Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Ute etter litt erfaringer.

Baby 11 mnd, hjemme med pappaen og vært det i 1 mnd. Da jeg begynte å jobbe for 1 mnd siden kuttet vi pupp på natten så far tar netter og legger. Dette har gått veldig fint egentlig og han er trygg og tillitsfull med han. Men han våkner fortsatt mye på natt og trenger hjelp/trøst for å greie å sovne igjen. Noen ganger nesten hver time igjennom natten for det meste, mens noen ganger et par ganger og har skjedd at han har sovet igjennom natten.

Nå starter dagen rundt 6.30, soving igjen ca 9.15-11.45, og ny dupp på ca 40 min rundt 14.30/15. Vanskelig å legge 19, så blir ofte nærmere 20 og sovner fort ikke før 20.30. Rutinen var ganske lik i min perm, da samsov vi fra første oppvåkning, men da sovnet hun som regel tidligere på kvelden.

Bør man prøve å kutte til 1 dupp eller er det tidlig? Vet man bare kan prøve, men ute etter litt erfaringer. Pappaen begynner å bli litt lei av å vandre inn på rommet der flere ganger hver natt😏

Anonymkode: be6ac...a81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi prøvde å kutte til 1 dupp rundt 12 mnd men da sov vår bare ennå mer urolig (våkner og veldig ofte)

Kan han sove inne hos baby? Kan du ta litt av natta og, kan det være at baby savner deg etter jobbstart? Følte min trengte meg mer på natt da far gikk ut i permisjon men kan jo være jeg misforsto baby og din kan være annerledes. Bare en tanke om det er sånn at baby våkner pga behov for trøst/nærhet. 

"Løsningen" her på hyppige oppvåkninger er samsoving, men det er tryggere å samsove med ammende mor usikker på hvordan det er med far. Men far kan jo feks prøve å sove ved siden av barnets seng og se om det hjelper? 

Anonymkode: ef1a5...8f9

AnonymBruker
Skrevet

Men altså det er jo mulig å prøve, vet noen kutter til en dupp tidlig så det funker sikkert for noen :)

Anonymkode: ef1a5...8f9

Skrevet

Begge våre har sluttet å sovne til dupp nr to rundt 12 mnd, så da gikk vi ned til én.

Eldste var som din ts, og våknet nesten hver eneste time på natta. Vi samsov, og han roet seg heldigvis ganske kjapt igjen med litt nærhet. Han sov ikke natta gjennom før 2,5 år. Vi har gjort alt stort sett likt med lillebror, men han sov ofte hele natta fra ti mnd.

Noen barn trenger bare laaang tid for å finne ut av dette med søvn 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...