaskes. Anonymkode: 57d82...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #13 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Natusan no more tangles. Den grønne med løve. Børster morgen og kveld, vasker håret 2 dager i uka. Anonymkode: 2d1b0...1b2 Det er den som jeg skriver at virkelig er en spøk, den duger jo ikke til noe som helst 😅 Bruker allerede tangle teezer og vasker håret svært sjeldent med sjampo, ikke engang 1 gang i uka. Håret floker seg som noen her sier i bakhodet og øverst, men kanskje det likevel vil hjelpe å klippe det? Skjønner at vi kanskje må begynne å sette flere krav til å sette det opp 🙈 Anonymkode: d1aee...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #14 Del Skrevet 1. april 2023 Tangle teezer og løs soveflette. Funker fint på vår bustejente på 4. Anonymkode: c6443...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #15 Del Skrevet 1. april 2023 Her klippes jentene over skulderen helt til de kan ta seg av håret selv. De vil ha langt hår, men har ingen interesse av å gre det eller innse at for å holde det flokefritt må det faktisk mer stell til enn lett børsting 1 gang om dagen. Så her klippes det til de klarer å ta ansvar selv. De er 7 og 9. Hun på 9 har innsett å ha kort hår er bedre enn å lide seg gjennom børsting av håret. Anonymkode: 39d63...c5e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #16 Del Skrevet 1. april 2023 Jeg er voksen med langt fint hår som floker lett. Synes denne sprayen fungerer fint og den lukter nesten ikke. Håret blir glatt og det varer lenge. Anonymkode: 99212...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #17 Del Skrevet 1. april 2023 4 år med hår til midjen. Grer håret med balsamen i ved vask. Børster håret hver morgen og fletter eller ordner det på annen måte før barnehagen. Sover med håret i flette eller tut om natten. Bruker spraybalsamen fra krølleserien til Normal om det er mye floker når det skal børstes tørt. Har valget mellom å børste håret eller klippe det kort. Anonymkode: 507c6...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #18 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her klippes jentene over skulderen helt til de kan ta seg av håret selv. De vil ha langt hår, men har ingen interesse av å gre det eller innse at for å holde det flokefritt må det faktisk mer stell til enn lett børsting 1 gang om dagen. Anonymkode: 39d63...c5e Enig i denne, lurt å ansvarliggjøre litt. Anonymkode: f2772...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #19 Del Skrevet 1. april 2023 Tangle teezer og cantu balsam spray for kids. Og klipp tupper Anonymkode: 2b894...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #20 Del Skrevet 1. april 2023 Barnet mitt hadde krøller og det ble alltid veldig flokete. Børstet håret etter bad og hårvask, mens vi satt på sofaen og så på noe barnet likte, og sprayet med veeeeldig mye balsamspray. Det er jo ikke noe annet å gjøre enn å børste håret. Med litt lengde på håret, så blir det flokete -okke som. Jeg husker hårbørstingen som et helvete. Min mor var ikke tålmodig og mild, ba meg knipe tenna sammen og tenke på noe fint... Jeg var/er mer tålmodig og forsiktig. Anonymkode: 7d1bc...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå