AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Del Skrevet 31. mars 2023 Overalt leser jeg om kjendiser og influencere som har fått adhd diagnose, eller er i ferd med å bli utredet for det. Er det tilfeldig eller er det én type mennesker som jobber i disse yrkene? Anonymkode: c813a...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Del Skrevet 31. mars 2023 Det er ikke tilfeldig. Det er en av de nye motediagnosene som mange henger egen manglende evne til å fokusere, eller gjennomføre skole eller jobb på. Cue alle som nå kommer med personlige historier om hvor reelt adhd er for dem: Anonymkode: 9f0d3...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Del Skrevet 31. mars 2023 Tror nok det kan være en sammenheng ja. Mange baller i luften, mange ting som skjer, rotløs, impulsiv, finner ikke helt sin plass i en ordinær jobb. Klarer å skape egen arbeidsplass der man kan bruke styrkene med flere baller i luften og mange prosjekter, uten at det hindrer en «egentlig» jobb. Flere har jo også vært uføre fra før, og mange plager, sykdommer og lidelser henger sammen. Feks utmattelse er jo typiske ting som hører med adhd. Anonymkode: 17a50...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke tilfeldig. Det er en av de nye motediagnosene som mange henger egen manglende evne til å fokusere, eller gjennomføre skole eller jobb på. Cue alle som nå kommer med personlige historier om hvor reelt adhd er for dem: Anonymkode: 9f0d3...9c3 Det er vel nettopp en av de tingene som adhd gjør 😅 Ellers er vi vel også mange med adhd som mener det ikke er en direkte sykdom, kun en type personlighet. Som jeg ruser meg bort fra med amfetamin. Sånn for å være brutalt ærlig. Burde heller utnyttet det og sett det positive i det, men godkjent og ønsket rus (fra helsevesenet) er en enklere utvei enn å tilpasse liv og hverdag til egen personlighet. Jeg tenker adhd er mer som høysensitivitet, dvs ikke en diagnose, men personlighetstrekk. Synes det er synd vi sykeliggjør ting som dette, samtidig burde samfunnet og skoleverket vært bedre lagt tilrette for ulike mennesker. Anonymkode: 17a50...812 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Del Skrevet 31. mars 2023 Det er vel kanskje ikke så rart at folk med adhd stikker seg ut. Det er ikke en "ligg lavt og gå stille i dørene" personlighet. Jeg har selv adhd, men anser det ikke som en sykdom. Jeg tror det fra naturens side ble skapt ulike mennesketyper for at vi mennesker skal utfylle hverandre. Adhd er en personlighet som sliter noe/mye med å tilpasse seg en sitte i ro ved pulten- tilværelse, men for bare et par generasjoner siden var det å ha adhd ingen minus. Da kunne man gå i lære i praktisk yrke tidlig. Enda tidligere var det nok dem som var først og fremst i jakt. Jeg tror at til og med psykopati har sin naturlige forklaring, og rolle. Det fødes flere psykopater i konflikter, nød og krig, og det er nok fordi de uten empati kan lede rasjonelt i krig. Naturen er ikke dum, men vi prøver nå å presse alle inn i en form ikke alle er godt skapt for. Vi med adhd har ressurser som mer forsiktige mennesketyper ikke har, og i et samfunn er det behov for ulike typer egenskaper. Har alltid vært det. Selvfølgelig er det mer sannsynlig at Per med adhd stikker seg frem enn forsiktige Ole. Det sier seg nesten selv. Anonymkode: 61f7d...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå