Gå til innhold

Flere med helseangst her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere slitt med helseangst (gått til behandling). De siste månedene har jeg slitt med nesten daglig hoste. Jeg har ikke tenkt at dette er farlig på noen måte, men nå har angsten for lungekreft kommet. Har nå hostet i 4-5 måneder, men føler meg i helt fin form ellers. Har derfor ikke tenkt at dette kan være noe farlig, før jeg leste om Elin Kjos som nylig døde av akkurat dette og hennes eneste symptom var langvarig hoste. Jeg har bestilt legetime, men fikk ikke dette før i slutten av april. 

Det er utrolig slitsomt å gå rundt med denne angsten hele tiden. Er det flere som sliter med dette? Evt. om noen har hatt hoste og det har gått fint? 

Anonymkode: 9e8e6...c95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har tidligere slitt med helseangst (gått til behandling). De siste månedene har jeg slitt med nesten daglig hoste. Jeg har ikke tenkt at dette er farlig på noen måte, men nå har angsten for lungekreft kommet. Har nå hostet i 4-5 måneder, men føler meg i helt fin form ellers. Har derfor ikke tenkt at dette kan være noe farlig, før jeg leste om Elin Kjos som nylig døde av akkurat dette og hennes eneste symptom var langvarig hoste. Jeg har bestilt legetime, men fikk ikke dette før i slutten av april. 

Det er utrolig slitsomt å gå rundt med denne angsten hele tiden. Er det flere som sliter med dette? Evt. om noen har hatt hoste og det har gått fint? 

Jepp, jeg har helseangst. Aldri slitt med hoste men, hos meg har det vært mye hjertebank, leamus, skjelvinger/rykninger, prikking og nummenhet i kroppen som har vært jævlig. Jeg har trodd at jeg har vært alvorlig syk pga dette men legen har aldri funnet noe.

Hvorfor tror du at du kan ha lungekreft? Røyker du eller er du utsatt for andre forurensninger som kan føre til lungesykdom? Hvor gammel er du? Husk også på at hosting er en refleks. Så hvis du har hostet en stund så kan du ha trigget opp refleksen slik at det blir en vane for deg å hoste.

Anonymkode: 8f71e...e64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jepp, jeg har helseangst. Aldri slitt med hoste men, hos meg har det vært mye hjertebank, leamus, skjelvinger/rykninger, prikking og nummenhet i kroppen som har vært jævlig. Jeg har trodd at jeg har vært alvorlig syk pga dette men legen har aldri funnet noe.

Hvorfor tror du at du kan ha lungekreft? Røyker du eller er du utsatt for andre forurensninger som kan føre til lungesykdom? Hvor gammel er du? Husk også på at hosting er en refleks. Så hvis du har hostet en stund så kan du ha trigget opp refleksen slik at det blir en vane for deg å hoste.

Jeg tror jeg har lungekreft pga. den langvarige hosten jeg har hatt i så mange måneder. Jeg har aldri røyket, men tror jeg har litt dårlig inneklima i leiligheten min da jeg har sett svartsopp i vinduskarmen og kondens osv. Jeg er 31 år. Mulig det har blitt en refleks, men nå er jeg kvalm av angst. Jeg skal begynne å skrive ned når jeg hoster, for å se om det har sammenheng med om jeg er hjemme eller ikke (inneklimasyke?)

-TS 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror jeg har lungekreft pga. den langvarige hosten jeg har hatt i så mange måneder. Jeg har aldri røyket, men tror jeg har litt dårlig inneklima i leiligheten min da jeg har sett svartsopp i vinduskarmen og kondens osv. Jeg er 31 år. Mulig det har blitt en refleks, men nå er jeg kvalm av angst. Jeg skal begynne å skrive ned når jeg hoster, for å se om det har sammenheng med om jeg er hjemme eller ikke (inneklimasyke?)

-TS 

Vask med klor, det dreper sopp. Sørg for at alt av lufteluker er åpnet, eventuelt kan du sjokklufte et par ganger om dagen hvor du åpner alt av vinduer. Det er mye virus og rusk om dagen så det er en stor sjanse for at det er grunnen til hosten din. 

Anonymkode: 93b06...77e

Skrevet

Jepp... hat det i flere år...jeg er livredd for kreft...jeg skjekker pupper, føflekker og celleforandringer 1 gang i året. Livredd for symptomer...på meg og min familie....blir så utrolig sliten av det 

Skrevet

Ja er livredd for at jeg har brystkreft siden jeg skal til mammografi da legen syntes han kjente noe i Venstre bryst. Er ikke blitt 40 en gang

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver det jo selv, du fikk angst fordi du leste om Elin Kjos. Det er lesingen som er problemet, ikke hosten. Nå har du fått legetime, da har du en plan og kan legge dette fra deg frem til timen.

Det du trenger er ikke å høre at andre har hatt hoste og det gikk fint, du vet jo det selv at folk har hoste hele tiden som går over uten at det er noe spesielt. Å oppsøke andre for å bli beroliget er ikke noen løsning på helseangst.

Utfordre deg selv nå, tenk tilbake på det du har lært i behandling og bruk det.

Anonymkode: 7fde0...525

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så fælt hvor mange av oss som lider av helseangst. Angst generelt er en fæl sykdom/lidelse 😭. Jeg vil forøvrig tipse deg ts og dere andre om å gå på youtube og se/høre på Ingvard Wilhelmsen. Kanskje det hjelper litt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du skriver det jo selv, du fikk angst fordi du leste om Elin Kjos. Det er lesingen som er problemet, ikke hosten. Nå har du fått legetime, da har du en plan og kan legge dette fra deg frem til timen.

Det du trenger er ikke å høre at andre har hatt hoste og det gikk fint, du vet jo det selv at folk har hoste hele tiden som går over uten at det er noe spesielt. Å oppsøke andre for å bli beroliget er ikke noen løsning på helseangst.

Utfordre deg selv nå, tenk tilbake på det du har lært i behandling og bruk det.

Anonymkode: 7fde0...525

Jeg har selvfølgelig googlet slik man ikke skal gjøre tidligere i år, men slått fra meg tanken om lungekreft da jeg ikke har hørt om noen unge som har fått dette. MEN da jeg leste om Kjos som da var 32 år gammel ble jeg veldig redd igjen. Har på en annen side også lest om en jente som hostet/harket hele tiden pga. dårlig inneklima, så kan jo også være dette. Nå skal jeg prøve å loggføre litt, slik at jeg evt. kan ta dette opp med legen om en måneds tid. Helseangst er så utrolig slitsomt!

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...