Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun har hatt et tøft svangerskap og fødte nylig barnet vårt ❤️ 

Vi er hjemme fra sykehuset og hun ønsker å amme 80% og flaske  20% med pumpet melk eller MME. 

Så da er spørsmålet, hvordan kan jeg hjelpe og støtte henne? Ønsker å kunne gjøre ting på eget initiativ og ikke måtte bli bedt om å gjøre ting som hun blir glad av eller som gjør livet hennes lettere. 

Kom gjerne med forslag! 😊

Mine forslag: 

-Sette kurver rundt der hun ammer med godteri, fyllt vannflaske, energibar, eple/pære, fuktighetskrem, antibac, klut, lypsyl, mobillader, lite bærbart lys, hårstrikk, nippelkrem og ammeinnlegg. 

-jeg vasker og tørker alltid pumpene. 

-massere bena hennes på kvelden før vi legger oss. 

-lager og rydder opp middag. 

-sørge for at vi har frokostblanding og melk lett tilgjengelig  (som hun spiser mye av) 

-ha isbiter i maskinen 

-det bør alltid være 5 isbind i fryseren 

-støvsuger og annet bråkearbeid når hun er ute på trilletur 

-ta en nattmating når hun er komfortabel med det. Per nå ønsker hun å gjøre det. 

-sørege for at det lyddempende headsettet hennes er på lading om natten. 

Anonymkode: 88c58...2e8

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du kvinne selv? Skulle nesten tro det med det du nevner her. 

Jeg tenker det viktigste er at du atøtter henne og avlaster henne uten å bli masete. Vadk å sterilisere flaskene slik at de er klare når det er til, og bare være der. Ta bleieskift og bading når det passet seg  og knytte bånd til barnet ditt 😊

Anonymkode: 053c2...cf1

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns det er veldig fint tenkt av deg ❤️ Du lister opp veldig mange gode punkter. Forslag fra meg: 

-Sørg for at hun får egentid. Du tar baby rett etter mating og la henne ta et deilig bad/dusj eller serie i sengen eller noe annet hun liker

- komplimenter komplimenter komplimenter. Man føler seg ikke spesielt lekker etter et svangerskap og en fødsel. Si at hun er vakker, deilig osv. 

- Jeg responderte veldig på skryt etter fødsel. Vet ikke om det er noe alle gjør. Men ble så stolt når mannen snakket om til meg og andre hvor RÅ jeg var under fødsel og hvor imponert han var. 

-En fødegave. Jeg ønsket meg veldig en gave av mannen etter fødsel. Handlet ikke om at jeg ville ha noe spesielt eller trengte noe. Hadde behov for en slags takk for denne syke tingen jeg nettopp hadde vært gjennom.

Synes uansett du er veeeeeldig godt i gang og tar vare på henne bedre enn de fleste andre menn gjør 👍

lykke til

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Hold huset i orden😃❤️jeg satt å irriterte meg over hvor alt fløyt hjemme og hvor mye det ble for meg å ta igjen så fort formen ble bedre. Så for meg hadde det betydd mye at huset var i orden og at jeg fikk servert litt mat uten å måtte be om alt hele tiden. 

Fikk ingen av delene btw..🥺 Å humøret var deretter... 😂

Bare at du tenker slike ting som du nevner.. Din kone er heldig❤️

Anonymkode: bb2c5...8bb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er lik, og det jeg setter mest pris på er et ryddig og rent hjem med tente lys osv på kvelden og at han alltid passer på at telefonen min står i laderen når jeg sovner ifra den. 

Anonymkode: a01b7...0f0

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en veldig fin liste! 

Andre ting som kan være aktuelt:

- ordne med klesvasken 

- holde huset rent og ryddig (jeg syns det var veldig irriterende å sitte låst til sofaen og se på rot)

- hvis dere ønsker korte besøk: ta ansvar for å hinte til gjestene når de bør dra 

- skifte bleier (fin stund for deg og baby å få litt nærhet også). Gjerne ta bleieskift på natt (i alle fall en dag i helga). Kanskje stå opp med baby på morgenen før jobb så mor kan sove litt lenger 

Anonymkode: 9c89f...4fc

• Liker 2
Skrevet

Gjør akkurat det du tenkje e best for deg skjølv.  Tenk på deg skjølv og dine behov.  Hvor mykje glede fer eg ut av å gjøre dette.   Ha va får vår kjære nyfødte unge ut av dette.  Og bår kjære barnemor au

berre å skjå ka som skjer 

månge tå oss he fådd var vettu.  Det ligg te mennsejets natur dette 

ta det heilt på gefylen

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det virkelig menn som deg?? 😍 Min mann satte seg på gamingrommet og ble sur om jeg og baby kom inn og forstyrret. Jeg hadde mistet 1,5 liter blod og var knapt gangbar, men fikk kjeft og nedlatende kommentarer da jeg spurte om han kunne hente vann til meg siden jeg trengte mye vann pga ammingen. Måtte hente vann selv.

En ting jeg ville ønsket meg å legge til på lista di er at du tilbyr deg å ta babyen slik at hun kan ta seg en lang, god dusj! 😍 Dette savnet jeg virkelig. Barselkroppen er vond og ukomfortabel, og å måtte dusje i full fart mens den nyfødte gråter i vippestolen sin på badegulvet er ikke så veldig terapeutisk.

Anonymkode: c2e17...5af

• Hjerte 2
Skrevet

Er det mulig å leie deg inn for kortere eller lengre perioder? 😍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en god partner du er for konen din! Håper hun tar godt vare på deg også😊

Anonymkode: dbe7c...085

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Finnes det virkelig menn som deg?? 😍 Min mann satte seg på gamingrommet og ble sur om jeg og baby kom inn og forstyrret. Jeg hadde mistet 1,5 liter blod og var knapt gangbar, men fikk kjeft og nedlatende kommentarer da jeg spurte om han kunne hente vann til meg siden jeg trengte mye vann pga ammingen. Måtte hente vann selv.

En ting jeg ville ønsket meg å legge til på lista di er at du tilbyr deg å ta babyen slik at hun kan ta seg en lang, god dusj! 😍 Dette savnet jeg virkelig. Barselkroppen er vond og ukomfortabel, og å måtte dusje i full fart mens den nyfødte gråter i vippestolen sin på badegulvet er ikke så veldig terapeutisk.

Anonymkode: c2e17...5af

Øh hvorfor fikk du barn med et sånt søppelmenneske? Vet ikke om en eneste mann i omgangskrets som ikke har gjort som TS. Det er vel heller standard enn unntak.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

For en god partner du er for konen din! Håper hun tar godt vare på deg også😊

Anonymkode: dbe7c...085

Altså hn gjør da absolutt ingenting mer enn selvfølgeligheter som er forventet 🤯 Det overrasker meg voldsomt hvor lave standarder folk har her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...