AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg har aldri tidligere vært spesielt plaget av hudproblemer. Hadde noen svarte prikker sent i tenårene, konsentrert rundt nese og hake. Men siden det, ikke noe. Nå har jeg passert 50 og litt til. På det ene kinnbenet mitt har det "eksplodert" med sorte prikker. Det begynte med 2-3 i fjor, nå er det minst 12. Det er et veldig lite område, ca. 2-3 cm. Jeg har tørr og fuktighetsfattig hud. Den siden der prikkene er, er også den siden jeg sover på. Så det kan være medvirkende (?). Men hvordan blir jeg kvitt dem? Jeg har prøvd sånne Nivea-strips, men de hjelper ikke i det hele tatt. Tips til å bli kvitt dem, og til at de ikke kommer tilbake? Kan fint leve med noen få, men ikke en hel haug konsentrert innenfor 2-3 cm.... Hjelp... Anonymkode: 75d6b...417 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri tidligere vært spesielt plaget av hudproblemer. Hadde noen svarte prikker sent i tenårene, konsentrert rundt nese og hake. Men siden det, ikke noe. Nå har jeg passert 50 og litt til. På det ene kinnbenet mitt har det "eksplodert" med sorte prikker. Det begynte med 2-3 i fjor, nå er det minst 12. Det er et veldig lite område, ca. 2-3 cm. Jeg har tørr og fuktighetsfattig hud. Den siden der prikkene er, er også den siden jeg sover på. Så det kan være medvirkende (?). Men hvordan blir jeg kvitt dem? Jeg har prøvd sånne Nivea-strips, men de hjelper ikke i det hele tatt. Tips til å bli kvitt dem, og til at de ikke kommer tilbake? Kan fint leve med noen få, men ikke en hel haug konsentrert innenfor 2-3 cm.... Hjelp... Anonymkode: 75d6b...417 Ta et bilde? Hudorm? Anonymkode: 05718...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ta et bilde? Hudorm? Anonymkode: 05718...90e Svarte prikker er hudorm. Trenger vel ikke bilde? TS Anonymkode: 75d6b...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svarte prikker er hudorm. Trenger vel ikke bilde? TS Anonymkode: 75d6b...417 Hvis det er det, så vet du jo hva det er da? Anonymkode: 05718...90e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Del Skrevet 31. mars 2023 Hvor ofte vasker du selve puta? Og bytter putetrekk? Bruker du oljer i håret? Anonymkode: c3211...e19 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 31. mars 2023 #6 Del Skrevet 31. mars 2023 Man får vel gjerne litt større porer når man blir eldre? Anbefaler en god hudpleierutine og jevnlig dyprens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swoosh Skrevet 31. mars 2023 #7 Del Skrevet 31. mars 2023 Cosrx retinol Elixir ansiktrens acticlear og Elixir fuktighetskrem Niactil og acticlear Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor ofte vasker du selve puta? Og bytter putetrekk? Bruker du oljer i håret? Anonymkode: c3211...e19 Ingen oljer eller annet i håret. Bytter putetrekk ofte. TS Anonymkode: 75d6b...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #9 Del Skrevet 31. mars 2023 Swoosh skrev (4 minutter siden): Cosrx retinol Elixir ansiktrens acticlear og Elixir fuktighetskrem Niactil og acticlear Takk! Hvor får jeg kjøpt dette? Apotek eller parfymeri? TS Anonymkode: 75d6b...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #10 Del Skrevet 31. mars 2023 Slike kommer gjerne i alderen du er i nå, på grunn av solskader fra du var yngre. Gå til hudpleier før du kjøper masse produkter som blir anbefalt av andre. Få deg en ordentlig rens og få fjernet de, deretter produkter skreddersydd til deg😊 Anonymkode: fe8f8...c3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #11 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slike kommer gjerne i alderen du er i nå, på grunn av solskader fra du var yngre. Gå til hudpleier før du kjøper masse produkter som blir anbefalt av andre. Få deg en ordentlig rens og få fjernet de, deretter produkter skreddersydd til deg😊 Anonymkode: fe8f8...c3a Solskader fra da jeg var yngre passer ikke så godt. For det første, var jeg den som solte meg minst. For det andre, er det rart at hudormene oppstår på kun et bittelite avgrenset sted i ansiktet. TS Anonymkode: 75d6b...417 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #12 Del Skrevet 31. mars 2023 Kan være skittent putetrekk, syntetisk stoff på puta, kan også være pga sminken eller andre ting du smører på huden. Hva bruker du på huden? Viktig å ekskludere årsaken. Hvis du googler Pore clogging ingredients så finner du hvilke ingredienser du bør styre unna. Det som har hjulpet porene mine mest er Elixir Cosmeceuticals sin Niactil krem, dyr men man ser virkelig resultater etter 6-8 uker. En billigere variant med samme virkestoff er Stridex pads, eller COSRX Moisture up pads with BHA. Bestilles på nettet. Synes ikke apotekproduktene er noe tess, men Garnier Anti black head scrub kan fås kjøpt på dagligvarebutikk og er også effektiv med samme virkestoff som de andre. Den ingrediensen du skal se etter og bruke er salisylsyre/salisylilic acid/BHA. Har du god råd kan det også være verdt turen til hudpleier som både vil rense huden og hjelpe deg med produkter. Anonymkode: ace5f...99b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #13 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slike kommer gjerne i alderen du er i nå, på grunn av solskader fra du var yngre. Gå til hudpleier før du kjøper masse produkter som blir anbefalt av andre. Få deg en ordentlig rens og få fjernet de, deretter produkter skreddersydd til deg😊 Anonymkode: fe8f8...c3a Hvor har du det fra at hudormer har noe med solskader å gjøre? Anonymkode: ace5f...99b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #14 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor har du det fra at hudormer har noe med solskader å gjøre? Anonymkode: ace5f...99b Det stemmer. Sol kan gi hudormer Anonymkode: eff4c...6ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 1. april 2023 #15 Del Skrevet 1. april 2023 (endret) Huff, håper du blir kvitt dem, og at det ikke kommer flere! Her kan du lese om forskjellige typer hudormer, årsaker og behandling: https://www.lommelegen.no/hud/artikkel/hudormer/72224830 Endret 1. april 2023 av MyMichelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #16 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det stemmer. Sol kan gi hudormer Anonymkode: eff4c...6ef Da er det rart at min hvite vampyrhud har fått så mange sorte prikker og hudormer med årene.. Jeg tror dette handler utelukkende om gener. Moren min hadde det samme. Jeg renser huden faglig og spiser sunt. Fin hud ellers. At det er i et så lite avgrenser området du beskriver er jo litt spesielt. Særlig siden det ikke er typisk sted som nese/området rundt og hake. T-sonen. Jeg ville tatt det med legen, evt bedt om henvisning til hudlege. Der er det sikkert noen gode råd å hente. Anonymkode: b7b55...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #17 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ingen oljer eller annet i håret. Bytter putetrekk ofte. TS Anonymkode: 75d6b...417 Puta skal vaskes 2 g/året, minst. Anonymkode: 5e0fa...545 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #18 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk! Hvor får jeg kjøpt dette? Apotek eller parfymeri? TS Anonymkode: 75d6b...417 Corsx får du på apotek eller nett. Elixir på nettet eller hudpleie salong 🙂 Anonymkode: e1a59...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 1. april 2023 #19 Del Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har aldri tidligere vært spesielt plaget av hudproblemer. Hadde noen svarte prikker sent i tenårene, konsentrert rundt nese og hake. Men siden det, ikke noe. Nå har jeg passert 50 og litt til. På det ene kinnbenet mitt har det "eksplodert" med sorte prikker. Det begynte med 2-3 i fjor, nå er det minst 12. Det er et veldig lite område, ca. 2-3 cm. Jeg har tørr og fuktighetsfattig hud. Den siden der prikkene er, er også den siden jeg sover på. Så det kan være medvirkende (?). Men hvordan blir jeg kvitt dem? Jeg har prøvd sånne Nivea-strips, men de hjelper ikke i det hele tatt. Tips til å bli kvitt dem, og til at de ikke kommer tilbake? Kan fint leve med noen få, men ikke en hel haug konsentrert innenfor 2-3 cm.... Hjelp... Anonymkode: 75d6b...417 TS hva er prikkene for noe da ? Hvordan skal vi vite hvordan du skal ta de bort, når vi ikke vet hva det er for noe ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #20 Del Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 22.55): Hvor har du det fra at hudormer har noe med solskader å gjøre? Anonymkode: ace5f...99b Jeg er utdannet hudpleier og vært mange år i bransjen. For det første så skrev jeg at disse(altså hennes) er veldig typiske solskader for flere år siden. Ikke at alle hudormer har noe med solskader å gjøre. Som en erfaren hudpleier leser man huden man har foran seg, ikke alle sin hud generelt. Jeg var bare ute etter å hjelpe ts her, men hun var mer negativ til å høre på en som meg som faktisk har peiling, enn noen andre som bare pøser ut med produkter som funker for dem. Be my guest! Anonymkode: fe8f8...c3a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå