AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Han vil legge seg med meg, men jeg vil ikke låses til ham fra så tidlig på kvelden/lage en vanskelig uvane ifbm innsovning. Han er 7mnd og har alltid strevd med søvnen, våknet typ 1-3 ganger i timen helt til han var 6mnd, nå er det mye bedre rundt 3-5 ganger ila natta. Far triller i vogna til kvelden, men det tar rundt en time før han slokner. Det har vi holdt på med i 3mnd uten bedring. De eneste gangene jeg har lagt meg med ham har vært ved høy feber. Vi samsover senere på natten pga hyppige oppvåkninger og fortsatt noe nattamming (1-2 ganger, så det er helt greit). Snart må han jo over i egen seng, og jeg forstår ikke hvordan det skal gå til. Holder på å lære ham kosebamse. Samsoving på sikt er ikke noe jeg ser for meg. Noen råd til en veldig søvnstrevenee baby? Anonymkode: 929fa...6b8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han vil legge seg med meg, men jeg vil ikke låses til ham fra så tidlig på kvelden/lage en vanskelig uvane ifbm innsovning. Han er 7mnd og har alltid strevd med søvnen, våknet typ 1-3 ganger i timen helt til han var 6mnd, nå er det mye bedre rundt 3-5 ganger ila natta. Far triller i vogna til kvelden, men det tar rundt en time før han slokner. Det har vi holdt på med i 3mnd uten bedring. De eneste gangene jeg har lagt meg med ham har vært ved høy feber. Vi samsover senere på natten pga hyppige oppvåkninger og fortsatt noe nattamming (1-2 ganger, så det er helt greit). Snart må han jo over i egen seng, og jeg forstår ikke hvordan det skal gå til. Holder på å lære ham kosebamse. Samsoving på sikt er ikke noe jeg ser for meg. Noen råd til en veldig søvnstrevenee baby? Anonymkode: 929fa...6b8 Sjekket for sykdom? Allergier? Har han eksem? Magevondt? Når legger dere han for kvelden? Hvordan sover han på dagen? Anonymkode: 78290...5e6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Sjekket for sykdom? Allergier? Har han eksem? Magevondt? Når legger dere han for kvelden? Hvordan sover han på dagen? Anonymkode: 78290...5e6 Sjekket for alt, frisk som en fisk. Ikke så mye mageplager nå lenger, men periodevis. Varierer litt når han viser at han er trøtt, men fra 1930-2030 typisk. Sover da feks 21-0630. Sover igjen 0830-0915, igjen 1130-1330, så kanskje 20-30min 16-17. Anonymkode: 929fa...6b8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Skrevet 31. mars 2023 Vi har akkurat samme problem her. Ungen sover rett og slett ekstremt lite. Så lite at jeg er redd det er skadelig for både han og meg. Har dessverre ingen råd - av og til er det bare godt å vite man er fler i samme båt. Vurderer å spørre lege om det finnes sovemedisin for baby for hele familien er på tur til å rakne. Anonymkode: 55998...434
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekket for alt, frisk som en fisk. Ikke så mye mageplager nå lenger, men periodevis. Varierer litt når han viser at han er trøtt, men fra 1930-2030 typisk. Sover da feks 21-0630. Sover igjen 0830-0915, igjen 1130-1330, så kanskje 20-30min 16-17. Anonymkode: 929fa...6b8 Jeg ville kuttet den siste duppen, og lagt tidligere på kvelden. F eks ha siste dupp 11.30-13.30 så ta kvelden kl 17.30. Start med kveldsrutiner i 17 tiden. Ha faste rutiner i begynnelsen.. f.eks spise, bade, pusse tenner, lese en bok og legge seg. Anonymkode: 78290...5e6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #6 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vi har akkurat samme problem her. Ungen sover rett og slett ekstremt lite. Så lite at jeg er redd det er skadelig for både han og meg. Har dessverre ingen råd - av og til er det bare godt å vite man er fler i samme båt. Vurderer å spørre lege om det finnes sovemedisin for baby for hele familien er på tur til å rakne. Anonymkode: 55998...434 Var sånn her også, helt til vi fant ut at babyen hadde melkeproteinallergi 🙂 Eneste tydelige symptomet var urolige netter, og litt eksem… magevondt/luft i perioder men det har jo de fleste babyer Anonymkode: 78290...5e6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #7 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ville kuttet den siste duppen, og lagt tidligere på kvelden. F eks ha siste dupp 11.30-13.30 så ta kvelden kl 17.30. Start med kveldsrutiner i 17 tiden. Ha faste rutiner i begynnelsen.. f.eks spise, bade, pusse tenner, lese en bok og legge seg. Anonymkode: 78290...5e6 Da vi forsøkte å ta kvelden tidligere våknet han konsekvent 03-04, så det gav vi opp etter tre uker… Ble bare mer dagsoving av det. Døgnrytmen hans er forsåvidt grei for oss nå; er bare det at leggingen tar så lang tid. Anonymkode: 929fa...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå