Gå til innhold

Hvordan bli kvitt misofoni?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir gal og svært irritabel når jeg hører smatting og andre lignende lyder. Er det mulig å bli kvitt misofoni? 

Anonymkode: b3f49...ad2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

eg har ikkje klart det iallefall. Tvert om 

Anonymkode: 00347...03b

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke om det finnes noe som funker spesifikt på det her. 

Men  jeg hadde skikkelig mye misofoni, nesten så jeg ble voldelig, og jeg opplever at det å komme mer i kontakt med følelsene mine hjelper. Altså jeg strevde nok en del med affektfobi, så når jeg da ble klikkings av de lydene, følte jeg st jeg ble gal. Nå i takt med at jeg har øvd mye på å føle følelsene mine så kan denne sinte følelsen komme, og så legger jeg merke til den i kroppen, lener meg inn til den, lytter etter de ekle lydene, kjenner hvordan pulsen øker, og jeg biter sammen kjeven, og så puster jeg. Puster og puster og slapper av. Noen ganger må jeg bare gå til et annet rom, men andre ganger så dempes hele følelsen når jeg bare lener meg inn i den. 

Anonymkode: c62fb...52e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir gal og svært irritabel når jeg hører smatting og andre lignende lyder. Er det mulig å bli kvitt misofoni? 

Du kan prøve en audiopedagog. Om du får henvisning fra legen din dekkes behandling 100% av det offentlige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
klarinetta skrev (1 minutt siden):

Du kan prøve en audiopedagog. Om du får henvisning fra legen din dekkes behandling 100% av det offentlige.

Jeg har ikke hørsels eller språkvansker.....

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Misofoni er en tilstand/lidelse som går under audiopedagogikk. Du kan sikkert like gjerne gå til psykolog. Men da er det muligens lengre ventetid om du skal gå offentlig. 

• Nyttig 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd med en som hadde misofoni. Det var svært krevende for både han og meg. Han klarte ikke lyden av tygging, smatting, hundebjeffing, summende fluer, og masse annet. Vi løste det slik at når jeg skulle spise knekkebrød eller potetgull, så satte jeg meg i et annet rom. Må være fælt å ha det, huff. 

Anonymkode: df731...d84

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli bedre med årene. Min er nå der at jeg ikke må gå ut av rommet. Har så klart på dårlige dager følelse av irritasjon, men blir ikke sint lengre.  

Desverre i godt voksen alder det ble bedre. Skulle ønske det ble bedre når barna var små så ville matsituasjonene blitt bedre. Evig dårlig samvittighet.

Anonymkode: 06709...393

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 21.40):

De driver med lydeksponering. Noe som er relevant.

Anonymkode: 06709...393

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mindfulness. Lær deg å observere irritasjonen og raseriet du føler, uten å identifisere deg med det, og uten å reagere på det på autopilot. 

Jeg har autisme, og sliter veldig med det samme, og mindfullness og det å observere og akseptere en følelse, hjelper meg veldig. 

Anonymkode: 78c70...a9f

Skrevet
Gogglebox skrev (1 time siden):

https://hoer.no/misofoni-og-hyperakusis/ Kontakt disse hvis du bor i nærheten av Oslo, Sandefjord eller Trondheim

Så fint at du la ut link👍 Ante ikke at det eksisterte et slikt flott behandlingstilbud😀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2

Anonymkode: 53ad0...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...