Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skadet meg stygt på fordi han hadde glemt å legge på plass en kniv. Jeg dro rett til sykehuset og fikk tidlig i prosessen beskjed om at jeg aldri vil kunne feks gå normalt igjen. Ikke at jeg skulle bli handikappet, men at jeg ville bli påvirket av det. Mannen begynte da å gråte. Jeg trodde det var fordi han følte med meg og angret på at han hadde vært så slurvete. 

Men, han gråt fordi han innså at alt ville bli mye tyngre for han når ikke jeg ville kunne hjelpe til i samme grad. 

Dette er nå 2 år siden. Til dags dato har han aldri bedt om unnskyldning eller på annen måte uttrykt at han er lei for at jeg ble kvestet for livet på grunn av hans glipp. Jeg har tatt det opp noen ganger, men det er ingenting å hente der. 

Jeg kjenner faktisk at det legger en demper på forholdet, selv om det ikke er en enormt big deal. Hvordan tror du at du hadde reagert hvis det var deg?

Anonymkode: 3e7bc...9fa

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lagde han felle for deg?

Anonymkode: c8def...d82

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn mannfolk er. Min synes synd på seg selv fordi han «ikke fikk sovet ut» hvis jeg vekker han kl 09 for å få hjelp med babyen - da har jeg gjerne vært oppe siden 05 🙄

Anonymkode: 01b0f...4a3

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

gårdsdrift? 

Anonymkode: c216a...891

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Lagde han felle for deg?

Anonymkode: c8def...d82

Nei.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

gårdsdrift? 

Anonymkode: c216a...891

Ja.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gud hjelpe meg

Anonymkode: a9b79...099

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er sånn mannfolk er. Min synes synd på seg selv fordi han «ikke fikk sovet ut» hvis jeg vekker han kl 09 for å få hjelp med babyen - da har jeg gjerne vært oppe siden 05 🙄

Å fy f.. egoist

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

selv om det ikke er en enormt big deal.

Hvordan kan det å bli «kvestet for livet» (dine ord) ikke være en big deal?!

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Pilleville skrev (Akkurat nå):

Å fy f.. egoist

Det er ikkje sånn mannfolk er. Dette er stygt, det er knalltøft å stå opp fem så om han fikk sove til 7 hadde det vert snilt og

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde forventa ei unnskyldning hvis det var et hendelig uhell. Og jeg vet ikke egentlig om jeg hadde vært så opptatt av å få det heller.

Men jeg har en person i omgivelsene som er av typen som på død og liv skal ha hovedrollen i alle scenarioer. Noen faller og blir innlagt med brudd, personen gråter og legger ut til alle og enhver om hvor skremmende det er for han og hvor dårlig han har sovet, ikke et ord om hvordan det går med stakkaren på sykhuset. Ikke noe fokus på om pasienten trenger hjelp til noe f. eks. Og det er et mønster. Og det pakkes gjerne inn som omtanke, men det er ikke det.

Det er ikke noe å gjøre med slike personer. Man kan bare ikke stole på at de stiller opp når livet virkelig blir ille.

Anonymkode: cf35a...e27

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han tenker vel ikke at det var hans skyld? 

Om jeg ikke legger kniven tilbake i skuffen men lar den ligge på kjøkkenbenken - du ikke ser den og skader deg.

Da tenker jeg faktisk at det var du som var klønete. Ikke min skyld. 

Anonymkode: abe6d...dc7

• Liker 9
Skrevet

Jeg kjenner faktisk at det legger en demper på forholdet, selv om det ikke er en enormt big deal. Hvordan tror du at du hadde reagert hvis det var deg?

Dette synes jeg faktisk er en enormt big deal. Hvis mannen min hadde skadet meg om det så var aldri så uheldig, og ikke vist tegn til dårlig samvittighet er det et BLODrødt flagg i mine øyne. Og han ber ikke om unnskyldning en gang? Og så topper han det hele ved å synes synd på seg selv! Det er en parade av røde flagg her.

Mannen min klemte hånda mi en gang vi skrudde sammen møbler og han sa unnskyld sikkert 19 ganger.. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei. Det er slik de mennene enkelte kvinner har valgt seg er. Det er IKKE slik helt normalt oppegående mennesker er, kvinner eller menn. 

Du bør nok, heller enn å velge å fortsette å leve med fiksjonen «alle menn er udugelige» velge å se dette slik det virkelig er: du har valgt å leve med en udugelig mann, trolig fordi din mor og far viste deg at et slikt forhold er normalen, og man søker mot det normale. Ja, å innrømme at en selv har tatt dårlige livsvalg er vanskeligere enn å lyve til seg selv og si «folk flest er udugelige» (eller muligens «jeg fortjener ikke en ålreit partner»?), men før eller siden oppdager du at verden er full av oppegående, empatiske og kloke mennesker, og at du bare valgte å ikke omgåes dem. Og det blir nedtur.

Så endre holdning nå. Du finner deg en ny partner, bare sett helt grunnleggende krav til at hen fungerer som menneske, neste gang.

Ts: det at din partner ikke bryr seg om deg er «en liten demper»? Hva slags realitet har du valgt å leve i? Jeg ville dumpet en mann (eller kvinne) som ikke viste empati med (den veldig lite likte) naboen i din situasjon. Hva mener du er verdien av å beholde en partner som ikke liker deg? Økonomisk trygghet? Du kunne jo dumpet han og funnet en mann eller kvinne som faktisk likte deg? 

Anonymkode: 9c1e6...b0a

• Liker 3
Skrevet

Har dere snakket ordentlig om det?

Jeg får en liten følelese av at noen uheldige ord for 2 år siden har vokst veldig i hodet ditt.

Det høres egentlig usannsynlig ut at han bare gråt for sin egen del.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var det kjøkkenkniven? 

Anonymkode: 7b032...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at dette har vært vanskelig for deg, men jeg mener man skal være forsiktig med å legge skyld på noen over et uhell. At du senere har tatt dette opp og forventer en unnskyldning er ikke greit føler jeg. 
Jeg forstår heller ikke i hvilken grad du er varig skadet, ingen big deal, sier du. Og det vil ikke påvirke deg noe særlig, men likevel påvirke deg. Hva liksom?
Legg dette bak deg, ingen kan noe for at man ved et uhell glemmer å gjøre noe. Gjelder det samme for deg om dere havnet i en bilulykke fordi du eller mannen gjorde en feil. Forventer du virkelig en unnskyldning for noe som ikke er gjort med vitende og vilje?

Anonymkode: d7ee9...7ae

• Liker 5
Skrevet

Dere må prate sammen, blir ikke bedre at du går å dveler på dette. 

• Liker 1
Skrevet

Men, han gråt fordi han innså at alt ville bli mye tyngre for han når ikke jeg ville kunne hjelpe til i samme grad. 

herregud, han gråt vel fordi du ble så skadet. Hvorfor i alle dager tenker du noe annet da?? Det er ingenting i hi som tyder på at din mann er psykopat.

AnonymBruker
Skrevet

Til sammenligning; min mann klina til meg i ansiktet ved et uhell for flere år siden. Fremdeles får han dårlig samvittighet for dette om jeg drar det opp for å tulle litt. 
Der og da, da det skjedde, var han helt fra seg av dårlig samvittighet og visste ikke hva godt han kunne gjøre for meg. 

Anonymkode: e00ad...293

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår  det slik at du har tråkket på kniven siden du skriver du ikke kan gå normalt igjen.   Hva gjorde kniven på gulvet? Og ser du ikke hvor du går? Alle hadde jo sett en kniv midt på gulvet . 

Anonymkode: f8080...e29

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...