AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Hei. Har et spedbarn på 6 uker. De siste dagene har hun begynt å skrike fra kl 21 og til langt ut på natt. Hun spenner hele kroppen, promper, blir helt rød i ansiktet og holder det gående til hun sovner. Får helt vondt av henne. Prøvd alt! Gi mat, bære, bysse, trøste, legge henne på brystet på et mørt rom, bade, skifte klær, bæresele, knebøy... Ja ALT! Hun skriker rett og slett av utmattelse. Tips? Triks? Råd? Hun har generelt hatt veldig problemer med luft i magen i flere uker. Får semperdråper hver dag, sykler med beina, vert hos kiropraktor. Ja.... Vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Gråter nesten hver kveld pga jeg er så sliten. Anonymkode: 74471...10a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #3 Skrevet 1. april 2023 6 uker? Har hun fått første dose rotavirus-vaksine? Vår har fått trøblete mage av den i en ukes tid etterpå. Anonymkode: cbb6a...253
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #4 Skrevet 1. april 2023 Føler med deg, vår var helt lik. Her funket det innimellom med yogaball og da ryggene våre var ødelagt av å sitte på den i timesvis hver kveld investerte vi i Moonboon. Verdt hver en krone. Ikke sikkert det funker for dere, men kanskje dere kan låne en og se om det har effekt? Jeg kuttet også alt av melkeprodukter, men om du skal det ville jeg snakket med lege sånn at du får riktig veiledning. Det du står i nå er kjempetøft, sender deg en god klem ❤️ Anonymkode: 75dc4...36e 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Skrevet 1. april 2023 Prøvd forskjellig Whitenoise? Anonymkode: 474b5...6ef
miip Skrevet 1. april 2023 #6 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei. Har et spedbarn på 6 uker. De siste dagene har hun begynt å skrike fra kl 21 og til langt ut på natt. Hun spenner hele kroppen, promper, blir helt rød i ansiktet og holder det gående til hun sovner. Får helt vondt av henne. Prøvd alt! Gi mat, bære, bysse, trøste, legge henne på brystet på et mørt rom, bade, skifte klær, bæresele, knebøy... Ja ALT! Hun skriker rett og slett av utmattelse. Tips? Triks? Råd? Hun har generelt hatt veldig problemer med luft i magen i flere uker. Får semperdråper hver dag, sykler med beina, vert hos kiropraktor. Ja.... Vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Gråter nesten hver kveld pga jeg er så sliten. Anonymkode: 74471...10a Vi hadde også en svært urolig baby, hvor hverken lege eller kiropraktor fant noe galt. Hadde også mye luft, og presset mye. Ble helt rådvill, og søkte mye informasjon. Fant til slutt informasjon om at i andre land anbefaler man probiotika til babyer med kolikk. Vi brukte denne: https://www.arnika.no/baby-biotic-8ml-draper?gclid=EAIaIQobChMIq_illNKJ_gIVThl7Ch3iEgyDEAQYAiABEgLDyvD_BwE Følte det hjalp en del. Les mer om dette her: https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/probiotika-til-kolikkbarn/ Ammer du, eller gir flaske? Vi fikk anbefalt å kutte melk, det ga en veldig stor effekt, relativt raskt. Hold ut, det blir bedre❤️
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 Sover hun nok i løpet av dagen? Jenta mi på 8 uker hyler seg i søvn om hun ikke sover nok i løpet av dagen. Feks i går fikk jeg henne ikke til å sove på kvelden, og hun hylte fra kl 21 til 01. I dag har hun sovet annenhver time pluss en lenger lur på dagen - ingen hyling. Anonymkode: 22100...899
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sover hun nok i løpet av dagen? Jenta mi på 8 uker hyler seg i søvn om hun ikke sover nok i løpet av dagen. Feks i går fikk jeg henne ikke til å sove på kvelden, og hun hylte fra kl 21 til 01. I dag har hun sovet annenhver time pluss en lenger lur på dagen - ingen hyling. Anonymkode: 22100...899 Takk for svar alle. Ja whitenoise er prøvd. Kunne tenkt meg en moonboon ja, ser mange har hatt gode erfaringer med de. Hun sov utrolig mye i går og kvelden var helt annerledes enn den pleier. Ja hun skrek litt under leggetid men ikke hysterisk skrik i 5 timer. Så tror kanskje at hun har vert veeldig overtrøtt de andre dagene, i tillegg til magevondt. Så fra nå av MÅ jeg passe på at hun får nok søvn i løpet av en dag, ellers går det voldsomt ut over kvelden. Anonymkode: 74471...10a
Kaisada Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 (endret) Anbefaler probiotika som er beregnet på spedbarn. Pulver som du kan blande ut i melka. Håper det blir bedre tider for dere raskt, og at du får hvilt deg innimellom❤️ https://www.life.no/behov/mage-tarm/biocare-int-b1-infants-k-60g?gclid=Cj0KCQjwz6ShBhCMARIsAH9A0qXMYPTJyr8n6aq4uzJQzjUJp0wCRdvZWfyV6jFHp_JFourM2782kzsaAgkYEALw_wcB Endret 2. april 2023 av Kaisada 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 bruker hun mme eller ammer du? Hvor ofte bæsjer hun? Har en på 3 mnd som har slitt med det samme. Men jeg ammet ikke, han får MME. Har forsøkt flere ulike. Begynte på Hipp når fra sykehuset. Så prøvde vi Holle geitemelk som kun fås kjøpt på helsekost. De er mildere. Dette fungerte veldig på storebror, men vi merket ikke spesielt effekt på denne babyen, så da byttet vi til nan sensilac. Så måtte vi gi lactulose ca 1 ukes tid før ting ble bedre. Anonymkode: c7e95...c84
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): bruker hun mme eller ammer du? Hvor ofte bæsjer hun? Har en på 3 mnd som har slitt med det samme. Men jeg ammet ikke, han får MME. Har forsøkt flere ulike. Begynte på Hipp når fra sykehuset. Så prøvde vi Holle geitemelk som kun fås kjøpt på helsekost. De er mildere. Dette fungerte veldig på storebror, men vi merket ikke spesielt effekt på denne babyen, så da byttet vi til nan sensilac. Så måtte vi gi lactulose ca 1 ukes tid før ting ble bedre. Anonymkode: c7e95...c84 Ammer. Varierer veldig hvor mange bæsjebleier, men alt fra 2-5 i løpet av en dag. Om det bare kommer to så kommer det gjerne som en eksplosjon, noen ganger helt rennende avf. som vann. men det er som regel vanlig gul avføring. Anonymkode: 74471...10a 1
myMa Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ammer. Varierer veldig hvor mange bæsjebleier, men alt fra 2-5 i løpet av en dag. Om det bare kommer to så kommer det gjerne som en eksplosjon, noen ganger helt rennende avf. som vann. men det er som regel vanlig gul avføring. Anonymkode: 74471...10a Har du overproduksjon av melk kanskje? Da er det en sjans for at babyen kun får den søte, magre melken. Noen får litt magetrøbbel av det og tynn avføring.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar alle. Ja whitenoise er prøvd. Kunne tenkt meg en moonboon ja, ser mange har hatt gode erfaringer med de. Hun sov utrolig mye i går og kvelden var helt annerledes enn den pleier. Ja hun skrek litt under leggetid men ikke hysterisk skrik i 5 timer. Så tror kanskje at hun har vert veeldig overtrøtt de andre dagene, i tillegg til magevondt. Så fra nå av MÅ jeg passe på at hun får nok søvn i løpet av en dag, ellers går det voldsomt ut over kvelden. Anonymkode: 74471...10a Akkurat som her:) jeg har blitt super konsekvent på soving, og merker det er vanskeligere å få henne til å sove utover dagen. Hun må sove minst 2 ganger på kvelden før leggetid, om ikke blir det kaos i mange timer. Det som funker her, er max 1 time våkentid, så sove igjen:) Anonymkode: 22100...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå