Gå til innhold

Bryllupstale

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Har funne ut at eg trur eg har lyst å halde tale i bryllupet vårt... Men anar ikkje heilt korleis eg skal gjere det då. Korleis skal eg greie å takke alle utan at nokon kjenner seg glømt? Eg vil jo trekke nokon fram, som td. mannen min og foreldra våre og søsken og venninnene kanskje? Nokon som vil fortelle meg kva de sa når de holdt tale, eller kva de eventuelt har tenkt å sei? Eg er framleis ikkje sikker på om eg kjem til å tørre, men veit eg kjem til å angre om eg lar vere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott å høre at du vil holde tale (det syns jeg nesten bør være en selvfølge i 2006 ;) ) . Selv om det kan være skummelt vil jeg anbefale det, hvis ikke angrer du nok, som du selv også skriver.

Da jeg selv holdt tale var det "bare" til mannen min. Jeg takket hverken mine eller hans foreldre. Jeg ville talen min skulle være til han og at den skulle beskrive hvorfor jeg var glad i han og hvorfor jeg var så glad for å gifte meg med han.

Jeg vet at noen mener at en skal takke sine foreldre for at en selv har blitt godt oppdratt, og brudgommen sine foreldre for at han har blitt oppdratt, men det passet ikke for meg. Ikke fordi at det ikke stemmer, men fordi at jeg ville det var forholdet oss i mellom som skulle være i fokus. Du må nesten føle deg frem om det er naturlig.

Lykke til.

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for kjempe-godt tips!!! Får prøve å sette meg ned ein dag og tenke litt... Er litt vanskeleg syns eg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...