AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg var hos frisøren for tre dager siden, og siden jeg har mørkt, langt og sterkt hår og ønsket bayalage spurte jeg frisøren hva hun anbefalte og om hun var flink med slik behandling. Sa jeg ønsket å tynne ut håret og klippe det litt opp også. Fortalte henne om tidligere opplevelser med skuffende frisør besøk og sa det var viktig for meg at det ble bra. Fortalte hva jeg ønsket og hva jeg hadde vært fornøyd med tidligere. Hun virket sikker på at dette skulle hun få til og sa hun hadde erfaring. Hun startet med håret uten å hverken vaske det eller bruke avfarging. Greit nok det siden jeg hadde vasket håret dagen før. Så la hun foliestriper og lot de ligge for lenge. Hele håret lå i folie like lenge. Da hun skulle vaske ut haddde vasken tettet seg. Hun sa ikke mer enn det og jeg reagerte ikke. Byttet vask og hun fortsatte. Deretter begynte hun å gre håret mens det enda var søkka vått. Jeg merket at det ramlet store tufser av håret. Det var enorme mengder. Hun fortsatte med farge og kur. Så begynte hun igjen å gre håret og røsket godt i det flinkere og vått som det var. Jeg måtte be henne føne håret mitt før hun fortsatte, og sa hun ikke bare kunne gre det vått når det ramlet av så mye hår. Hun fortsatte. Måtte be henne stoppe. Hun mente hun kunne klippe det opp, og jeg merket at stemningen ble ubehagelig. Håret bare fortsatte å falle. Til slutt innrømmet hun at det hadde visst skjedd en feil. Håret hadde ikke tålt behandlingen. Hun hadde brukt for sterk blekemiddel. jeg sa hun i det minste kunne vært ærlig med meg, og fikk tilbake at man blir jo litt i sjokk når slike ting skjer.. jeg kunne dra fingrene gjennom håret og kjenne håret ramle av. Har vært misfornøyd med besøk hos frisør tidligere, men da grunnet klipp. Denne gangen var bare helt forferdelig. Jeg forlot salongen og turte ikke gjøre mere. Den verste opplevelsen jeg har hatt. Fatter ikke at frisører ikke eier skam. At de ikke kan være ærlige om ting de ikke kan eller feil de gjør underveis og ikke minst stoppe fra å gjøre ting verre. Hva gjør man? Håret mitt er skjevt og tåler tydeligvis ikke noe behandling. Det er knekt og fargen (blekingen) er veldig ujevn. Helt forferdelig. Anonymkode: fcc84...bc9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abendstern Skrevet 31. mars 2023 #2 Del Skrevet 31. mars 2023 Forbrukerombudet 🤷♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Del Skrevet 31. mars 2023 Det er ikke vanlig å vaske håret før man farger eller bleker, så ikke noe feil der. Opplever også at frisører pleier å gre håret vått, men har stusset over det selv for det anbefales jo ikke å gjøre det hjemme. Det med at håret ditt har falt av pga blekingen er dritt! Jeg har alltid trodd at for lenge bleking fører til at håret knekker men sist jeg var hos frisøren spurte jeg faktisk spesifikk om dette fordi jeg må sitte lenge over normal tid når jeg bleker. Frisøren svarte at håret ikke kan knekke av bleking og at det ikke tar skade av å sitte for lenge, for hun forklarte at det bleking gjør er å suge ut fargepigmentene i hårstråene og når den har gjort jobben sin så bare stopper blekingen å funke, så er visst ikke sånn at blekingsstoffene fortsetter og fortsetter til håret faller av. Så frisøren jeg spurte mente at det ikke var sånn, men at hvis man fra før har veldig tørt hår så faller det av mye i vasking. Derfor er det viktig å kure håret godt ukene før bleking. Tror egentlig ikke du har noen sak her, er ikke frisørens skyld hvordan hårkvalitet forskjellige personer har Anonymkode: 406b3...f66 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 1. april 2023 #4 Del Skrevet 1. april 2023 men selv om selve bleke prosessen stopper så er det mye sterke kjemikalier i blekingen og jo lengre tid det sitter i håret jo mer tid har det på å slite på det. Så håret blir ikke hvitere enn hvitt, men kan fortsatt slite mer på håret jo lenger det sitter. Dette gjelder jo uansett om du gjør det hjemme eller frisør.. kjemikaliene slutter jo ikke å være sterke selv om håret ikke lenger har fargepigmenter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #5 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke vanlig å vaske håret før man farger eller bleker, så ikke noe feil der. Opplever også at frisører pleier å gre håret vått, men har stusset over det selv for det anbefales jo ikke å gjøre det hjemme. Det med at håret ditt har falt av pga blekingen er dritt! Jeg har alltid trodd at for lenge bleking fører til at håret knekker men sist jeg var hos frisøren spurte jeg faktisk spesifikk om dette fordi jeg må sitte lenge over normal tid når jeg bleker. Frisøren svarte at håret ikke kan knekke av bleking og at det ikke tar skade av å sitte for lenge, for hun forklarte at det bleking gjør er å suge ut fargepigmentene i hårstråene og når den har gjort jobben sin så bare stopper blekingen å funke, så er visst ikke sånn at blekingsstoffene fortsetter og fortsetter til håret faller av. Så frisøren jeg spurte mente at det ikke var sånn, men at hvis man fra før har veldig tørt hår så faller det av mye i vasking. Derfor er det viktig å kure håret godt ukene før bleking. Tror egentlig ikke du har noen sak her, er ikke frisørens skyld hvordan hårkvalitet forskjellige personer har Anonymkode: 406b3...f66 Du tar så feil så feil. Bleking må ut etter en viss tid. Du risikerer ellers og svi av håret. At håret ikke blir hvitere er en ting. Anonymkode: b0040...eda 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. april 2023 #6 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du tar så feil så feil. Bleking må ut etter en viss tid. Du risikerer ellers og svi av håret. At håret ikke blir hvitere er en ting. Anonymkode: b0040...eda Dette. TS, dessverre skjer det noen ganger at sånn behandling av håret tåles dårlig. Likevel er det mye som skurer i din historie så jeg ville sent en klage til Forbrukerrådet og bedt om råd. Det minste som kan skje her er at du får pengene tilbake og at frisøren tilbyr deg å rette feilen (i den grad det er mulig) vederlagfritt. Og selvfølgelig burde frisøren innrømmet feil med en gang hun oppdaget feilen. Det gjorde hun ikke før det var åpenbart selv for deg at noe var galt. Frisøren skjønte det allerede da hun begynte å gre håret i starten og mye hår falt av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du tar så feil så feil. Bleking må ut etter en viss tid. Du risikerer ellers og svi av håret. At håret ikke blir hvitere er en ting. Anonymkode: b0040...eda Det var dette frisøren min på kjent kjede og som har stylet kjendiser mente at ikke var riktig. Jeg kan ikke vite hvem som har rett men det var hvertfall det frisøren min sa ikke var sånn at det svidde av håret Anonymkode: 406b3...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #8 Del Skrevet 1. april 2023 Hvorfor sa du ikke ifra der? Du må jo klage inn hun som ødela håret. 🙄 Anonymkode: 1fd95...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #9 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det var dette frisøren min på kjent kjede og som har stylet kjendiser mente at ikke var riktig. Jeg kan ikke vite hvem som har rett men det var hvertfall det frisøren min sa ikke var sånn at det svidde av håret Anonymkode: 406b3...f66 Det TS har opplevd er kjemisk klipping. Håret blir så kjemisk skadet at det rett og slett ryker av. Kjemisk skadet hår oppstår ved kjemisk behandling; altså farge, bleking, permanent og så videre. Ved kjemisk skadet hår vil håret være tørt, porøst, splittet og mangle glans og spenst. Det vil også være vanskelig å gre, og i verste fall så har det fått en kjemisk «klipp» der hvor håret rett å slett ryker av. Men det finnes mange grader av Kjemisk skadet hår. Fra lett tørt til totalt ødelagt. Anonymkode: 533bb...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var dette frisøren min på kjent kjede og som har stylet kjendiser mente at ikke var riktig. Jeg kan ikke vite hvem som har rett men det var hvertfall det frisøren min sa ikke var sånn at det svidde av håret Anonymkode: 406b3...f66 Er da bare og prøve det. Ta bleking i håret og rett og slett bare la det sitte i. Så finner du fort nok ut om frisøren din har rett eller ikke.. Anonymkode: b0040...eda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå