AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Vi har myyye hage, og det er mye å gjøre her etter vinteren. Vi har ikke naboer helt inntil oss, de er et lite stykke unna, men ikke så langt unna at de feks ikke hører motorsag. Vi skal ikke bruke motorsag, men jeg har lyst til å bruke andre ting som kan bråke endel - bare ikke helt så mye som en motorsag🙈 Jeg vil jo ikke plage naboene, så jeg lurer på hvor grensen går. Min mor mener også at man ikke kan tørke klær ute, eller vaske vinduer ol på slike dager, men det kan vel ikke støte folk om de ser klesvasken henge ute?🙊 Så hva gjør folk i dag? Er det andre her som vil bruke påsken til slike praktiske ting? Det er jo endelig blitt vår, og det er mange fridager, og det virker så bortkastet å ikke gjøre noe "fornuftig"🙄🤷♀️ Anonymkode: 549b5...7dd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 Vanlig frem til onsdag kl 12 for vår del. Anonymkode: c8489...ee4 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Skrevet 31. mars 2023 Hvorfor må du gjøre det akkurat helligdagene? Det er faktisk ulovlig å bråke med motorsag da. Det handler heller ikke om kristendom, men respekt for andre og at samfunnet faktisk trenger mer stillhet og ro. Anonymkode: 69f52...c3a 8 10
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Skrevet 31. mars 2023 Gjør bare ting som ikke lager lyd. Som å rake f.eks. Klippe greiner, ikke med maskin da. Anonymkode: ee11d...ab2 7 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Skrevet 31. mars 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har myyye hage, og det er mye å gjøre her etter vinteren. Vi har ikke naboer helt inntil oss, de er et lite stykke unna, men ikke så langt unna at de feks ikke hører motorsag. Vi skal ikke bruke motorsag, men jeg har lyst til å bruke andre ting som kan bråke endel - bare ikke helt så mye som en motorsag🙈 Jeg vil jo ikke plage naboene, så jeg lurer på hvor grensen går. Min mor mener også at man ikke kan tørke klær ute, eller vaske vinduer ol på slike dager, men det kan vel ikke støte folk om de ser klesvasken henge ute?🙊 Så hva gjør folk i dag? Er det andre her som vil bruke påsken til slike praktiske ting? Det er jo endelig blitt vår, og det er mange fridager, og det virker så bortkastet å ikke gjøre noe "fornuftig"🙄🤷♀️ Anonymkode: 549b5...7dd Ikke så veldig mye vår hvis man bor i Oslo Anonymkode: 57c99...5e8 3
Kratt_ Skrevet 31. mars 2023 #6 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi har myyye hage, og det er mye å gjøre her etter vinteren. Vi har ikke naboer helt inntil oss, de er et lite stykke unna, men ikke så langt unna at de feks ikke hører motorsag. Vi skal ikke bruke motorsag, men jeg har lyst til å bruke andre ting som kan bråke endel - bare ikke helt så mye som en motorsag🙈 Jeg vil jo ikke plage naboene, så jeg lurer på hvor grensen går. Min mor mener også at man ikke kan tørke klær ute, eller vaske vinduer ol på slike dager, men det kan vel ikke støte folk om de ser klesvasken henge ute?🙊 Så hva gjør folk i dag? Er det andre her som vil bruke påsken til slike praktiske ting? Det er jo endelig blitt vår, og det er mange fridager, og det virker så bortkastet å ikke gjøre noe "fornuftig"🙄🤷♀️ Anonymkode: 549b5...7dd Dette er jo bare tull å forholde seg til 😂 Gjør ting som er stille, men klippe greiner osv må være innafor. 9
Taluno Skrevet 31. mars 2023 #7 Skrevet 31. mars 2023 Jeg ville droppet støyende arbeid ute, om det er langvarig. Er det en halvtime med kantklipper, eller hekkesaks, så helt greit. Men hold det til midt på dagen, ikke morgen, middagstid eller slikt. Om noen blir støtt av at jeg vasker vinduer på en helligdag, ja da får dem bli det da. Jeg dropper henge ut klær på flaggdager, ellers så henger jeg ut når jeg har behov for det. 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Skrevet 31. mars 2023 Man bør unngå de mest støyende arbeidene på helligdagene, i alle fall om man har naboer innenfor høreavstand. Men jeg ser ingen grunn til å unngå alle typer arbeid på helligdagene om man ikke er religiøs, så lenge det ikke støyer. Dvs. at motorsaga og tilsvarende kan brukes på hverdagene, og man kan gjemme arbeidet som kan gjøres med håndredskap til helligdagene. Anonymkode: e945e...a04 5
Taluno Skrevet 31. mars 2023 #9 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke så veldig mye vår hvis man bor i Oslo Anonymkode: 57c99...5e8 Jeg planlegger rake de delene av plenen som er snøfritt, i Oslo-området. Over halve plenen er snøfritt og innkjørselen er full av gjørme, det er vårtegn for meg.
Maskinfører Skrevet 31. mars 2023 #10 Skrevet 31. mars 2023 Kommer helt an på nabolaget der du bor 🙂 mange vasker/ordner med båten sin i påsken eller bilen etc rydde bort vintern,s etterlatenskaper 🙂
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #11 Skrevet 31. mars 2023 Ro mellom 23.00-07.00 ellers er vel det meste lov. Gjør unna motorsag ol. man-ons, eller på formiddagen på påskeaften hvis du vil ta ekstra hensyn. Anonymkode: 690c0...2a1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #12 Skrevet 31. mars 2023 Akkurat det blåser jeg en lang marsj i. Det er ikke så mange dager i året jeg har mulighet til å gjøre hagarbeid og alt annet som skal gjøres. Nå har ikke jeg noen særlig bråkete maskiner uansett da. Mest bråkete er vel gresklipperen, og hvis naboene ikke tåler 30 min med gressklipping mist på dagen en fridag på våren så får de bare melde meg til politiet. Så plagsomt er det altså ikke. Anonymkode: 44ba5...bad 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #13 Skrevet 31. mars 2023 Taluno skrev (4 minutter siden): Jeg planlegger rake de delene av plenen som er snøfritt, i Oslo-området. Over halve plenen er snøfritt og innkjørselen er full av gjørme, det er vårtegn for meg. Jeg har også en halv plen som er snøfri, men her tar det minst et par uker til før den er tørr nok til å rakes og gå på. 😣 Anonymkode: e945e...a04 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #14 Skrevet 31. mars 2023 Bare ungå klesvask og støy på fredag så tror jeg du går klar Anonymkode: cf6fd...623
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #15 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare ungå klesvask og støy på fredag så tror jeg du går klar Anonymkode: cf6fd...623 Tror ts bør unngå støy litt flere dager enn bare neste fredag! Det er fem og en halv dag i løpet av påsken som er innunder helligdagfredsloven… Anonymkode: 2d870...85a 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #16 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare ungå klesvask og støy på fredag så tror jeg du går klar Anonymkode: cf6fd...623 Hvorfor? Anonymkode: b10b9...304 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #17 Skrevet 31. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor? Anonymkode: b10b9...304 Å henge den ute altså. Hva du gjør inne plager ingen Anonymkode: cf6fd...623 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #18 Skrevet 31. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ts bør unngå støy litt flere dager enn bare neste fredag! Det er fem og en halv dag i løpet av påsken som er innunder helligdagfredsloven… Anonymkode: 2d870...85a Av erfaring er det fredag de kristne bryr seg om. Selv bare tenker jeg mitt om de som bråker unødig. Anonymkode: cf6fd...623 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #19 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å henge den ute altså. Hva du gjør inne plager ingen Anonymkode: cf6fd...623 Igjen, hvorfor? Er det plagsomt å se på? Anonymkode: b10b9...304 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #20 Skrevet 31. mars 2023 Min erfaring er at folk uansett setter pris på litt ro enkelte dager i året. Der man slepper å høre maskiner og gressklippere gående hele dagene. Dette gjelder uansett tro. Vi har veldig kristne naboer, så vi må ta hensyn. Men jeg personlig synes søndager skulle vært vanlige dager da 😆 oss som er i full jobb får jo aldri gjort noe som helst hjemme nesten. Vi trenger egentlig den søndagen til å få gjort ting. Anonymkode: e9a1d...8cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå