AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #1 Skrevet 31. mars 2023 Er et deltema i en annen tråd, men for å ta opp denne problemstillingen mer generelt: Når en kvinne dropper prevensjonen eller ødelegger den uten å fortelle dette til partneren, med målet å bli gravid selv om hun vet at han ikke vil ha barn med henne, er dette et overgrep? Jeg vil mene ja, fordi man slik utnytter den andres kropp på det groveste, og på en måte som får veldig store konsekvenser for livet til den uvitende partneren. Både økonomisk, psykisk, praktisk. Anonymkode: 56037...652 9 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #2 Skrevet 31. mars 2023 Her vil jeg klart mene JA! Det er så stygt å gjøre noe slikt, at det burde vært fengselsstraff! Anonymkode: bab1b...b29 25 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #3 Skrevet 31. mars 2023 Overgrep? Det var da voldsomt. Dårlig gjort og lite gjennomtenkt - ja! Men mannen kan da bruke prevansjon selv. Man har ansvar selv for å ikke bli gravid, og gjøre noen gravid. Det er ingen krav om at kvinner skal bruke prevansjon. Anonymkode: 1439a...a52 22 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #4 Skrevet 31. mars 2023 Nei, det er selvfølgelig ikke et overgrep. Mannen velger selv å ha sex. Det er helt lavmål av deg å sidestille det med overgrep. Hvordan tror du de som virkelig har opplevd overgrep føler seg når det sammenlignes med et frivillig ligg? Anonymkode: 8feba...c26 16 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #5 Skrevet 31. mars 2023 Nei det er ikke et overgrep. Menn kan ikke ta det for gitt at kvinner utsetter seg for helseskadelig prevensjon. Menn kan bruke prevensjon selv om de ikke ønsker barn. Anonymkode: dfaab...c78 7 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #6 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Overgrep? Det var da voldsomt. Dårlig gjort og lite gjennomtenkt - ja! Men mannen kan da bruke prevansjon selv. Man har ansvar selv for å ikke bli gravid, og gjøre noen gravid. Det er ingen krav om at kvinner skal bruke prevansjon. Anonymkode: 1439a...a52 Ja, man har ansvar selv, men jeg snakker om tilfeller hvor prevensjon er klart og tydelig avtalt, og kvinnen velger å enten sabotere prevensjonen (f.eks. kondom) eller slutte å bruke annen prevensjon uten å si ifra. Anonymkode: 56037...652 11 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #7 Skrevet 31. mars 2023 Menn må bli mer kritiske til hvem de ligger med. Anonymkode: e4c03...17b 8 9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Skrevet 31. mars 2023 Jeg vet ikke om jeg ville kalt det overgrep, men hvis ei som har gått på p-piller i lang tid, dropper det bak ryggen hans for å bli gravid, eller alle situasjoner hvor dama har ansvar for prevensjon, det er forjævlig gjort faktisk. Jeg vil si det er et overgrep mot barnet, som blir født med en far som hater både den og mora.. Anonymkode: cf8f0...630 17 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #9 Skrevet 31. mars 2023 "Å gjøre noe seksuelt med noen som ikke vil det eller er under 14 år, er et seksuelt overgrep." Så nei, det er ikke overgrep. Men skikkelig dårlig gjort. Anonymkode: 48412...845 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #10 Skrevet 31. mars 2023 Kvinner bruker prevensjon for at de skal unngå å bli mor. De er ikke sexslaver som bruker prevensjon for at menn skal unngå å bli far. Menn har ansvar for sin egen kuk og må bruke prevensjon eller sterilisere seg om de ikke ønsker å bli far. Det går ikke an å ødelegge et kondom uten at mannen merker det når det trees på så sånt er bare paranoid pjatt som hører hjemme i lalaland. Anonymkode: c17c8...ccd 9 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #11 Skrevet 31. mars 2023 Jævlig dårlig gjort. Og korttenkt. Stakkars barn som må vokse opp med at far ikke ønska hen. Anonymkode: b2b58...d84 5 1
Veggdyret Skrevet 31. mars 2023 #12 Skrevet 31. mars 2023 Overgrep? Nei. Mannen er med på akten, av egen fri vilje. Svindel kan kanskje være mer nærliggende, men da kommer man til "burde tatt forholdsregler"-spørsmålet, og akkurat som at du ikke bør legge igjen kredittkortet på McDonald's eller gå fra biblioteks-PCen med nettbanken din innlogget, så bør du bruke kondom dersom du ikke vil ha barn - og ikke bare stole på at andre mennesker ordner opp for deg. 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #13 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Menn må bli mer kritiske til hvem de ligger med. Anonymkode: e4c03...17b Holder ikke pusten til det skjer lixsom. Anonymkode: 6b6b4...295 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #14 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er et deltema i en annen tråd, men for å ta opp denne problemstillingen mer generelt: Når en kvinne dropper prevensjonen eller ødelegger den uten å fortelle dette til partneren, med målet å bli gravid selv om hun vet at han ikke vil ha barn med henne, er dette et overgrep? Jeg vil mene ja, fordi man slik utnytter den andres kropp på det groveste, og på en måte som får veldig store konsekvenser for livet til den uvitende partneren. Både økonomisk, psykisk, praktisk. Anonymkode: 56037...652 Det er et overgrep, og det er bare klin gale damer som holder på sånn. Anonymkode: 9c454...0c5 7 2 1
Drizzt Skrevet 31. mars 2023 #15 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er et deltema i en annen tråd, men for å ta opp denne problemstillingen mer generelt: Når en kvinne dropper prevensjonen eller ødelegger den uten å fortelle dette til partneren, med målet å bli gravid selv om hun vet at han ikke vil ha barn med henne, er dette et overgrep? Jeg vil mene ja, fordi man slik utnytter den andres kropp på det groveste, og på en måte som får veldig store konsekvenser for livet til den uvitende partneren. Både økonomisk, psykisk, praktisk. Anonymkode: 56037...652 Jeg vet ikke om det er overgrep, men det er dypt umoralsk å tvinge noen til å bli forelder. Hvis mannen ikke vil ha barn, så burde det vært straffbart og da mener jeg tosifret tall år i fengsel for en kvinne å lure mannen slik. Samtidig har menn eget ansvar å bruke prevensjon. Så vil mannen ikke bli far, må han alltid bruke kondom uansett kvinnens prevensjon. 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #16 Skrevet 31. mars 2023 Er det vanlig å gjøre dette? Noen som melder seg? Anonymkode: ed095...fb6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #17 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, man har ansvar selv, men jeg snakker om tilfeller hvor prevensjon er klart og tydelig avtalt, og kvinnen velger å enten sabotere prevensjonen (f.eks. kondom) eller slutte å bruke annen prevensjon uten å si ifra. Anonymkode: 56037...652 Hvordan kan kvinnen sabotere mannens bruk av kondom? Om hun tvinger deg til å droppe kondom, så kan du jo bare si tilbake at da blir det ikke noe ligg. Anonymkode: 1439a...a52 3 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #18 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner bruker prevensjon for at de skal unngå å bli mor. De er ikke sexslaver som bruker prevensjon for at menn skal unngå å bli far. Menn har ansvar for sin egen kuk og må bruke prevensjon eller sterilisere seg om de ikke ønsker å bli far. Det går ikke an å ødelegge et kondom uten at mannen merker det når det trees på så sånt er bare paranoid pjatt som hører hjemme i lalaland. Anonymkode: c17c8...ccd Så du mener hvis en kvinner sier til en mann hun ønsker sex med, at hun går på prevensjon - så han trenger ikke tenke på kondom. Så er det fortsatt ene og alene mannen sitt ansvar? Snakk om å umyndiggjøre voksne kvinner, for ikke å snakke om type kvinne-incel. Anonymkode: 9c454...0c5 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #19 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan kvinnen sabotere mannens bruk av kondom? Om hun tvinger deg til å droppe kondom, så kan du jo bare si tilbake at da blir det ikke noe ligg. Anonymkode: 1439a...a52 Det finnes kvinner som ødelegger kondomer, enten i forkant av eller i løpet av sexen.... Anonymkode: 56037...652 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #20 Skrevet 31. mars 2023 Drizzt skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke om det er overgrep, men det er dypt umoralsk å tvinge noen til å bli forelder. Hvis mannen ikke vil ha barn, så burde det vært straffbart og da mener jeg tosifret tall år i fengsel for en kvinne å lure mannen slik. Samtidig har menn eget ansvar å bruke prevensjon. Så vil mannen ikke bli far, må han alltid bruke kondom uansett kvinnens prevensjon. Smart, da kan barnet vokse opp uten mor og far, plusspoeng til deg Det er dårlig gjort å lure partneren sin, samtidig så har faktisk menn et ansvar de og Anonymkode: c74f1...44f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå