Gå til innhold

Fra hus til leilighet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter snart 20 år i enebolig og barn som er på veg ut av redet har vi begynt så smått å tenke tanken på leilighet, vi er bare 45, å våre foreldre er i 70-80 åra bor fortsatt i enebolig, men disse har forfalt grunnet manglende vedlikehold 

Er vi for tidlig å tenke tanken? 

Anonymkode: 62ea8...251

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke. Men hvorfor? Stort sett må man ut for mer for en leilighet enn et hus. Vedlikehold av huset kan settes bort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon selv. En hjemmeboende sønn igjen på 23 år, så han blir ikke lenge. Legger huset ut for salg over påske, og flytter inn til sentrum. Så lei av alt vedlikehold eneboligen krever, og gleder meg vilt til å flytte i leilighet.

Mine foreldre på 78 og 79 bor enda i enebolig, og her i gata er det kanskje 10 par på samme alder som klorer seg fast.

Jeg trenger ikke 200 kvadrat og svær hage i nærheten av barnehage og skole lengre. Jeg får en 4-roms leilighet midt i sentrum på 101 kvadrat for cirka det samme jeg regner med å få for huset. Kommer nærmere jobb, slipper bompenger og får pub i nabolaget 😁

Anonymkode: dec13...a89

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker å gjøre det samme når ungene forlater redet om en ti års tid. Da nærmer vi oss 50.

Akter ikke å styre med et helt hus i lengre tid enn vi må. Ser frem til å bo enklere, og bruke fine sommerdager på andre ting enn gressklipping og vedlikehold av hus  For ikke å snakke om snømåking om vinteren.

Anonymkode: 4b0cf...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Er 48, og tenker på å selge huset innen noen år. Jeg trenger ikke all plassen, kjempe mot hagen som konstant har ambisjoner om å bli en jungel, eller å stadig vekk føle jeg må vedlikeholde huset eksteriørt.

Vil flytte til noe mindre som er litt mindre verd slik at «barnet» også kan få en god slump til egenkapital som forskudd på arv.

Anonymkode: dcdba...a78

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er vi for tidlig å tenke tanken? 

Vet ikke, men jeg er 50 og drømmer om en liten enebolig. Bor i rekkehus og ønsker meg et hjem uten folk gnudd innpå meg alle veier. 

Anonymkode: 3412f...c21

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er et barnløst par på samme alder, og byttet faktisk ut den lettstelte leiligheten med enebolig. Lettstelt ble for lettstelt rett og slett. Vi trenger noe som aktiviserer oss uten at vi trenger å anstrenge oss for det.

Anonymkode: 07229...ba2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor i rekkehus og er så lei av vedlikehold. Hadde ikke orket en enebolig!!

Jeg er bare 25 år men gleder meg allerede til jeg skal kjøpe meg en splitter ny leilighet. Kanskje om noen få år :) 

Anonymkode: 827f6...be6

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i slutten av 30-årene, og tenker å gjøre det samme når ungene våre har flyttet hjemmefra om en ti års tid. 

Ser frem til å slippe gressklipping, snømåking og diverse utvendig vedlikehold.

Anonymkode: 4b0cf...7ce

Skrevet (endret)

Vi gikk fra hus til leilighet da vi var hhv 34 og 31. Beste beslutningen vi har tatt. Forutsatt at leiligheten ikke er en skoeske der dere går oppå hverandre. 

Endret av Tomas77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...